REVIEW: Silverlit X-Ufo... Het geld echt waard :)

Discussie in 'Multicopters' gestart door Tadango, 7 jul 2005.

1. Tadango

Tadango Forum veteraan

Lid geworden:
    25 jun 2003
    5.5 is ook mijn bevinding. Het gekke is alleen dat mijn 10c pq 880 erg heet wordt. Stomme accu ;) 5C 1440 werkt ook goed :) 3s2p KOKAM 720 wordt net warm

2. sven

sven

Lid geworden:
    22 feb 2004
    Ik heb gehoord over afkoel tijd. Moet je met dat ding af en toe je motoren laten afkoelen, of maakt t niet uit? Zoniet, Welke accu kan ik et beste kopen om zoveel mogenlijk vliegtijd in et ding te proppen zonder zn gewicht tot last te zijn?

3. Pjotrrr

Pjotrrr Guest

De nieuwe 15C Kokam 740H cellen lijken me mooi en licht genoeg om er een cam bij te hangen
    Elke 5 minuten ff motortjes af laten koelen lijkt me verstandig.....

4. Wartexx

Wartexx

Lid geworden:
    2 mei 2004
    Kun je dan geen aluminium koellichamen erop zetten of iets dergelijks? en wordt het elektronica bordje ook niet te warm?

5. Tadango

Tadango Forum veteraan

Lid geworden:
    25 jun 2003
    electro merk ik weinig aan. motoren zou je kunnen koelen als je een goede maak koel lichaam vindt

6. Wartexx

Wartexx

Lid geworden:
    2 mei 2004
    Ik heb zelf een koellichaam gemaakt:p van vliegtuig alluminium dat mijn oom had mee genomen van het werk... werkt best goed ik heb heb zilver gespoten (was eerst zilveer toen blauw toen zilver) hij zit op me auto .

7. Paul H.

Paul H.

Lid geworden:
    22 nov 2004
    Ik stond vandaag in een Intertoys voor de X ufo, ik zat te twijfelen of ik hem zou kopen. Alleen een computer zender gaat toch voor.. :wink:

8. sven

sven

Lid geworden:
    22 feb 2004
    Kan iemand mischien wat detail fototjes maken van de motor? Als et van die dingen zijn in de trand van een Johnson250, dan kun je daar heel mooi RAM heatsinkjes op plakken. :)

9. kevin_vs

kevin_vs Guest

eeehm, ik heb dit topic nu al 6 keer doorgelezen en fimpjes bekeken :D
    omdat ik hem ook zo graag wil, maar ik heb de aller1e zin van de 1e post van dit topic ff gequote, want de skywatcher kost in bartsmit €69,- en de x-ufo €119,-...
    dus het klopt niet :wink:

10. sven

sven

Lid geworden:
    22 feb 2004
    Toen die net uitkwam wassie net zo duur, maar toen bleek dat dat mormel niet te vliegen was zonder een helpende hand van een bedreven modelbouwer (moesten nieuwe onderdelen in, kost ook geld), hebben ze die prijs donders vlug weer omlaag geschopt. :)

11. Tadango

Tadango Forum veteraan

Lid geworden:
    25 jun 2003
    Jawel hoor want 69 is de skywatcher niet waard. de x-ufo is 119 wel waard dus in verhouding een koopje ;)

12. kevin_vs

kevin_vs Guest

13. sven

sven

Lid geworden:
    22 feb 2004
    Vraagje. Mijn (nog nooit gebruikte) ELE Diamond 1000mAh 3cell 15C~20C lipo pack is 90gram, moet ik dr dan een liposaver aan hangen? Of blijft die UFO al op de grond staan lang voor de lipo leeg is?

14. Pjotrrr

Pjotrrr Guest

Niet nodig, ding vliegt allang niet meer bij 9V, alleen met de zeer lichte Kokam 360 cellen wellicht wel oppassen...

15. sven

sven

Lid geworden:
    22 feb 2004
    Ok, dat scheelt weer n tientje. :p Bedankt.

16. sven

sven

Lid geworden:
    22 feb 2004
    Zo, ik heb zojuist met mijn nieuwe X-UFO gevlogen. :p

Mijn ervaring is dat het een vrij stabiel dingetje is, dat een beetje lui reageerd op de rolls, maar met zijn pitch en yaw heel soepel luisterd. Het op 1 hoogte zweven is prima te doen.

Wel moeilijk vind ik het om hem gecontroleerd van punt A naar punt B te krijgen. Het aanzuigende effect van muren is ENORM. :p Soms zo heftig dat ik em dr niet vanaf kan houden. Dus blijf uit de buurt! Het plafond heeft ook een bijzondere werking vond ik. Zodra je n halve meter in de buurt komt, slurpt ie zichzelf daaraan omhoog. :p

Ik heb ook met mijn 90grams lipo gevlogen, met een prima vliegtijd. De accu werdt enigzins handlauw maar meer ook niet. De Ufo kwam niet meer omhoog bij 10.5v. Dus dat is nog ruim optijd. De warmte van de motoren is eigenlijk nieteens noemenswaardig.

Over et algemeen ben ik best tevreden over mijn X-ufo. Ik vind het iig een betere inverstering als een dragonfly ofzoiets.

17. Tadango

Tadango Forum veteraan

Lid geworden:
    25 jun 2003
    ik heb de roll en nick functies omgewisseld dus mijn roll rageert super maar mijn nick functies weer niet :( naja, als ik zin heb bouw ik het wel weer terug.

18. sven

sven

Lid geworden:
    22 feb 2004
    wat me opvalt, is dat als je de pitch/roll gebruik, en daarbij n spuit gas geeft, ie veel aktiever zn kont om gooit naar de richting die je wil. (soms iets TE aktief. :p

19. Tadango

Tadango Forum veteraan

Lid geworden:
    25 jun 2003
    jep, nogal. Probeer maar eens op de gond. Vol naar voren, dan gas en hij keert zich om als een pannekoek ;)

20. sven

sven

Lid geworden:
    22 feb 2004
    Flapjacks anyone? :D Dat heb ik dus ook 1x geprobeerd. Gewoon volgas proberen te vertrekken.

Et gekke ding heeft mij ook al eens geprobeerd aan te vallen, met als gevolg een klein wit putje in een van de ringen, omdat ik em opving. :p (koppen is niet aan te raden)

Deel Deze Pagina