hallo harry ook van de c toren vind je haast geen foto's van de binnenkant van de toren en ja er was geen enkele boot hetzelfde soms werdt er als de boot eens in de haven binnenliep snel andere apperatuur ingemonteerd want ze moesten zo snel mogelijk weer de zee op gr raf
Peilantenne box gelukt. Hier zie je de ruwbouw van de box. Uit plastic sheet geconstrueerd en een rietje doordemidden voor de ronding op de box. Rietje aan de bovenkant dichtgemaakt met epoxy. Alles staat nu te drogen om daarna nogmaals te schuren. Bij het lijmen goed de positie bepalen, want hij staat nu iets te ver naar voren Ik ga de box na het primen van de tower plaatsen, anders krijg je zo'n witte plak in de box van de net niet gespoten binnenkanten de tower Wordt vervolgd. Groet, Harry
Oooooppppssss.....bijna vergeten!!! Bijna vergeten de klinknagels op de banen van de romp te plaatsen. Gelukkig plakten ze nog goed op de primer. Oei....bijna een " heilige dag" gecreëerd Ze zitten erop! Wordt vervolgd. Groet, Harry
Mooi Harry, erg mooi. Heb geen adviezen, want ik heb de ballen verstand van duikboten, behalve dat het er binnen erg benauwd en vrij gevaarlijk is. Je gaat sneller dan ik, maar dat werkt wel motiverend. Bovendien loopt een duikboot ook sneller dan een botter... Groet Paul
Nou, Paul, ik denk dat de botter met wind sneller is, want een Uboot onder water houdt snel op met 7 knopen. Beetje doorfietsen en je haalt hem gewoon in
En dat benauwde en gevaarlijke valt ook wel mee. Dat is meer het beeld dat bij het grote publiek leeft (dat overigens zonder nadenken wel met een paar honderd man in een vliegende sigaar stapt) op basis van films.... Gelukkig zei je zelf al dat je er geen verstand van hebt.
Zo, na een tijdje niks te hebben gedaan, vandaag de periscopen op mooie hoogte gebracht en de peilantenne gemaakt. en een zwart/wit foto voor de oude sfeer Volgende stap is de toren in de primer te gaan zetten. Ik heb deze site gevonden!!!!....Is van een frans duikbootforum. Geweldig veel info en vele, vele foto's van Uboten!!!! http://www.mille-sabords.com/forum/index.php?showtopic=40300 Wordt vervolgd. Groet, Harry
hallo seffens hebben we hier een paar zoals manfred op het forum hahahaha en dan krijg ik daar de schuld van gr raf
Heb ik ook maar opgeslagen, mijn Frans is erg slecht, zeg maar 0. Maar google translate helpt mij misschien wel verder...
hallo harry je zit op het verkeerde forum hahaha bij bmsa mag je in het frans LOL hier is dit niet zo evident gr raf en werk verder aan je boot zodat hij kan varen in mol ik ben ook volop bezig aan de fox
Les photos n'ya rien de mal avec, et G traduire fonctionne assez bien pour le texte quelques-uns. Tout comme maintenant.
Manfred heeft deze fraaie creatie op zijn boot gebouwd. Inclusief bemanningslid, die op een bepaalde plek de boel laat ontspannen bouwverslag-viic-1-35-a-58 Groet, Harry
hallo met dennis hier ik heb een u-boot van robbe inelkaar gezet een u-47 maar ik heb motor voor de duiktank te legen en te vullen weet iemand dat of heeft. de duikboot is klaar en zeer mooi nu alleen de binnenkant nog. gr dennis
Dennis, wat bedoel je met, "maar ik heb motor voor de duiktank te legen en te vullen weet iemand dat of heeft". Zoek je een motor of heb je er nog een liggen of wil je weten wat voor motor je nodig hebt voor een duiktank? plaats ander eens wat foto's. Hein
Vandaag maar weer wat handelingen verricht Ik heb voorin de tower de plateautjes gemaakt met de spreekbuis en het kompas. Kompas maar zelf verzonnen met iets en de spreekbuis van een buisje gemaakt en in vorm gebogen en getracht iets een trechtervorm te creëren Op de periscoop 2 handvatten gemaakt en vooraan de scoop de kompashouder " gedingest". Ik heb ook de barsten van de plamuur op de tower maar weer opnieuw voorzichtig geplamuurd. Straks glad schuren met fingerspitzengefühl om de klinknagels niet plat te schuren En dan de tower in de primer zetten! Wordt vervolgd. Groet, Harry