rijden in de regen?

• Topicstarter Topicstarter RagDMezzegis
  • Startdatum Startdatum
R

RagDMezzegis

Guest
korte vraag..

is het verstandig om in de regen, met een nitro auto te rijden?

k heb t nog iet gedaan, ne de regen momenteel is HEEEEL erg fijn...

maar toch.. kan je daarin rijden, of moet ik toch wachten..

en hoe droog moet een weg zijn voor je er op kan gaan rijden?

Voor het behoud van je motor en de electronica pas gaan rijden als het helemaal droog is. Ook de weg , de spray die van de banden komt gaat door de hele auto en kan dus overal bij komen ;)

Daarbij is vocht voor de motor ook niet echt prettig ..... Om nog maar te zwijgen over het afstellen;)

dus na regen moet je zeker zo n 10 uur w0 voor je kan rijden mbt t afstellen en behoud van de motor+electronika..

leuk.. k heb dit weekend me neefje op vizite... kunnen we nog niet rijden.. PFFZZ

Voor de electronica sowieso ... Die kan standaard erg slecht tegen vocht ;)

De motor verschillen de meningen nog weleens over ..... Ik rij in ieder geval nooit in of vlak na de regen omdat je constant vochtige lucht de motor intrekt..... Afstellen wordt daardoor niet echt makkelijk en roest ligt altijd op de loer natuurlijk ;)

daarmee kan je dus zonder probleem je hele auto in wassen duus, zoals ik t nu zie..

WOW.. waar kan ik dat kopen :-p

Onderhoud...

Na het rijden in de regen zal je direct je hele auto uit elkaar moeten halen, inclusief je motor. Je zal alles moeten reinigen en opnieuw in het vet / olie moeten zetten. Als wij in de regen heben gereden tijdens een race wordt direct na afloop de gehele auto dik in de WD40 gespoten, de motor laten we "smoren" in de afterrun.

Dezelfde dag gaat hij helemaal uit elkaar, dus elk onderdeel van de auto. Je zal bijvoorbeeld alle lagers open moeten maken en schoon moeten maken.

Een nadeel van "spray" is dat het zand bevat wat slijtage veroorzaakt, het zand gaat door je hele auto zitten....

Ik de regen rijden kan, mits de temperaturen goed zijn. Je motor moet goed warm kunnen worden. Als je het doet betekend het veel onderhoud en kosten! Uiteraard moet de elektronica wel voor 100% waterdicht zijn.

Als je niet veel ervaring hebt moet je het niet doen.

Als je alleen recreatief rijdt kan ik je het afraden om in de regen te gaan rijden. Het kan natuurlik wel maar de slijtage zal hoog zijn.
Ik rij zelf wedstrijden en als we in de regen hebben gereden dan gaat alles uit elkaar en wordt alles grondig gereinigd.
Ook zul je je electronica goed moeten beschermen tegen water.

M.v.g. Mark

Beginnen met een schone auto. Delen inspuiten met WD40. Electronica in een ballon. vaseline op de asjes van de servo's.

Dan lekker knallen. Na afloop auto grondig reinigen. Het is geen probleem alleen wat meer werk.

Let ook op je zender tijdens het rijden in de regen. Ook deze kan defect gaan, heb je je auto goed beschermd, loopt er water in je zender :o

Back