REVIEW: Silverlit X-Ufo... Het geld echt waard :)

Discussie in 'Multicopters' gestart door Tadango, 7 jul 2005.

1. Satoer

Satoer Forum veteraan

Lid geworden:
    21 okt 2003
    Temperatuur effect? van wat dan? Een mechanische tol gyro heeft toch geen last van temperatuurs verschillen.

2. Tadango

Tadango Forum veteraan

Lid geworden:
    25 jun 2003
    die goedkope electro zooi wel ;)

3. Jedo

Jedo

Lid geworden:
    13 okt 2004
    Hoi,

Ik vol verwachting ook vanavond mijn x-ufo gekregen. Maar heb een probleem. Als ik de batterij op de bijgeleverde oplader zet gaat het groene ledje ong. 5 seconden branden, daarna gaat hij uit en het rode ledje begint te knipperen (doet het rode ledje overigens ook als de bat. niet is aangesloten). Je zou denken (tenminste ik wel) dat de bat. vol is. Dus aangesloten op x-ufo en pitch geven maar, rotors draaien even en stopt daarna. Dit gebeurd dan elke keer, maar dan met steeds een lagere stick positie. Wie weet wat hier aan de hand is en kan een mogelijke oplossing bieden?

Anders word het snel naar intertoys terug rennen. :?

4. dhhenkie

dhhenkie Guest

me 2 e ufo ook al kapot ,de eerste wilde niet naar links, toen omgeruild, 3 accus perfect gevlogen,heel stabiel, toen ff boodschappen weze doen en toen weer proberen, maar nu wil ie nie meer naar rechts,kan trimmen wat ik wil maar blijft raardoen. vreemd is nergens tegenaan gebotst of zo

5. xon

xon Guest

ik wil er ipv de accu die nu onder mijn ufo hangt er en lipo onder maken. Iemand nog goede en vooral goedkope adressen voor de aanschaf hiervan? (kan ook PM sturen)

6. Pjotrrr

Pjotrrr Guest

7. sven

sven

Lid geworden:
    22 feb 2004
    Daar vlieg ik mee, gaat aardig. Lipo kan et uitstekend aan, wordt nauwlijks warm.

8. xon

xon Guest

ja grappig ik kwam op dezelfde site uit..hoe lang vlieg je met die lipo gemiddeld?

Vind overigens wel de laders op hun site aan de dure kant..daar is conrad weer erg goedkoop in alleen weer die klere verzendkosten :mad:

9. Wartexx

Wartexx

Lid geworden:
    2 mei 2004
    Ik krijg de zender niet open om de rol en richting om te wisselen wie van jullie weet hoe het moet en waar die aux 1 2 3 4 en 5 voor zijn?

10. Wartexx

Wartexx

Lid geworden:
    2 mei 2004
    Oke heb hem open maar de stekkertjes zijn niet lang genoeg om naar de andere kant van het bord te worden overgeplaatst wie weet hier iets op en waarom duurt het bij mij zo lang om hem op te starten ? (ongeveer 5 minuten) ik probeer dan vanalles en hij doet het meestal pas als je de zender op volgas aanzet en dan vliegt hij ook ineens omhoog ( de motoren beginnen dan pas.

11. dhhenkie

dhhenkie Guest

aux 1 en 2 als je die ingedrukt houd voordat je de zender aanzet word de gyro gereset en aux 3 en 4 tegelijk voordat de zender aangezet word (en dan de zender aanzetten natuurlijk) zet m terug naar fabrieksinstellingen.
    iki inmiddels aan mijn 3e ufo toe,de eerste 2 gingen niet naar links of naar rechts deze doet t nu 2 dagen goed

12. Wartexx

Wartexx

Lid geworden:
    2 mei 2004
    Terugzetten naar fabrieksinstellingen? kun je de installingen veranderen dan?

13. Jedo

Jedo

Lid geworden:
    13 okt 2004
    Volgens mij is het zo dat de gyro na een paar klappen op de grond gecalibreerd moet worden door de aux knopjes (1 en 2 of 3 en 4 ) in te drukken. Dusss, met opzet veranderen kan (nog) niet.

K'heb zelf een raptor 50 en sinds een paar dagen de beruchte ufo. Vliegt toch ff net iets anders als mijn raptortje hoor :roll: Maar de impulsieve stuurreacies zijn er in ieder geval :D Hiermee vlieg je niet zomaar mee weg :!:

Adios,

14. Wartexx

Wartexx

Lid geworden:
    2 mei 2004
    Jah ik heb een paar klappen gemaakt en nu doet hij het niet meer (klapt telkens voorover) hoe reset ik ze dan want als ik de auxen inhoud gaan de lampjes branden maar verders niets. en henkie hoe kom jij an die wijsheid want ik kan het nergens vinden.....

15. benjamin2004

benjamin2004 Guest

Het staat allemaal in de handleiding. Daarin staat een tabel met de informatie over de aux knoppen.

Die van mij reageerde na een crash ook niet goed meer. Heb 'm toen gereset en nu werkt die weer prima.

16. sven

sven

Lid geworden:
    22 feb 2004
    En als ie vanslag af is, blijft dat dan ook als de accu dr af is geweest? Mijn ufo doet ook moeilijk namenlijk, en dat van die reset wist ik ook nog niet. (waarom boekje lezen als je er ook een DVD bij krijgt. :p)

17. Wartexx

Wartexx

Lid geworden:
    2 mei 2004
    Hij blijft maar voorover kiepen hoevaak ik aux een en 2 ook indruk ( hij doet dan wel iets vreemds opstarten en dan alle lichten uit ) maar hij blijft kieperen wie helpt mij?

18. Wartexx

Wartexx

Lid geworden:
    2 mei 2004
    ik heb het gevonden en na 4 uur is het nog niet opgelost dus ik ga trug en haal morgen een ander , hoe groot zou de kans zijn dat ze die 4 reserve props missen :lol:

19. Jedo

Jedo

Lid geworden:
    13 okt 2004
    @wartexx,

De meeste verkopers van intertoy's en zo weten niet wat er allemaal in de doos hoort te zitten :) En als het druk is zullen ze vast niet de handleiding bekijken om alle items door te nemen :D Maare...je weet toch wel dat je minimale stuurbewegingen moet maken he. Ik had het zelfde probleem in het begin ( dat voorover kiepen ). Dat is nu over omdat ik dus minimale stuurbewegingen maak. Het is net als bij een heli, als je te hoge uitslagen geeft op je sticks moet je dat compenseren met een hoge uitslag tegenovergesteld (klinkt logisch hu) en zo blijf je aan de gang. Hier kan echter de mechanische gyro van de x-ufo niet goed mee omgaan. En gaat ie klappen. Ook ben ik erachter gekomen dat als je nick voorover geeft (iets meer dan minimaal) en tergelijketijd een vrij vlotte rotatie begint te draaien hij ook wilt gaan klappen....dusss...de de stuurimpulsen van nick/roll stick moeten echt minimaal zijn :wink:

Ben benieuwd of, en zo ja, wanneer de 3d gyro voor dit speeltje op de markt komt. Zal die waarschijnlijk niet meer zo snel klappen en kunnen we eens kijken of er een looping met x-ufo in zit :lol:

Adios,

20. dhhenkie

dhhenkie Guest

zijn er mensen die problemen hebben met lipo?

volgens mij vind de electronica t niet echt lekker ,na een lipo geplaats te hebben vloog ie goed,maar na 3e x laden (wel steeds ufo na 5 min ff rust gegeven) slaat ie ineens op hol

Deel Deze Pagina