Robbe Nano Jets

Discussie in 'EDF forum' gestart door jitze, 8 mrt 2010.

  1. rogier50000

    rogier50000

    Lid geworden:
    6 sep 2007
    Berichten:
    121
    Locatie:
    Amsterdam
    ja ja

    Sorry Bad Bert, maar als je je inlaat en uitlaat optimaliseert gaat hij een stuk beter.

    Dan kan je ook nog de uitlaat knijpen sommige vinden 90-115 acceptabel maar je kan ook 85 gebruiken(fsa in%).

    Succes
     
  2. BadBert

    BadBert Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 feb 2005
    Berichten:
    5.065
    Locatie:
    Hoogerheide (NB) Club: BVL-steenbergen
    Heej, dat is interessant....

    ik zal de in en uitlaat op mijn nano amx eens opmeten :p
     
  3. ultim@te

    ultim@te Guest

    als je je inlaat met transparante tape beplakt dan gaat het al beter laat staan als je hem dan nog kan knijpen voor meer vermogen .
    mijn eurofighter vloog ineens veel beter met 2 fans nadat ik de in en uitlaat gedeeltes had ingetaped ( wel strak zonder vouwen natuuurlijk )
    ik had ook de inlaat wat ``ronder`` gemaakt om de luchtstroom te bevorderen.
    werkte prima.
    suc6

    ps dat de glasvezel afremd is echt wel zeker want zodra je half gas vliegt gaan de sliertjes voor de tailpipe ``hangen`` en blokkeren ze de luchtstroom .
    ziet er leuk uit en ook leuk verzonnen maar kwa vlieg eigenschappen ben je beter af zonder.;)
     
  4. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.435
    Locatie:
    Spijkenisse
    Vorige week met een F-86 een accuutje leeg gevlogen. Vliegt opzich erg strak, ook goed controleerbaar met lage snelheid en dus ook makkelijk te landen. De power viel mij uiteindelijk erg tegen alleen, daarna toch maar voor een Funjet gekozen met wat meer power. Máár voor het geld een heel leuk rtf kistje:)
     
  5. BadBert

    BadBert Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 feb 2005
    Berichten:
    5.065
    Locatie:
    Hoogerheide (NB) Club: BVL-steenbergen
    de f86 is de traagste van de nano's....

    je had beter een rondje met de f16, f18 of amx kunnen doen :p
     
  6. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.435
    Locatie:
    Spijkenisse
    Ah ok, didn't know:) Misschien dat ik er nog een keer een f18 bij neem met de tijd.....
     
  7. BadBert

    BadBert Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 feb 2005
    Berichten:
    5.065
    Locatie:
    Hoogerheide (NB) Club: BVL-steenbergen
    je moet maar es komen kijken naar de f18 van sven, of mijn amx :)
     
  8. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  9. BadBert

    BadBert Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 feb 2005
    Berichten:
    5.065
    Locatie:
    Hoogerheide (NB) Club: BVL-steenbergen
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  10. MeX101

    MeX101 Guest

    Nou heb het begin gemaakt van de EDF transplantatie, de nieuwe EDF zit er in alleen moet er nog wat foam weg aan de achterkant van de EDF omdat het wat uitsteekt. Nu wachten op de as voor de motor want die mist nog.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Daarna de EDF goed vast lijmen want vertrouwen doe ik het niet :rolleyes: Ik hoop dat het goedgaat...
     
  11. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.782
    Locatie:
    Almere
    Pukkels in de uitlaat wegschuren, is verlies.
     
  12. janneman

    janneman

    Lid geworden:
    19 sep 2003
    Berichten:
    798
    Locatie:
    Middelburg (Zeeland)
    Wat bedoel je nou Niek.
    Krijg je verlies als je ze weg schuurt of krijg je verlies als je ze niet weg schuurt.
    Het is maar hoe je het leest. :rolleyes:
     
  13. MeX101

    MeX101 Guest

    De pukkels bedoel ik niet, er staat een opstaand randje aan de achterkant van de EDF. Zie de 1ste en 2de foto van de EDF aan de bovenkant. Het is wat moeilijk te zien...


    Oja voor mensen die ook een Turnigy EDF outrunner gaan aanschaffen, er gaan 2.5mm bevestiging schroeven in i.p.v. een normale maat zoals m3...
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 dec 2010
  14. BadBert

    BadBert Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 feb 2005
    Berichten:
    5.065
    Locatie:
    Hoogerheide (NB) Club: BVL-steenbergen
    ben benieuwd hoe die het doet!
     
  15. MeX101

    MeX101 Guest

    Het EDF asje is binnen gekomen, was echt een rot werk om de EDF te assembleren...

    Het goede nieuws alles werkt en geeft belachelijk veel power!!!

    Het slechte nieuws de motor geeft zoveel power dat me lipo (1000mah 3s) het totaal niet trekt die zakt bij half gas al meteen in. Ook de 30amp regelaar die ik ervoor heb gekocht trekt het niet omdat de motor 41amp vraagt.


    Nu moet ik dus opzoek naar een betere lipo jammer genoeg is er al zo weinig ruimte in de F-86. Een 1300mah 30c = 39amp bijv. als dit niet werkt dan begrens ik de motor met +/- -10% aangezien er al zoveel meer power uitkomt.


    Hier de uitkomst van de Watts Up (met een 2200mah 3s zippy omdat ik nog geen 1300mah heb en de 1000mah die erin zat het totaal niet trekt)

    415watt 41amp (een standaard nano levert 150watt 16amp :rolleyes:)
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  16. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.435
    Locatie:
    Spijkenisse
    Dus eigenlijk;

    -Kun je het beste al direct de servo's vervangen
    -Is de standaard motor te zwak
    -Is de standaard accu niet optimaal

    Blijft het airframe over? Dan is het toch niet zo'n hele goede deal...... (ik spreek ook uit eigen vliegervaring met een nano F86)
     
  17. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
    Servos vervangen, Ja.
    Motor te zwak, onzin.
    Standaard accu, werkt prima als je de fanblades balanceerd waardoor het verbruik VEEL zakt.
     
  18. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.435
    Locatie:
    Spijkenisse
    Hmmm ok. Ze zijn nu bij de LHS 79 euro, dus ik vond het steeds interessanter worden....
     
  19. BadBert

    BadBert Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 feb 2005
    Berichten:
    5.065
    Locatie:
    Hoogerheide (NB) Club: BVL-steenbergen
    inderdaad, helemaal met sven eens.

    je kunt er wel een 1300 mah lipo in doen met wat meer c, voor een betere vliegtijd, en langer full power :) dat past in alle nano's wel. (zei het dan, soms met wat werk)
     
  20. robertboxhoorn

    robertboxhoorn

    Lid geworden:
    10 sep 2009
    Berichten:
    1.970
    Locatie:
    emmeloord
    of een 100 mah 45c accu
    ik heb zelf een vliegtuig die ik in het begin op een zippy vloog en daarna met een hyperion vloog maar dat geeft een verschil!!!
     

Deel Deze Pagina