Wie weet een manier om een vlag in een bepaalde stand te kunnen fixeren? Stijf aan de mast vind ik niks nl.
hallo harry hier nog eentje waar je ze op kan zien juist aan de man zijn pet zie je een dun draadje naar een buis lopen moeilijk te zien maar het loopt er wel maar een type B vinden gaat moeilijk zijn omdat er niet zoveel van gemaakt zijn of ze hebben later allemaal een type C toren gekregen
en hier nog eentje dit keer van een type B je ziet ze lopen en ze lopen horizontaal naar de reling daar waar de mast staat kan zijn dat ze daar naar binnen in een buis gaan hoe dan ook ergens moeten ze naar binnen lopen want het waren antennes en die moet je aan sluiten op je radio apperatuur en die bevind zich in de romp je ziet nog een kabel lopen die geisoleerd over de isolatoren heen loopt en zo verder naar voor toe kan ook zijn dat dit de antenne kabel is hier een beter zicht op de buis en kabel maar weer van een type C met extra tuin er op gr raf
Kijk...dat is een mogelijkheid voor mij, dat ik ze via de vlaggenmast laat lopen. Bedankt, Raf voor de verduidelijking!
De rest van de draden voor de voorkant van de toren erop gefreubeld. Ook een plaatje op het kruispunt van de draden gemaakt van een doorgeslepen kwiklink. Morgen in de goede kleur zetten. Staat nu in de primer nl. De lelijke rode isolatoren vastgeplakt op hun plek. Snel een mooi kleurtje geven Morgen verder met de achterste draden. Ik kijk nu alleen nog maar scheel Wordt vervolgd. Groet, Harry
De isolatoren in een mooi kleurtje gezet. Ik had volgens de documentatie die ik heb keuze uit donkergroen, bruin en zwart. Ik vond dus groen het mooiste Nu de draden ff een tijdje uit laten hangen om ze te laten rekken en dan de spanners aandraaien en een kleurtje geven. Ze zitten na het schilderen nl. nogal vast en kan ik eventuele rek van de staaldraad niet meer aandraaien en dan zouden het slap hangende waslijnen worden Ik heb mijn potje roest nog niet binnen, dus ik moet ff wachten. Wordt vervolgd. Groet, Harry
Thanks Eric Alleen verweren nog en de puntjes op de "i" zetten. Ik ben benieuwd of ik het jaar bouwen ga halen Ik moet ook nog een displaybox maken. Een boxje van een meter of 2 Weet jij toevallig hoe je een vlag in een bepaalde stand kan fixeren? De vlag is van stof Groet, Harry
Ik ben voorlopig nog niet zo ver maar die van mij word statisch duikend. Klinknagels liggen er al, dus hoef ik me niet te vervelen. Denk aan iets van behangplaksel voor je vlag, dat droogt transparant op. Aangezien je er toch niet mee gaat varen. Misschien haarlak, maar dan moet je dat eerst eens uitproberen. Mocht ik nog een idee hebben dan laat ik het je weten. Gr, Eric
Behangplaksel.....briljant idee....bedankt! En de klinknagels.........haha......als je die van bosreus hebt, moet je er ongeveer 2000 meer doen dan ik heb gedaan......ik leef met je mee....maar dan heb je ook wat, zeker als ze iets kleiner zijn dan mijn 2mm..denk aan het warmfohnen, als je de folie eraf haalt van de romp, anders blijven de nagels aan de folie kleven. En niet te warm maken he, anders moet je je romp weer in model föhnen Groet, Harry
hallo ik heb het gewoon zo gedaan en het ging ook het enige waar je voor moet opletten is dat je de lijm zeide van de nagels niet met je handen aanraakt anders blijven ze haast niet plakken een naald in een steeltje is ook een handig hulp middeltje om de klinknagels in juiste positie te schuiven zo requpereer je ook die nog aan het vel blijven plakken ik heb ze iets verder uit elkaar gekleefd daar ik niet toe zou gekomen hebben met 1 vel klinknagels en ik had geen tijd om op een tweede te wachten 30 september nadert gr raf
Harry het zijn de beruchte bosreus klinknagels. LOL Moet er dus 2000 extra plakken. @Raf, Heb jij klinknagels nodig dan, heb ze hier liggen eventueel. Kom er zelf toch nog niet aan toe om ze te plakken. Als je nodig hebt laat het dan weten kan ik ze naar je opsturen. En dan komt jou set wel weer deze kant op. Eric
hallo eric nee ik heb de extra set reeds hier maar toen ik begon vond ik het wat weinig klinknagels en dan heb ik gekozen om ze te zetten met de brede opening tussen twee klinknagels ik had meteen een setje bijbesteld maar deze zou normaal niet op tijd hier geraakt zijn Bpost is nogal traag maar via famillie gaat het toch ietsje sneller en die wonen juist bij hans achter de hoek dus dat was zo geregeld gr raf en bedankt voor het aanbod
Hoi Hans, Ik heb de reddingskragen hier vandaan. Je moet ze wel ff aanpassen Reddingsboei 17 mm, 006 003 | Reddingsboeien | ModelbouwShopFlevoland Vanavond de vlag geplaatst. Wordt vervolgd. Groet, Harry
de vlag ziet er goed uit,een zwastika boven op de vlagenhouder zou het helemaal afmaken,maar dat is eg prielwerk hoor
hallo nee niet moeilijk ik heb eens plastieke romeinen gezien met zo van die standaard's en daar ztond op sommige een adelaar op en op andere zo een zwastika alleen van welke makelij waren ze nu al weer ??? gr raf
Ik heb houtlijm gebruikt, want dat had ik nog staan. Ik moest de boverand van de vlag later nog wel met secondelijm vastplakken, want die had weer los gelaten. Het is wel geduld hebben, voordat de vlag in de vorm blijft staan
Eigenlijk heb ik helemaal geen tijd, maar ik kon het niet laten om alvast een paar streepjes roest te maken. Wereldspul!!!!!! Erop kwasten en ff laten drogen en met een vochtig wattenstaafje modelleren. Heb je teveel roest erop gedaan, gewoon afnemen met een vochtige doek of wattenstaafje. Snel tijd maken om hiermee te beginnen, zeg Wordt snel vervolgd! Groet, Harry