robbe milan span 2,50

Beste mensen,

Ik heb hier een robbe milan 2,5 meter zwever liggen en deze wil ik uitrusten met een electro motor.

Maar nu is mijn vraag kan ik hem met 450 borstelloze motor en 25a en 3s 1800mha lipo vliegen en welke prop heb ik dan nodig ? dit is een setup wat uit een e-sky cp belt heli komt,

Ik wil deze motor boven op de romp gaan bouwen,

Al vast bedankt

Hallo Freewind,

Kijk hier maar even, staat allerlei setups. database-setups-elektrozwevers

Je Heli setup gaat ben ik bang niet werken. De motor heeft een veels te hoog KV.
Je moet een brushless motor hebben met een KV van tussen de 1000 en 1300 kv, +- 250 watt. Dan zit je helemaal goed

deze bijv
https://www.vliegtuigmodelbouw.nl/artikeleninformatie.php?artikelcode=03121430

of deze

https://www.vliegtuigmodelbouw.nl/artikeleninformatie.php?artikelcode=03121421

En anders even in de link boven aan kijken en bij HobbyKing R/C Hobby Store : shoppen

Grt Lyckele

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ben er ook bang voor. Ik heb ook een Milan gehad (weet niet of het dezelfde is!) en daar zat een Speed 600 op met vertraging, klapprop, en een 40A regelaar die lipo aankon. Ik gebruikte een 3S 2200. Dit ging redelijk goed.

Als het goed is, heb ik de gehele setup (exclusief accu's) nog wel liggen ?

V-staart

Ik ben er ook bang voor. Ik heb ook een Milan gehad (weet niet of het dezelfde is!) en daar zat een Speed 600 op met vertraging, klapprop, en een 40A regelaar die lipo aankon. Ik gebruikte een 3S 2200. Dit ging redelijk goed.

Als het goed is, heb ik de gehele setup (exclusief accu's) nog wel liggen ?

Betreft het hier een Robbe-Milan uit de jaren 70 met V-staart??

Nee geen V staart. Mijn Milan was volgens mij 1 uit de FMT van 84... Maar deze was zo krom als zijn kan gebouwd kwam ik achter...

Beste mensen,

Bedankt voor jullie snelle reactie en klopt het is een robbe milan met v-staart!
En michael als je de setup over hebt laat het me even weten.

Beste mensen,

Bedankt voor jullie snelle reactie en klopt het is een robbe milan met v-staart!
En michael als je de setup over hebt laat het me even weten.

de onderstaande foto kwam ik ook tegen, maar aangezien ik de naam milan niet tegenkwam twijfelde ik.

Via het linkje boven is niet de robbe milan! die van mij is wat groffe kwa formaat!
En wat ik me af zit tevragen of hij goed te vliegen is, ik bedoel moet je hem snel vliegen of kun je met hem goedmoedig vliegen?

Hij lijkt op deze foto hier onder en volgens mij is deze houtbouw de milan heeft de romp van epoxy en de vleugels deelbaar.

full

Als ik het goed heb, is dit een Robbe Edelweiss. Ik heb in begin jaren 80 van vorige eeuw met dit toestel gevlogen en de immatriculatie was net hetzelfde. Je kon dit toestel bouwen met of zonder rolroeren, als gewone zwever of electrozwever met een mabuchi 600 motor met vertraging en een enorme klapprop. Als je de bouw verzorgde, kon je een stuk onder de 2kg blijven met 8 nicad cellen, vliegen deed ie traag en goedmoedig.

Beste Zazen,

Bedankt voor jou reactie.

Klopt het is een oude zwever en ik heb hem nu bijna zoals ik hem wil hebben, En veel aan verbouwd zoals de orginele v-staart er weer op .. en ombouwen naar electro,
En wat electro betreft ben ik echt een leek vandaar deze post,
Ik heb heel veel met branstof motoren gevlogen van af 1994 maar omdat het steeds meer electro word zie ik de milan als een leuk winter project.

groet

freewind

Ik heb er gisterren mee gevlogen met een borstellose motor 910kv 60a regelaar klaprop 10x8 voldoende power! vliegt zeer goed,
Bedankt voor alle reacties,

Freewind

Laatst bewerkt:
Ik heb er gisterren mee gevlogen met een borstellose motor 910kv 60a regelaar klaprop 10x8 voldoende power! vliegt zeer goed,
Bedankt voor alle reacties,

Freewind

Mooi !

Mocht je hem heel houden en ooit eens willen verkopen, stuur me dan eens een berichtje als je wil.
Ik heb nog een vleugelset liggen en zoek de rest erbij :mrgreen:

euuuuuu Dutchy,Had jij nog een vleugelset liggen?
Heb je ook de V-staart nog?
Of eventueel tekeningen van de Milan?
Ik heb een Robbe Milan compleet en een extra complete romp.
Zit erover na te denken om de extra romp te voorzien van een E-motor in de neus.
Heb nu een motorpylon,waardoor de motor boven de vleugels zit.Vindt dat geen gezicht.

euuuuuu Dutchy,Had jij nog een vleugelset liggen?
Heb je ook de V-staart nog?
Of eventueel tekeningen van de Milan?
Ik heb een Robbe Milan compleet en een extra complete romp.
Zit erover na te denken om de extra romp te voorzien van een E-motor in de neus.
Heb nu een motorpylon,waardoor de motor boven de vleugels zit.Vindt dat geen gezicht.

Niet voor een Robbe Milan maar wel voor een Robbe Edelweiss.
Maar het is voor mij de bedoeling om de romp e.d. er bij te vinden, niet om de vleugels kwijt te raken :p

Maar het is voor mij de bedoeling om de romp e.d. er bij te vinden, niet om de vleugels kwijt te raken

Laat ik het hier nu niet mee eens zijn ;)

Maar het is voor mij de bedoeling om de romp e.d. er bij te vinden, niet om de vleugels kwijt te raken

Laat ik het hier nu niet mee eens zijn ;)

Zeg...jij hebt toch 2 rompen?

Vergeet dat rare idee van ombouwen toch gewoon....het kost je weer tijd, irritatie.....gewoon niet doen joh! :mrgreen:

Back