Na een heerlijke vakantie weer verder gegaan. De enige wanklank die er was, is dat er een Belgische dame met haar Astra achterop de Rover was geklapt.......kortom: SCHADE!!!!....BAAL!!!....kost weer geld Voordat het aller moeilijkste komt, het " roesten" enzo, de voorste kabels getrokken. Ik heb de originele kabel niet gebruikt, maar echt gevlochten staaldraad van 0,45mm. Ik had ook echte kluivers gekocht, maar dat was echt een brug te ver, want ik wilde dat staaldraad gebruiken. Ging niet goed met de kluivers. Niet getreurd, dan maar de Robbe dingetjes gebruiken. Ik heb ook mini draadspanners gebruikt. Na het drogen een mooi plaatje maken voor de " driehoek" in de draden en dan voorzichtig de boel aanspannen. Ik heb ook nog een isolator geplaatst in het gat in de toren voor de communicatie-radio aan boord. Moet ook nog een draad naartoe. Van de week verder gaan met de achterste draden. Wordt vervolgd. Groet, Harry
hallo harry ik heb die niet gebruikt want ik vind ze aards lelijk ik heb dus van die plastiek genomen en deze afgerond en een gaatje door geboord daar zit de kabel doorheen en dan in de rubber gespoten door de flits zien ze der wit uit maar ze zijn rubber zwart die driehoek daar zit een haakje omdat de toren afneem baar is geworden hij zit vast met een periscoop ,die in een voetje draait onder juist boven de wtc gr raf
Ze zijn vooral niet mooi inderdaad. Ik heb mijn prioriteit gelegd bij de kabel. Ik heb mijn kluivers ook nog proberen door te boren, maar dan ging niet, zelfs niet met een 0,5 mm boortje. Ik had mijn kluivers gekocht op schaal 1: 35 a 40 en die waren dus maar 3mm groot. Na het boren vielen ze gewoon in 2 helften. Ik ga de draad en isolatoren toch nog een kleurtje geven, dus hoop ik maar dat ze niet teveel opvallen
hallo harry je zou ook een malletje in siliconen kunnen maken van de kluivers en ze daarna gieten dan kan je ze wel doorboren of waren het toch kunststof kluivers??? die ik had waren in hout en vielen inderdaad ook uitelkaar er zat wel een gaatje door maar dan wel dwars er door en niet op de lengte gr raf
Ze zijn van kunststof, maar zo klein. Ik probeer er wel wat moois van te maken. Overigens heb ik dit net besteld voor het verweren. Is redelijk nieuw van Modelmates. Het resultaat is overweldigend. Makkelijk op te brengen. Ik ga het meemaken Groet, Harry
hallo harry scharniertjes gegoten voor de luiken op het dek haast niet te zien maar er zit relief op zo moet ik er 54 hebben en dan is het maar juist genoeg met het originele robbe dek kan ik niet meer luiken zetten daar de vloed gaten veel te breed zijn maar beter een paar dan helemaal geen gr raf en das mooi spul die verf
hallo eric ja deze moeten ook klaar zijn want na het in kleur zetten van het dek worden ze der op gezet de kieren worden door oraline gemaakt (weg trekken na het spuiten)en anders trek je de scharnieren er terug vanaf gr raf
Hallo Raf, En ik maar denken dat ik strafwerk had Wel mooi detail voor op de luiken. Wel leuk om te zien, dat het detail op de boten hoogtij gaan vieren! Het is mij gelukt om op de achterste staanders hele kleine oogjes te maken om de draad er doorheen te geleiden. Ik kreeg ze niet op de foto Ze zijn nl. 1mm groot Groet, Harry
Toch een foto kunnen maken van de oogjes/geleiders voor de antennedraden. Het was ff pielen, maar ze zitten erop. Ook eindelijk de goede maat reddingskragen op de toren! De draadspanners hangen ook al klaar voor de achterste draden En het wieltje op de 20mm zit erop. Nog wel erg schoon, maar dat maak ik wel weer vuil, als de verf droog is Vanavond de draden maken. Wordt vervolgd. Groet, Harry
Harry, die onderzeeboot is schitterend om te zien. Het kleine werk krijg ik nog allemaal te doen maar eerst de torpedobuis aan de achterzijde erin zetten. Groetjes, Eric
De achterste draden erop gezet. Megapriegelen Nu nog alleen de draden naar de toren toe 2x de toren in en 1x naar de centrale isolator Wordt vervolgd. Groet, Harry
hallo daar heb je me weer achter aan de toren lopen nog twee buizen die zijn voor de aansluit draden van de twee achterste antennes deze komen juist boven het toren dek uit ik zal effe een foto maken van die van mij hier het nieuwe malletje ;nu kan ik 12 scharnieren tegelijk maken hopelijk goed te zien ,de twee buizen aan de toren l/r waar de antenne draden naar binnen gaan normaal zit er een isolator boven op de buis waar door de draad naar binnen gaat gr raf
hallo harry nee die zitten op al de boten buiten die met het extra platform achter aan en de toren van de type D is een C toren met verbrede wintertuin de toren is omdat de mijn schachten er achter zitten niet verlengt geworden en standaard een C toren gebleven gr raf
hallo harry ja van de isolatoren lopen er dan twee draden naar die buizen toe en vandaar dus naar binnen eens zien dat ik er een foto over vind waar ze te zien zijn is wel van een model maar ze zijn te zien nog effe door zoeken gr raf
Hallo Raf, Ik wil zeker niet eigenwijs zijn, maar ik kan ze niet vinden op de "B". Kan jij mij helpen aan een afbeelding waar ze op staan, want dan kan ik ze maken naar voorbeeld op de toren. Dank je Groet, Harry