Thanks guys voor alle complimenten...ik voel mij vereerd! Ik heb een paar foto's van de hele boot en een paar grote detailfoto's tot nu toe. Voor Mick De 20mm moet nog gebouwd worden. Het moeilijkste komt nog...de verwering aanbrengen. Roest, algenlijn en zeewater-aanslag. Ik heb inmiddels de goede maat reddingsboeien binnen en kan meteen de navigatieverlichting ook geplaatst worden. Wordt vervolgd. Groet, Harry
hallo harry heel mooi zoals ze nu is boven op de brandstof tanks zitten normaal nog ovale luiken ga je die later nog aan brengen ja ik weet het maar het is geen kritiek het is een stukje waardering voor wat je reeds gemaakt hebt maar ze vallen bij de boot echt wel op eens zien of ik ze kan in scannen gr raf
Hallo Raf Ik ben op zoek geweest naar messingonderdelen die er een beetje op leken, maar kon niks vinden. De plastic sheets die ik heb zijn er te dik voor. Heb jij anders nog een idee, waar ik die zou kunnen vinden? Groet, Harry
ideetje voor die luiken : gebruik dat dikke alu van de bakjes die je bij de chinees krijgt. "klinknagels/bouten" kan je er van achteren indrukken. wel een malletje maken zodat ze op gelijke afstand zitten. (pas wel op met lijmen, ik neem even aan dat je een statisch model maakt, eentje die dus niet nat wordt)
voor de klinknagels er van achteren in te duwen gebruik ik een automatische centerpons, die kun je instellen op de kracht, zodat je allemaal dezelfde klinknageltjes heb. Hans
Een radeerwieltje werkt ook uitstekend. En heeft als voordeel dat je dezelfde afstand tussen de `klinknagels`hebt.
hallo het zijn geen klink nagels maar bouten het zijn ook geen deksels maar ventielen ik zal eens kijken hoe groot ze moeten zijn voor jouw schaal maar nu eerst eten en dan nog eventjes badderen dan weer naar het werkje toe dus het zal iets voor vanavond worden gr raf
De haakjes voor de reddingskragen zitten op de toren. Beide zijde uiteraard Reddingskragen liggen te drogen. Morgen ook verder gaan met de navigatieverlichting. Wordt vervolgd. Groet, Harry
hallo harry nee ik ga het niet zeggen want dan is het van daar heb je hem weer maar je bent nog iets vergeten LOL koop nu toch eens dat boek over de VIIC gr raf
hhahahahahah daar heb je hem weer Het is geen VIIC maar een VIIB.... Welk boek is DAT boek?? En wat ben ik nu weer vergeten.... Of bedoel je dat ik dat eigenlijk met 3 haakjes per kraag moet doen??
De reddingskragen op hun plek en de navigatie-verlichting geplaatst. Morgen de kragen en verlichting washen en brushen Wordt vervolgd. Groet, Harry
hallo harry bekijk de foto nog eens je bent 3 handgrepen vergeten en dit aan elke kant van de reling eentje zit links bovenaan dan eentje links onder tegen de verschansing en dan eentje aan de reling rechts zelf het boek the anatomy of the ship dit mooie boek is een openbaring wat details betreft Anatomy of the Ship: Type VII U-Boat by Westwood, David (9781591148869) morgen naar gorinchen dan heb ik het bij als je niets te doen hebt een bezoekje aan onze stand en dan was er nog iets met een pintje hahahahaha gr raf
O...bedoel je die...ik snap hem...het leuke is, dat er van die reling van Robbe toch al niks klopt.....ik denk dat ik niet de hele reling ga veranderen voor die grepen. Bij de weg: Gorinchem, is toch niet morgen??....is toch de 15de??
hallo ja shit das waar ik zie het nu waar moest ik dan weer heen morgen ????? eens verder op het forum zoeken want ik moest ergens heen gr raf en bedankt
hallo harry neeee die haal ik wel op de 15 de hahaha straf hé da ik nie meer weet waar naar toe allée als ze me missen zullen ze wel een belletje geven zekers anders weer een dag om aan de boten verder te werken gr raf