Je koopt een complete boot, "zorgvuldig" opgebouwd en vaarklaar. Vervolgens wordt de boot compleet gestript en blijft een kale romp over. Wat ik mij afvraag: heb je voor het bedrag dat je hebt neergeteld voor het tweedehandsje niet een compleet nieuwe romp?
De romp leek mooi op foto en op afstand . Hij was ook ooit mooi maar nu compleet beschadigd . Punten eraf ,overal cracks ,scheuren etc Geen motor en voor de rest oude en versleten rommel . Tja ...ik kijk daar dan doorheen en kan er wel wat van maken . Maarrrr ...zoals je ziet is daar wel een berg Werk te verzetten voordat ,t gerepareerd is Ik ben al flink op weg Ik vind ,t wel een uitdaging om hier een plaatje van te maken . Het is notabene een org.ppb , en...een der best varende boten . Als ik m klaar heb moet jij de zender maar eens overnemen van me . Dan kun je dat zelf ervaren . Ik wil er een twin cmb inzetten. Maar dat is nog ver weg Sparen en nog veel te doen eerst Maar ik ga ,t doen hoor Grt tom
Ohhh...antwoord op jouw vraag Absoluut had ik daar een nieuwe romp voor. Maar ik zag ,t later pas hoe slecht het was Grt tom
Het levert wel een mooi revisie-verslag op…. Heb je ‘m wel vóór 7 januari vaarklaar dan? 7 januari 2024: oliebollen varen op de Landsart.
Haha ....nooo waaayyyy. Dat gaat wel ff duren . Ik wil wel de romp en kap zo snel mogelijk klaar hebben . Dan ben ik van dat rotwerk af . Al wel een en ander gedaan weer. Het ergste bovendeel met de gaten heb ik gerepareerd aan de binnenkant alvast. Die viel gewoon uit elkaar .. Ook de gaten grotendeels gedicht De grote lucht gaten doe ik straks nog even Best tevreden . Ik heb besloten de binnenkant opnieuw in de Carbon te zetten. Dat is ook makkelijker afleesbaar met meten / aftekenen .
De bovenrand aan ,t restaureren. Dan is dat enorm beschadigde deel als nieuw Ga die nu even snel netjes maken . De gaten achterin opgevuld . Die maak ik ook later nog knap
Net vreselijk gestoeit met de regen en vooral wind . Ik had even tijd dus ik dacht....doe ,t toch Huppp... schuren dat laatste plamuur om de grote gaten keurig af te werken lees dicht en glad te maken . Het moge duidelijk zijn dat ze niet even zijn dichtgeplamuurd . Ik heb aan de binnenkant een glasmat Buitenzijde ingelegd met epoxy en koolstof haksel . Glad gemaakt ,geplamuurd de laatste oneffenheden .klaar . Ik heb ,m nu van binnen brandje schoongemaakt . Vandaag komt er een rol van 5 m carbon keeper weefsel . Die ga ik gebruiken voor de binnenkant als deze goed is gedroogd. Dan is de romp eigenlijk als nieuw en volledig gerestaureerd. Dan de kap nog es schuren . Dan staat ie er waanzinnig fraai bij al weer. Het rottigste werk is dan gedaan godzijdank .
Zit al heel wat in . Ik dacht ...ohhh dat is leuk om ff te doen . Was veeeeeel werk . Wel eerst kartonnen uitslagen gemaakt Zoveel mogelijk rechte lange stukken voor de mooi zeg maar
€25,- voor een rol carbonweefsel 200gr/m2 en glasweefsel? Wordt je gesponsord? 1 vierkante meter van dat carbon is al €46 daar waar je het gekocht hebt. Ik ben dus wel benieuwd hoe je aan die goede prijs komt. Voor dat geld heb ik ook interesse, vandaar
Nou ...niet alleen dat . Ook een rol glasweefsel en een rol glasweefsel biaxiaal geweven daarbij. Ik had echt een mazzeltje . Ook ecact op ,t juiste moment. Das 1 x in je leven denk zo een meevaller . Was iemand die er van af moest Nou...ik wist wel iemand rarara haha Grt tom
Achterkant in de koolstof . Het ziet er op foto niet netjes uit maar ligt er toch strak in . Ben dik tevreden..wat een enorme sterkte heeft ie nu . Het was net een papiertje. Nu is ,t een degelijke romp geworden . Als het uitgehard is dan ga ik ,m even afwerken. Randen eraf etc