ja ja Sorry Bad Bert, maar als je je inlaat en uitlaat optimaliseert gaat hij een stuk beter. Dan kan je ook nog de uitlaat knijpen sommige vinden 90-115 acceptabel maar je kan ook 85 gebruiken(fsa in%). Succes
als je je inlaat met transparante tape beplakt dan gaat het al beter laat staan als je hem dan nog kan knijpen voor meer vermogen . mijn eurofighter vloog ineens veel beter met 2 fans nadat ik de in en uitlaat gedeeltes had ingetaped ( wel strak zonder vouwen natuuurlijk ) ik had ook de inlaat wat ``ronder`` gemaakt om de luchtstroom te bevorderen. werkte prima. suc6 ps dat de glasvezel afremd is echt wel zeker want zodra je half gas vliegt gaan de sliertjes voor de tailpipe ``hangen`` en blokkeren ze de luchtstroom . ziet er leuk uit en ook leuk verzonnen maar kwa vlieg eigenschappen ben je beter af zonder.
Vorige week met een F-86 een accuutje leeg gevlogen. Vliegt opzich erg strak, ook goed controleerbaar met lage snelheid en dus ook makkelijk te landen. De power viel mij uiteindelijk erg tegen alleen, daarna toch maar voor een Funjet gekozen met wat meer power. Máár voor het geld een heel leuk rtf kistje
Nou heb het begin gemaakt van de EDF transplantatie, de nieuwe EDF zit er in alleen moet er nog wat foam weg aan de achterkant van de EDF omdat het wat uitsteekt. Nu wachten op de as voor de motor want die mist nog. Daarna de EDF goed vast lijmen want vertrouwen doe ik het niet Ik hoop dat het goedgaat...
Wat bedoel je nou Niek. Krijg je verlies als je ze weg schuurt of krijg je verlies als je ze niet weg schuurt. Het is maar hoe je het leest.
De pukkels bedoel ik niet, er staat een opstaand randje aan de achterkant van de EDF. Zie de 1ste en 2de foto van de EDF aan de bovenkant. Het is wat moeilijk te zien... Oja voor mensen die ook een Turnigy EDF outrunner gaan aanschaffen, er gaan 2.5mm bevestiging schroeven in i.p.v. een normale maat zoals m3...
Het EDF asje is binnen gekomen, was echt een rot werk om de EDF te assembleren... Het goede nieuws alles werkt en geeft belachelijk veel power!!! Het slechte nieuws de motor geeft zoveel power dat me lipo (1000mah 3s) het totaal niet trekt die zakt bij half gas al meteen in. Ook de 30amp regelaar die ik ervoor heb gekocht trekt het niet omdat de motor 41amp vraagt. Nu moet ik dus opzoek naar een betere lipo jammer genoeg is er al zo weinig ruimte in de F-86. Een 1300mah 30c = 39amp bijv. als dit niet werkt dan begrens ik de motor met +/- -10% aangezien er al zoveel meer power uitkomt. Hier de uitkomst van de Watts Up (met een 2200mah 3s zippy omdat ik nog geen 1300mah heb en de 1000mah die erin zat het totaal niet trekt) 415watt 41amp (een standaard nano levert 150watt 16amp )
Dus eigenlijk; -Kun je het beste al direct de servo's vervangen -Is de standaard motor te zwak -Is de standaard accu niet optimaal Blijft het airframe over? Dan is het toch niet zo'n hele goede deal...... (ik spreek ook uit eigen vliegervaring met een nano F86)
Servos vervangen, Ja. Motor te zwak, onzin. Standaard accu, werkt prima als je de fanblades balanceerd waardoor het verbruik VEEL zakt.
inderdaad, helemaal met sven eens. je kunt er wel een 1300 mah lipo in doen met wat meer c, voor een betere vliegtijd, en langer full power dat past in alle nano's wel. (zei het dan, soms met wat werk)
of een 100 mah 45c accu ik heb zelf een vliegtuig die ik in het begin op een zippy vloog en daarna met een hyperion vloog maar dat geeft een verschil!!!