REVIEW: Silverlit X-Ufo... Het geld echt waard :)

Discussie in 'Multicopters' gestart door Tadango, 7 jul 2005.

1. rudiman

rudiman Guest

Nou na een dag klooien heb ik de houten versie klaar. Je kunt hem zien op de x-ufo.nl site

2. Arie de Koning

Arie de Koning

Lid geworden:
    3 okt 2004
    Hallo Ufioten.

Hier weer een filmpje van het Duitse forum. Het is een jaaroverzichtje met een blik op de (brushless) toekomst.

Ik vond hem leuk. Veel kijplezier!!

Iemand nog een X3D over trouwens?????????????? Kwilernogééééén!!

Groetsels
    Arie

3. bartjuuuhhh

bartjuuuhhh

Lid geworden:
    25 sep 2006
    gaaf filmpje arie!, en een x3d over,....tja dat zullen er niet veel zijn denk ik :wink:

4. Senne

Senne

Lid geworden:
    25 nov 2006
    ff off topic

ik heb een simulator zender
    en daarmee "speel" ik wat met de zender op fms met de x-ufo en ik moet zeggen dankzij fms kan ik nu toch al aardig goed vliegen met mijn x-ufo ;)

5. bartjuuuhhh

bartjuuuhhh

Lid geworden:
    25 sep 2006
    maak eens een filmpje dan!,......

6. robert14

robert14 Forum veteraan

Lid geworden:
    26 mrt 2006
  7. Arie de Koning

Arie de Koning

Lid geworden:
    3 okt 2004
    Hallo Ufioten.

Heeft iemand deze settings al eens geprobeerd??
    Het gaat hier om extreem stabiele hoversettings. Hiebij zal de ufo nog sterker corrigerenen veel meer "hangen"als bij de mechanische gyro of zelfs beter. (bijna on je te vervelen zeggen sommigen) Alsof er bewegingssensoren in zitten die elke beweging corrigeren. Niet alleen stabiliseren maar terug sturen.
    Ik heb dat nog niet geprobeerd maar ben heel benieuwd.
    Ik heb dat downloaden van software via usb nog niet geprobeerd. Wie heeft hier ervaring mee?? Voordat ik de zaak vernachel.
    Is het moeilijk om de originele software terug te zetten??
    Klik even op de Link! Is wel Duits, sorry.
    ufo met "bewegings sensoren"

Ben Benieuwd
    Groetsels
    Arie

8. bartjuuuhhh

bartjuuuhhh

Lid geworden:
    25 sep 2006
    ik heb (nog) geen usb anschluss aan mn x3d dus.... geen ervaring mee helaas...

9. vip1980

vip1980 Guest

Heeft iemand ervaring mee wat er gebeurd als je het eerste motor printje er tussen uit haalt , dus het plaatje waar de diode en de ledjes opzit.Wil namelijk het printje ertussen uithalen, de diode bij de motor print plaatsen en de ledjes ergens anders zodat je een rechtstreeks een verbinding krijgt tussen motor en centrale print ( waar de gyro opzit ).

ben bezig met een ander ontwerp , vandaar deze vraag.

10. Arie de Koning

Arie de Koning

Lid geworden:
    3 okt 2004
    Lijkt me een echte vraag voor de techneuten op het Duitse forum.

Ben ik ook wel benieuwd naar. Zou montageen demontage weer makkelijker maken maar de printjeshebben3of 4 draadjes en de motoren maar 2?!?!?

Succes
    Arie

11. Arie de Koning

Arie de Koning

Lid geworden:
    3 okt 2004
    Hallo Allemaal.

Wie vliegt er nog met de mechanische gyro??
    Ik heb er nog een paar en denk erover om ze te verkopen.
    Hangt van de klandizie af.

Groetsels
    Arie

12. Arie de Koning

Arie de Koning

Lid geworden:
    3 okt 2004
    Daar was ik weer.

Ik zoek ook nog LED's en weerstanden om ze op 12volt te gebruiken.
    Extra felle witte, blauwe, RGB oid.
    Om alleen een paar leds te bestellen bij Conrad of zo is ook zo omslachtig.
    Wie heeft er nog (overtollige) voorraad????

Groeten
    Arie

13. Skidz

Skidz

Lid geworden:
    6 jul 2003
    www.world-led.com , Nederlands bedrijfje in Voorschoten. Heeft LED's van normaal tot 5 Watt, weet niet of dat fel genoeg is ;)

Groetjes,

Ton.

14. vip1980

vip1980 Guest

@ Arie.

Voor de overige draadje maak ik me geen zorgen je hebt een plus en een min en de andere zijn aansturingen voor de led's, de led's gebruiken namelijk ook een min van de motor.Voor het printje die naar de voor kant gaat heeft er meer omdat daar nog een (grote) LED zit.Ga het gewoon proberen dan zien we verder wel.Ik weet niet waar jij zelf vandaan komt maar hier in rotterdam heb ik genoeg zaken...............kijk anders op deze website http://www.steve010.nl/ die heeft bijna alle led's .

Succes!!!

15. vip1980

vip1980 Guest

even een andere vraag ik ben bezig mijn ufo op te bouwen ,echter is er een weerstandje/condensator doorgebrand op het printje waar de motor aan zit.Weet iemand de waarde hiervan......?Probeer hem bij de andere motor printjes te meten maar krijg de waarde niet echt door, om hem ervanaf te halen lijkt me ook niet handig aangezien het zo klein is. Het gaat om C1 en C2 aangeduid op het printplaatje, meestal wordt een condensator met een C aangegeven vandaar.Volgens mij moet alleen een diode ook genoeg zijn, toch....??

16. jaspertjuh

jaspertjuh Guest

Zo, allereerst wil ik even melden dat ik na een winterslaapje van een half jaar :D weer terug ben hier!
    iedereen de beste wensen, en dat het maar een mooi vliegjaar mag worden!

Mijn goede voornemen is oa. om eindelijk de xufo wat langer dan 1 minuut te laten vliegen (dus niet langer dan 1 min. oncontroleerbaar rondspinnen)
    ik heb ook besloten geen mods etc. op mijn ufo uit te voeren vanwege de kosten :D
    iemand nog tips/trucjes etc. voor om hun as draaiende ufo's :)

alvast bedankt

(misschien ook een leuk idee: We kunnen een meeting met x-ufo's en picooz organiseren deze zomer! Ik heb de perfecte lokatie al gevonden: het dagcampingterrein bij Alphen aan den rijn. Als er animo voor is hoor ik het wel, hier of via een pm :) )

17. bartjuuuhhh

bartjuuuhhh

Lid geworden:
    25 sep 2006
    hallo jaspertje, wat zijn de specs van je ufo dan???
    en als je verder geen kosten wil maken, kan je beter gelijk stoppen!

groeten bartjuuuhhh.

18. vip1980

vip1980 Guest

Ha die Jasper,

Toevallig heb ik nu ook het zelfde probleem, sterker nog hij wil niet eens meer omhoog, hij blijft op de grond een beetje om zijn as draaien, net of hij geen genoeg power krijgt..............Iemand bekend met het probleem, en natuurlijk de oplossing

19. bartjuuuhhh

bartjuuuhhh

Lid geworden:
    25 sep 2006
    problemen met de gyro, versleten motortjes,...kan vanalles zijn volgens mij.

20. jaspertjuh

jaspertjuh Guest

Ik heb een gewone "ongepimpte" ufo, dus net zoals ie direct uit de doos komt.
    Nu is ie alleen kapot (iets is doorgebrand, ik hoorde een plofje en toen kwam er witte rook :S).
    Dus ik ga em voor de 2e keer omruilen :)
    gr. jasper

Deel Deze Pagina