REVIEW: Silverlit X-Ufo... Het geld echt waard :)

Discussie in 'Multicopters' gestart door Tadango, 7 jul 2005.

1. rudiman

rudiman Guest

Ik heb het idee dat mijn ufo steeds slechter bestuurbaar word.. Het ene moment moet ik hem naar links trimmen. en iets later weer naar rechts :?: soms kan ik hem helemaal niet onder controle krijgen . maar dat kan ook weleens aan mij liggen :p Ik heb vandaag niet zo'n beste vlieg dag.. Moet je de X3d na elke ongewilde landing (ook wel crash genoemd :) ) resetten? Ik ben wel een beetje bang dat de zender steeds vreemder gaat doen. Moet hem altijd 3x aan / uit zetten voor de X3d aangeeft dat er verbinding is. Mijn mx 12 is nog steeds niet binnen dus moet er nog ff mee doen.. :evil:

2. Senne

Senne

Lid geworden:
    25 nov 2006
    ff snel vraagje hoe moet je ookalweer de x-ufo resetten ? :p
    weet het niet meer

gr.senne

3. bartjuuuhhh

bartjuuuhhh

Lid geworden:
    25 sep 2006
    @rudiman;

als t groene lampje brand op de x3d dan hoef je m niet aan en uit te zetten, wel helemaal stil houden en recht als je m aanzet!!!

en ik zou eerst maar ff opzoek gaan naar een goede heli zender, als ik jou was...

@senne;

ff zoeken is al heel vaak uitgelegt, luilak!

4. rudiman

rudiman Guest

Ja bartje, Ik heb op jouw aanraden een MX12 besteld bij dat duitse bedrijf maar nog nix binnen helaas.. :(

5. bartjuuuhhh

bartjuuuhhh

Lid geworden:
    25 sep 2006
    hoe lang geleden dan? ik had m met een week in huis, toen was ie wel op voorraad...

6. rudiman

rudiman Guest

heb de bestelling op 7 december gedaan das dus morgen een week geleden..Heb direct per bank betaald dus dat zou er nu moeten zijn zou je zeggen..kijk net op de site onder mijn gegevens en zie..Auftrag komplett ausgeliefert ..is dus onderweg :p

7. bartjuuuhhh

bartjuuuhhh

Lid geworden:
    25 sep 2006
    zit er geen track and trace nummer bij???
    zal deze week wel aan de deur komen,...

8. bartjuuuhhh

bartjuuuhhh

Lid geworden:
    25 sep 2006
    YEEEAAAHHHH

mijn ufo doet t weer!!! hij reageerde niet goed op bijde zenders(mx12 en origineel),....

nu in eens wel, jets geht looohooozz!!!

MX12 vliegt UBER, hij hangt echt stil in de lucht!

9. rudiman

rudiman Guest

Oke..zomaar ineens? Ik wil je niet ontmoedigen maar dan kan ie er ook weer zomaar ineens weer mee ophouden 8) .
    Jammer dat je van veel storingen nooit te weten komt waarom ze plaats vinden.. :evil:

10. wep

wep

Lid geworden:
    7 dec 2006
    Toch nog een vraagje voor de kenner.
    Ik had er al eerder over maar wat is nou de beste manier om zelf een antenne te maken voor de MX-12; dus 35 Mhz.

Heel heel graag uitleg en een foto zou nog mooier zijn !

ben beniewd.

(Antennelengte uitrekenen met een gegeven MHz weet ik maar blijkbaar zit er op de x-ufo een spoeltje want de standaar antenne die erop zit is te kort voor de 27 MHz.)

Dit heeft VAST wel iemand al uitgezocht.... :lol:

11. bartjuuuhhh

bartjuuuhhh

Lid geworden:
    25 sep 2006
    ik zou t echt niet weten, kijk anders eens op dat duitse forum, daar heb ik wel een keer een topic over gezien met fotos en al...

@rudiman;

nee niet zomaar in eens, de instellingen van de mx12 stonden blijkbaar niet goed!

12. rudiman

rudiman Guest

@Bartje , Kun je mij de instellingen geven voor de MX12 , want als ie dan binnnekomt kan ik meteen vliegen zonder eerst dagen lang te knoeien.

@Web, Nou als je het gevonden hebt van die antenne dan wil ik dat ook heel graag horen.

13. bartjuuuhhh

bartjuuuhhh

Lid geworden:
    25 sep 2006
  14. Ladorite

Ladorite Guest

Als het mainboard echt flinke stoten heb gehad, ik ga nog 1 ding proberen dat is de LM324 vervangen ( Klein rot ding SMD heeft 14 pinnen ).
    Als het dan niet werkt is er maar 1 oplossing..

Wachten op de mainboard van X-3D, Bij de brushless set zit namelijk compleet nieuwe mainboard... ik ga niet nog 1 X-ufo aanschaffen voor alleen de mainboard..

In principe geeft dit weer, dat die X-3D team gewoon een compleet eigen Quadro copter gebouwt heeft... gek hea ?? haha

15. bartjuuuhhh

bartjuuuhhh

Lid geworden:
    25 sep 2006
    die set gaat flink wat kosten denk ik, maar dan gebruik je alleen nog maar de originele propellors volgens mij haha! coool coool ben zeer benieuwd naar de prijs! en als je een set wil moet je er zeer snel bij zijn denk ik...

16. rudiman

rudiman Guest

Ja dat gaat schikken worden ben ik bang.. ik reken op 400 euro voor het setje (motoren,mainbord,controllers,ontvanger?)
    maar wie weet word het nog duurder :-( Maar dan heb je wel wat :p

17. bartjuuuhhh

bartjuuuhhh

Lid geworden:
    25 sep 2006
    ontvanger zit bij de mx12 die je besteld heb,.....

18. wep

wep

Lid geworden:
    7 dec 2006
    Even over de antenne lengte.

Ik heb even in zo'n modelbouwwinkel gevraagd. Die man leek erg veel kennis te hebben en zei dat de antennelengte op de ontvanger niet zo nauw steekt. De lengte maat wel wat uit maar niet dat ie precies op maat moet zijn.

De lengte van de ZENDER is wel heel belangrijk en die antenne moet je dus ook geheel uitschuiven (buiten) voor maximale ontvangst !
    Leuk om te weten.

vraagje over de MX-12.
    Heb 'm net en ook al even mee gevlogen. Superrrrrr

Waar ik nou niet uitkom;
    Mijn linkerpook is de gashendel en ik wil dat dat het gas 100% bij halve uitslag.
    Dus: pookje helemaal naar beneden--------> gas dicht (0%)
    pookje halverwege ---------------------> gas 100%

Dan hoef ik die gashendel niet zo ver omhoog te doen steeds. Is dit mogelijk?

Thanks guys

19. rudiman

rudiman Guest

Heb mijn zender nog niet binnen dus kun je dat niet vertellen. wat ik wel zou willen weten als ik een bocht maak met de ufo heeft dat gevolgen voor het gas.. naar links stijgt de ufo naar rechts daalt hij. Kun je dat met een mx12 compenseren.

20. bartjuuuhhh

bartjuuuhhh

Lid geworden:
    25 sep 2006
    poeh dat zou ik zo niet weten rudiman, je kan iig errug veel aanpassen aan die mx12,.....

eerst ff goed die walk through lezen, dat scheelt een hoop!

@web;

je kan toch verschillende gas curves in stellen?

ff handleiding lezen...

Deel Deze Pagina