REVIEW: Silverlit X-Ufo... Het geld echt waard :)

Discussie in 'Multicopters' gestart door Tadango, 7 jul 2005.

1. Ladorite

Ladorite Guest

Met die antenne he...

Zou het dus ook mogelijk zijn om de antenne van de UFO helemaal weg te werken ???
    Kvind het altijd maar lelijke dingen erop. En zonder lijkte veel meer UFO =D

2. bartjuuuhhh

bartjuuuhhh

Lid geworden:
    25 sep 2006
    denk dat t niet helemaal weg te werken valt,....

net voor t eerst lekker buiten gevlogen met de MX12 wat een lekker apparaat en de ontvangst is gewoon perfect! alleen bij ongeveer een metertje of 15 hoog en dan terug naar de grond gaat ie erg dwarrelen... hebben jullie dat ook???

groeten bartjuuuhhh

3. bartjuuuhhh

bartjuuuhhh

Lid geworden:
    25 sep 2006
    krijg BTW volgende week van mn vrouw een DF04 voor me verjaardag als goed, omdat ik zo lief ben geweest, hahaha

4. rudiman

rudiman Guest

Nee bartje, de garage waar ik in oefen is maar 3 meter hoog :) wil eerst echt dat ding onder de knie hebben voor ik me er mee buiten waag. Ben nu bezig een eigen frame te maken van carbon en allumium foto's volgen.. :p

5. bartjuuuhhh

bartjuuuhhh

Lid geworden:
    25 sep 2006
    ok rudi, kan ik begrijpen maar ga er eens buiten mee vliegen, gaat 10x beter dan in een kleine kut ruimte!

try it! haha laterz!

6. Maarten2

Maarten2

Lid geworden:
    16 apr 2005
    Bekend verschijnsel bij helicopters en ongetwijfeld hier ook van toepassing: Proppelers blazen naar beneden hierdoor ontstaat daar turbelente lucht. Doordat de ufo bij het zakken hier dan doorheen vliegt is de lift niet meer constant met als gevolg het "dwarrelen". Te voorkomen door niet recht maar schuin naar beneden te vliegen.

7. bartjuuuhhh

bartjuuuhhh

Lid geworden:
    25 sep 2006
    thankz man! nu ik er over na denk is dat eigelijk vrij logisch! thankz voor de uitleg ga t zsm proberen, tis nu weer kut weer

8. Ladorite

Ladorite Guest

Maar over antenne's , in auto's zijn ze ook weg gewerkt tegenwoordig..

Wat met die carbon frame, dat geleid ook. Als je de antenne verbind met het carbon. OF een draadje rond het hele frame laat lopen ??
    Rond de hele X vorm.

Aaaah ik wordt trouwens helemaal gek dat ik niet kan vliegen.. anders koop ik maar ff een piccooz om de TIJD te doden totdat er goed nieuws komt. :(

9. bartjuuuhhh

bartjuuuhhh

Lid geworden:
    25 sep 2006
    de antenne mag t frame niet raken staat in de beschrijving....

en idd die piccooz heb ik ook gekocht toen ik niet kon vliegen, ook leuk!

en anders gewoon marktplaats in de gaten houden voor een betaalbare ufo!

10. rudiman

rudiman Guest

Oke vanmiddag een prototype gemaakt van de armen voor mijn eigen gemaakte x-frame.. moet nog wel wat aan het design veranderen maar het begint al ergens op te lijken :) . [​IMG]

11. bartjuuuhhh

bartjuuuhhh

Lid geworden:
    25 sep 2006
    gaaf man! houd ons op de hoogte, fotos zijn altijd leuk!!! succes!

12. rudiman

rudiman Guest

nog maar een poging.. IK ga eerst maar eens een weegschaal aanschaffen. :wink: .[​IMG]

13. bartjuuuhhh

bartjuuuhhh

Lid geworden:
    25 sep 2006
    nou je bent er aardig druk mee zo te zien! weegschaal is idd niet geheel onverstandig bij dit soort projectjes!

14. vip1980

vip1980 Guest

ha die Rudiman,

Heb je het gewoon met ( standaard ) aluminium gedaan.....heb je er een machine voor....om het te frezen...wat voor methode gebruik je om het aluminium te bewerken.......Zou inderdaad maar een weegschaaltje aanschaffen :lol:

15. rudiman

rudiman Guest

Yep ik heb 2mm dik U profiel 25x25 bij de bouwmarkt gehaald. Daarna een malletje gemaakt om het profiel in verschillende standen te kunnen inspannen. Een onwerp in coreldraw gemaakt en dat als PLT bestand in de freesmachine ingelezen.
    Ik ga deze week eens echt voor het ontwerp zitten. maar ik vind zelf de versie met de boog (nr 2 dus) oke aleen de ronde gaten boven op ga ik vervangen door viekanten met afgeronde hoeken. Vraag me wel af hoe dit soort profielen een crash doorstaan.
    Zal volgende week eens wat testen met carbon doen..(eerst diamant freesjes bestellen want dat spul is kneiterhard)., Uiteindelijk zal het een ontwerp in alluminium en carbon worden.

16. vip1980

vip1980 Guest

aHA jah dan is het idd makkelijker als je zo een freesmachine hebt, heb je je weegschaaltje al aangeschaft....? Ben wel eens benieuwd naar het gewicht........heb je de freesmachine zelf gemaakt....?

17. vip1980

vip1980 Guest

Waar haal jij trouwens die Carbon vandaan.........?Ik zat te denken om een frame te maken die één geheel is...Alleen de motors isoleren ( voor kortsluitingen etc...?) of in ieder geval zo veel mogelijk één geheel.....

18. rudiman

rudiman Guest

@vip1980

Carbon heb ik besteld bij xufo.nl (das goedkoper dan bij conrad :) en kreeg ook nog wat korting om dat ik er meer dan 1 bestelde.. :p

mx12 zender:

Ik heb hem binnen.. maar eh hoe doen jullie dat met die kristallen? ik zie koperen plaatjes op de zender die niet lijken op de kristallen van de ufo? (nog geen tijd gehad om heel nauwkeurg te kijken) maar zetten jullie de kristallen van de ufo naar de mx12 of die van de mx12( bijgeleverde ontvanger) naar de ufo??

19. vip1980

vip1980 Guest

heb je die freesmachine zelf gemaakt....?

20. Fotor

Fotor Forum veteraan

Lid geworden:
    10 sep 2006
    @rudiman
    Het kristal van de MX-12 is niet het koperen plaatje. Het koperkleurige plaatje zit op een kunststof houdertje dat je uit de zender kunt trekken. Hierin zit het eigenlijke kristal. Het schijnt nogal belangrijk te zijn dat er in de zender een merk-eigen kristal gebruikt wordt. Deze dus lekker laten zitten. In de ontvanger kun je dan de bij de MX-12 meegeleverde RX-kristal (uit de ontvanger) zetten. Dit is wat minder kritisch aan eigen merk gebonden.

Deel Deze Pagina