Robbe Nano Jets

Wilbert,

Gaat het om een propeller of een fan ???
Je mag nooit het gat groter maken dan de as van de motor.
Je krijgt hem er dan nooit meer passend op en je krijg dan onbalans.
Het gaat hier om een 3 mm asje, probeer een stuk 3mm draadstang of lange bout van 3 mm op de kop te tikken en gebruik die als balanceer asje.
Als je deze in een boormachine klemt en met een vijl aan beide kanten een punt er aan slijpt kan je die gebruiken.
Zorg dan de punten wel in het middel van het asje komen.
Dit alles wel op eigen risico.

Succe.

Ik bouw niet graag, ik houd me liever bezig met vliegen. Wat is daar dan mis mee? :roll: De hele winter aan een blok hout zitten keutelen die misschien in 1 vlucht de kliko in kan, dat zie ik absoluut niet als plezier. Geef mij maar een mooi en goedkoop model, dan durf je er tenminste mee te vliegen, en doet et niet zo zeer als je een keer gras hapt.

+1 8)

wat bedoel je hiermee?

Ik bedoel dat je aan beide uiteinde van het draadend een punt moet slijpen.
Dus zo <=====> en dit tussen de magneetjes plaatsen, als je al een balancer heb met magneten.
Als je een balancer heb met rolschijven kan je een stukje krimpkous om het draad-end krimpen zodat je een glad oppervlak krijgt, anders rolt je asje van de schijven af door de draad die op de as gesneden is.
Ik hoop dan ik nu duidelijk genoeg ben. :rolleyes:

3s 1300 mah zippy accutjes van HC.
ze passen net aan net niet direct, maar dat maakt niet uit een heel klijn beetje schuurwerk en dan passen ze.
mooie passende accu,s voor de F-18!!

kan ik iemand blij maken met de ingewanden van een robbe nano jet F16 ?

Zondag gecrashed door uitvallen van ontvanger en op zijn neus de grond in.

dus regelaar en motor / fan zijn nog intact. Servo's bedenk ik net dat ik ze nog moet testen. Al gehoord dat die wel eens durven falen, dus dat zou ook wel eens de oorzaak kunnen zijn.

3s 1300 mah zippy accutjes van HC.
ze passen net aan net niet direct, maar dat maakt niet uit een heel klijn beetje schuurwerk en dan passen ze.
mooie passende accu,s voor de F-18!!

Op de F-86 passen ze zeker niet zonder te moeten Dremelen, heel toevallig heb ik vandaag ook mijn 1300mah 3s 30-40c Turnigy lipo ontvangen!

Ha ik wilde net een boos bericht plaatsen dat de lipo niet past kijk ik nog eens op de site van Hobbyking bij de afmetingen en zie nu dat ik de hoogte en breedte door elkaar heb gehaald. Meh hebben ze toch gelijk :rolleyes:

Zie HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy 1000mAh 3S 20C Lipo Pack
Zie HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy 1300mAh 3S 30C Lipo Pack

Ik had naar "Height-B 35mm" gekeken en dacht dat dit de hoogte was als je de lipo plat op tafel heb liggen blijkt dus bij de afbeelding dat ze de lipo rechtop hebben staan dan is het inderdaad van 17mm naar 25mm gegaan.

Maar goed ik heb de lipo dus binnen gekregen voor de 5000kv setup, eerst een andere stekker eraan gesoldeerd want ik gebruik altijd Traxxas stekkers nu zijn deze wel erg groot en zal het dus niet goed passen in de toch al kleine ruimte, heb dus maar voor de 'oude' Deans gekozen.

Ik had nog een Hi-Model 40a regelaar liggen dus die kon ik mooi gebruiken voor deze setup die 41a levert volgens de dyno test.

De regelaar stekkers die naar de motor gaan moest ik serieus inkorten omdat de stekkers aan de motor zelf best lang zijn. Anders kwamen de stekkers niet goed uit en de regelaar zou dan ook veelte ver naar voren komen en vervolgens de elevator servo blokkeren.

Toen de lipo erin die totaal niet paste omdat deze te hoog was... Na wat dremel werk toch passend gekregen. Het zwaarte punt was precies het zelfde als voorheen dus dat was een meevaller.

Natuurlijk de boel getest de F-86 is wel zwaarder geworden maar gaat als ik hem in me hand hou en de neus richting de hemel hou verticaal omhoog:D

Dus power zit er zeker in alleen is het altijd spannend hoe de maiden flight verloopt!

voor het dremelen

IMG_8564.jpg

IMG_8566.jpg

na het dremelen

IMG_8577.jpg

IMG_8578.jpg

IMG_8582.jpg

IMG_8586.jpg

IMG_8584.jpg

De magneet houd het net maar zeker niet tijdens het vliegen dus hoop dat iemand een slimme oplossing heeft om de canopy aan de achterkant te borgen zodat deze niet los kan schieten tijdens het vliegen. Want met tape trek ik denk ik de verf eraf na het loshalen.

wat enorm weinig ruimte heb je daar!!
in de F-18 zit het een stuk beter, daar kun je als het moet nog wel 2 van die 1300 mah accutjes in kwijt. :)

heb al een van een m3 bout een balancertje gemaakt.
alleen waren mn magneetjes op, gelukkig had ik nog een oude kapotte motor liggen en daar kan ik ze morgen even uit halen en kunnen we beginnen met balanceren.
zou wel eind v/d week worden want ben heftig aan het leren voor mijn theorie examen van mn brommer.

hallo iedereen,

Ik ben op zoek naar een vervanger voor mijn Kyosho f16 edf.
Deze is tot op de draad versleten.

Ik dacht aan iets betaalbaars van hobbyking (EU warehous).
Ik zou ook van plan zijn deze onmiddelijk te upgraden met andere edf-motor-regelaar...
(wemotec of iets dergelijks) omdat deze allemaal standaard toch wel net iets underpowered zijn.

Zijn hier mensen die concreet net hetzelfde gedaan hebben?
Wat raden jullie me dan aan van airframe en setup?

hallo iedereen,

Ik ben op zoek naar een vervanger voor mijn Kyosho f16 edf.
Deze is tot op de draad versleten.

Ik dacht aan iets betaalbaars van hobbyking (EU warehous).
Ik zou ook van plan zijn deze onmiddelijk te upgraden met andere edf-motor-regelaar...
(wemotec of iets dergelijks) omdat deze allemaal standaard toch wel net iets underpowered zijn.

Zijn hier mensen die concreet net hetzelfde gedaan hebben?
Wat raden jullie me dan aan van airframe en setup?

kijk hier eens:
New Series of 50mm EDFs from JPower! - RC Groups
daar kun je zelfs info vinden waar je een leuke (vaak wel 4s) setup kunt bestellen, en welke setup het dan precies is, met prestaties vaak erbij.

Vandaag de nieuwe hxt900 servo's ontvangen, dus morgen maar eens inbouwen.
Ook had ik een extra lipo gekocht. Een HI-model 850mah 25c. Past verder prima natuurlijk.
Rolroeren heb ik met scharniertape gemaakt trouwens.

Alleen heb ik nog wel wat verschil van gewicht in de verschillende lipo's.
Kan ik dit makkelijk oplossen door alle lipo's zo zwaar als de zwaarste te maken met plakgewichtjes ?

Morgen alles inbouwen, en dan is ze er klaar voor :thumbsup:

Groetjes,

Laatst bewerkt:
Back