REVIEW: Silverlit X-Ufo... Het geld echt waard :)

Discussie in 'Multicopters' gestart door Tadango, 7 jul 2005.

1. sven

sven

Lid geworden:
    22 feb 2004
  2. xon

xon Guest

net eentje besteld bij intertoys (blijft raar voelen als volwasse vent in een speelgoedwinkel :D ..gewoon leverbaar maar niet op voorraad en maar 109 euro's. Vrijdag is ie er voor me

3. 666yeti666

666yeti666

Lid geworden:
    22 jul 2004
    Nou, ik ben vanmiddag ook even bij Intertoys geweest en de laatste
    x-ufo meegenomen. Het meiske vroeg nog of het een cadeautje was, en helaas moest ik ontkennen ..... ze zal we denken, wat moet zo'n volwassen vent met zo'n ding .....

Anyway, thuisgekomen alles uitgepakt en accu geladen met bijgeleverde lader.
    Accu's in de zender en lader gestopt en GO !!

Na wat voorzichtige moves en uitrimmen op ca. 10cm hoogte was de accu al leeg. Niet verwonderlijk met 350mah.
    Weer opnieuw geladen en weer wat laag bij de grond zitten prutsen, maar dat schoot niet op. Toen maar een peut gas en op ca. 1 meter hoogte gebracht, WOW ! Dat ding is stabiel ! Blijkbaar heeft hij net als een micro heli ook last van bodemeffect.
    Na enkelel minuten zweven was de accu weer leeg. Nou moe...

Morgen eens met lipo's proberen. Ik heb alleen 3s1p 1500mah die 113gram wegen dus ben benieuwd of dat een beetje de lucht in wilt.

Eerste indruk; prima ding ! En nu al beter te beheersen dan mijn piccolo

wordt vervolgd .....

ps. ik heb de zender ook omgebouwd van mode 2 naar 1

4. Niek

Niek PH-SAM Forum veteraan

Lid geworden:
    21 aug 2002
    @Freak:
    Staart naar je toe houden!
    (rode ring van je af houden..)

Anders is en blijft t maar wat roeren..

5. sven

sven

Lid geworden:
    22 feb 2004
    Niek: Nog steeds niet gevlogen met dat ding merk ik.

Mijn X-ufo begint zich steeds rottiger te gedragen. hij wil nu nieteens meer boven een halve meter want dan slaat ie onherroepenlijk om. roll weigerd naar 1 kant enorm, ik heb dr nu zonbeetje 50gram soldeertin aan hangen om et domme ding recht te krijgen, maar sturen is nog altijd n ander verhaal.. Hij begon leuk maar krijgt steeds meer fratsen. Toen ie nieuw was vloog ie nog tot 10v. nu is dat al 11v. Bovendien heeft ie nu soms ineens stuiptrekken, dan slaan 2 van de 4 rotors gewoon af.

yaw is ook maar n mislukte roll beweging vind ik, want hij gooit wel lekker 2 rotos op halve kracht, maar compenseerd niet genoeg met de andere 2.

Ik had em eerlijk gezegt iets makkelijker verwacht.

6. benjamin2004

benjamin2004 Guest

Freakazoid, vlieg je nu met of zonder lipo's?

7. sven

sven

Lid geworden:
    22 feb 2004
    Met 3cell 1000mAh 15C~20C lipo van 90gram.

8. benjamin2004

benjamin2004 Guest

Zijn de lipo's misschien de veroorzakers van de problemen? Op het duitse forum melden mensen ook problemen met lipo's. Misschien kun je kijken wat er gebeurt als je met de orginele akku vliegt?

9. sven

sven

Lid geworden:
    22 feb 2004
    hoe kan dat problemen geven dan?

10. benjamin2004

benjamin2004 Guest

Ik ben daar zelf niet zo in thuis. Ik heb alleen daar gelezen dat een verkeerde lipo je X-Ufo goed ontregelen kan en zelfs kapot kan maken.

11. fbk

fbk PH-SAM

Lid geworden:
    25 apr 2005
    Het lijkt me merkwaardig dat de x-ufo niet goed zou vliegen met lipo's.
    Voorwaarde is dat je 3s gebruikt, pakket niet zwaarder dan ca. 100gram en ze moeten geschikt zijn om tenminste 6A te leveren.

12. sven

sven

Lid geworden:
    22 feb 2004
    Ik vond t ook al zo raar. mijn lipo is 3cells, 90gram, en kan een dikke 15A boeren, dus ruim genoeg.

13. Satoer

Satoer Forum veteraan

Lid geworden:
    21 okt 2003
    Leuke video freak
    Je hebt ook CP dragonfly's (die dus wel 3D kunnen). overigens ben ik er van overtuigt dat je met een FP heli veel meer kan dan met dit ding.

14. jmdeking

jmdeking Guest

Als ik zo'n ding wil aanschaffen maar langer wil kunnen vliegen met een lipo, heb al wat sites waar ik ze kan bestellen (http://www.rchobby-online.nl)

maar hoe sluit ik die dingen aan en met welke lipo heb ik een goede prijs/kwaliteit verhouding.

15. Tadango

Tadango Forum veteraan

Lid geworden:
    25 jun 2003
    Mijne doet nog steeds gek :( Wil ernorm naar links. Als ik aux4 indruk gaat ook erg snel omhoog, ook als het gas dicht is. Wie kan even kijken wat Aux4 bij hem / haar doet? Met opgespinde gyro :)

16. sven

sven

Lid geworden:
    22 feb 2004
    dat doettie bij mij ook, en ook bij mij wil ie echt alleen naar rechts, het zij yawend, of rollend.

17. Tadango

Tadango Forum veteraan

Lid geworden:
    25 jun 2003
    trim moet vol naar links, helpt niets, trim aangepast en nu blijft hij stabiel maar naar rechts sturen gaat echt niet....

ik denk dat ik de electro eruit gooi en zelf een mixer bord bouw ;) Gat vast veeeeeeeeel beter werken :) Enigste nadeel dat het tijd kost en een beetje geld. Ook moet ik dan 2 gyro's kopen :(

18. Satoer

Satoer Forum veteraan

Lid geworden:
    21 okt 2003
    En? is is die al wat minder geld waard? ;)

19. Tadango

Tadango Forum veteraan

Lid geworden:
    25 jun 2003
    ik denk nog steeds dat ik hem zelf gesloopt heb ;)

als de accu aangekoppeld is en de schakelaar uit moet je niet met de electronica gaan klooien kwam ik achter... dan gaat opeens alles draaien. Ik vermoed dat een kortsluiting een deel gesloopt heeft.....

20. Niek

Niek PH-SAM Forum veteraan

Lid geworden:
    21 aug 2002
    Ikke gisteravond ook met 1 gevhoverd, nog bedankt shrike! :)
    (foto s volgen in Q indoor draadje)

Eitje! Zelfs metde afwijkende knuppelsetting nog goed te doen.
    Dit exemplaar had wat toenemende linkse neigingen, wat steeds meer weggetrimd moest worden, temperatuur effect lijkt mij.

Deel Deze Pagina