hallo normaal werden die mee in de kleur gezet maar het is inderdaad mooier om ze in de hout kleur te laten dan is er wat meer te zien in de toren dus daarom dacht ik dat je ze vergeten waard dat je ze gemaakt had dat was ik niet vergeten gr raf en goe bezig ik wou dat ik reeds zover stond
Ik wil ze ook inderdaad wel naar de kleur brengen van de toren. Eerst een houtkleur geven en dan washen en drybrushen met de kleur van de toren. Ik heb ook een voorbeeld gevonden voor de bouw van het dekkanon. Deze lijkt mij wel een uitdaging Wordt vervolgd. Groet, Harry
Heeft iemand voor mij een goede foto van het 2 cm flak 30C kanon, heel toevallig, misschien, alstublieft?? Groet, Harry
hallo harry dat ziet er wel een stukje beter uit dan het mee geleverde kanon zelfde schaal ???? en wat kost het ???? gr raf
Die diorama is 1:32, dus serieus te groot voor de Robbe boot, denk ik. De figuren zijn 54mm groot. Het is wel ernstig mooi. http://www.ebay.nl/itm/CANON-SUBMAR...Domain_186&hash=item3a6f3d42fb#ht_3847wt_1180
Wie weet wat de gebruikelijke kleur is van de binnenkant van de tower. Zelfde kleur van de buitenkant of een andere kleur??? Groet, Harry
De toren staat in de uiteindelijke kleur. Met de hand geschilderd in de voor de U-47 grijze kleur. Lekker mat zonder metaal glans...... Mijn " befaamde" bewerking gedaan.... Voorbewerking met scotch brite om de strepen van de kwast weg te krijgen om daarna gewoon met de blote vinger stevig over de verf heen te wrijven en wat verschijnt!?.......de metalige glans op de toren. Op de foto kan je het verschil zien van "onbehandelde" matte verf op de onderkant van de toren met de kwast-strepen en de te matte kleur en het bovenste stuk bewerkt met de scotch brite en de vette vinger Het wordt een heel werk, want het wrijven kost wel wat tijd. Ook de romp van de boot wordt op deze manier helemaal bewerkt. Wordt vervolgd. Groet, Harry
Inderdaad Victor...zoiets Tenminste, dat is mijn streven Vanavond de hele toren "bevingerd". Mijn vinger zit zelfs nog aan mijn hand bevestigd. Eindresultaat is mooi geworden, al zeg ik het zelf Ik ga toch, denk ik, eerst de romp verven en vingeren, om daarna het kanon te gaan bouwen Groet, Harry
Zo...daggie vrij van werk! De romp in de darkcoal kleur gezet. Staat lekker te drogen....nu maar hopen dat de katten hem met rust laten Als die droog is, de onderkant nog verven en mijn " vergeetstukkies" doen. Nu alleen het dek nog in de kleur zetten. Laat het drogingsproces maar zijn werk doen Volgende stap het dek en als ik de moed kan opbrengen, de hele boot scotch briten en " vingeren" Wordt vervolgd. Groet, Harry
Vanavond een start gemaakt met het bewerken van de romp. Hier zie je het resultaat van de voorkant van de romp. Eerst met scotch brite bewerkt en daarna met de vlakke hand flink afgewreven. Een mooi metalige glans over de verf en al mijn klinknagels komen weer tevoorschijn. Hier kan je mooi zien wat het verschil is. Een paar eerste vlakken van de brandstof tanks bewerkt. De achterste zijn nog mat en vlak. Als alles gebeurd is en dat duurt nog wel even...ga ik alles " washen" en " drybrushen" om nog meer detail weer naar voren te halen en de boot flink vies te maken Ik heb nog ff te gaan......................... Wordt vervolgd. Groet, Harry
Thanks! Vanavond het dek afgeschilderd. Alles staat nu in de kleur en ga nu de boel een paar dagen laten drogen om daarna verder te gaan met de romp te bewerken en een wash over het dek te doen om het houten dek goed in de kleur te krijgen. Het houten dek had een soort waterwerende laag. Wordt vervolgd. Groet, Harry
hallo harry de dekken werden gewoon mee grijs geschilderd ik heb in geen enkel boek nooit eentje gezien met een houtkleurig dek ik zeg niet dat ze niet zo rond gevaren hebben maar zelf heb ik er nog geen gezien hij wordt wel heel mooi en ik moet toch echt eens beginnen met zelf die klinknagels te gaan zetten maar de goesting vinden om het te beginnen doen dat is het probleem LOL gr raf
Klopt wat je zegt, Raf Deze laag over het hout heen, was een soort carboleum. Altijd in de kleur van het dek van de boot. Door de verwering en slijtage van het lopen over het dek, kwam altijd licht de kleur van het hout er doorheen. Dit wil ik ook creëren, zodoende daarbij het dek eerst een houtkleur heb gegeven. Ik hoop dat ik je kan inspireren om aan jouw uboot te gaan beginnen Groet, Harry