rijden na regen

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door black, 23 sep 2003.

1. Jaap J.

Jaap J.

Lid geworden:
    11 apr 2003
    Volgens mij is het principe als volgt: op water na, zet alles wat warm wordt uit. Warme lucht heeft dus relatief meer volume dan koude lucht. Als de lucht gekoeld wordt, wordt die dus gecomprimeerd, waardoor er per saldo meer zuurstof in de lucht zit en de verbranding beter gaat. Een intercooler wordt volgens mij (altijd) voor een turbo geplaatst.

2. Roelof

Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    20 aug 2003
    Koud lucht doet het ook zonder turbo....

Kouder lucht is al een beetje gecomprimeerd (natuurkunde met uitzetting van gassen etc bij temperatuurverhoging) en zorgt ervoor dat meer zuurstof in een dezelfde volume gaat.

3. Savage28 !!!

Savage28 !!! Guest

Goed, ik weet ook niet 100% hoe een intercooler werkt, maar deze zijn dan ook voor geen enkel belang voor RC auto's.... waar hebben we het eigenlijk over?? haha De hoeveelheid zuurstof in de lucht is in elk geval wel van belang voor het lopen van het motortje. Daarom is bij grote hoogte, en andere temperatuur (gaat meestal samen met hoeveelheid zuurtsof) een andere afstelling nodig...

Greetzz, Robbert

4. Jelle-

Jelle- Guest

Nouw, ik zou best een turbo op de luchtinlaat van de carb van een modelbouw motor willen hebben en een intercooler voor de turbo :)
    Denk wel dat dat heel wat vermogen meer geeft, ik kan voor op me brommer(ja ja speciaal gemaakt voor een honda viertakt blok) een turbo met intercooler kopen, als je hem goed monteerd en instelt kan hij tot 80% meer vermogen zorgen :D

5. Savage28 !!!

Savage28 !!! Guest

Dat zou misschien wel leuk zijn, maar denk je eens in wat voor effect dat zou hebben op het wagentje van ong. 1- 15, kg! een RC auto heeft een PK-gewichtsverhouding van ongeveer 1:1 (hangt natuurlijk af van je motortje en auto, maar ongeveer...) bekijk dit ook eens met die brommer. Daar is wat extra power heel leuk. Maar een rc autootje heeft al zo veel vermogen, en toeren (30.000 + p/min. :? (hangt ook weer van je motorje af..)), dat een turbo met 80% ! meer vermogen aan je motortje niet echt zinvol lijkt..... Je moet hem ook nog kunnen besturen...
    Maar je mag het natuurlijk zelf weten :lol:

Greetzz, Robbert

6. Jelle-

Jelle- Guest

Daar zit zeker wat in ja :D

7. Roelof

Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    20 aug 2003
    Dan moet je een kleine turbo hebben die heel veel lucht kan pompen, meer dan dat ie zelf aanzuigt. Reken maar eens na bij een 3.5cc waarbij per slag een druppel brandstof zit en de rest zuurstof en hoeveel zuurstof er dan al stroomt door carburateur bij 40.000rpm. Je komt al snel op 10 liter per minuut dus verzin maar een pomp die dat kan overtreffen.

8. Rick St.

Rick St. Guest

heey ik rijdt zow vaak als t nat is..:) met me carsonnetje is juist leuk en heb er nooit last van gehad ben wel 1 x heel hard door een plas gegleden... rem wou niet.. maar je moet dan wel met kap rijden.. want de spetters die van de grond komen ...

9. Jaap J.

Jaap J.

Lid geworden:
    11 apr 2003
    ...slaan dan mooi aan de binnenkant van je kap stuk en maken al je electronica nat.... 8).

10. Rick St.

Rick St. Guest

jaaa... maar ik heb een ontvanger doosje:)

11. _cyclops_

_cyclops_

Lid geworden:
    23 mei 2003
    ik heb opzich ook een ontvangerdoosje, en dat is zeker niet waterdicht bij mij.. bovendien heb 'k nog 2 servo's die 'open' in de wagen zitten,...
    om heel eerlijk te zijn denk ik dat je puur mazzel hebt gehad dat je nog geen problemen hebt gehad, bij mij ging 't de eerste keer gelijk fout..

12. black

black Guest

geachte moderator

hierbij mag dit draadje dicht

bedankt voor alle uitleg

13. Guest

Guest Guest

wie heeft dat gedaan?

14. Gunskes

Gunskes

Lid geworden:
    18 aug 2003
    koude lucht is kleiner.

Er kan dus ook meer lucht in de cilinder en hoe meer lucht erin gaat hoe meer benzine erbij wil. --> meer benzine --> betere verbranding

Deel Deze Pagina