Vanavond de hele boot in 4 tubes Plasto gezet. Dit wordt de eerste laag klei. Een paar daagjes laten drogen en dan schuren om daarna het nog een keer te doen. De spandraden waar Raf het over had doe ik vlak voordat ik de primer aanbreng op de boot. Het gat voor het trekoog doe ik tussen de eerste en tweede laag plamuur. Wordt vervolgd Groet, Harry
hallo harry de achterste duikroeren waren voorzien van 4 ogen aan de bovenkant dit om ze tijdens een onderhoud of reparatie in het dock te kunnen liften met een kraan of er aan de voorste ook ogen zaten weet ik niet gr raf
Ik had het ook al gezien. Ik weet nog niet of ik ze erbij op zet. Het ziet er wel "af" uit, moet ik toegeven. Ik denk nog na
@Raf, die ogen werden er wel afgehaald als de boot zee opging. Elk geruis kon een duikboot verraden en zeker zo een stel ogen die er opgelast waren. Dat veroorzaakt veel wervelingen. De opvang van geluiden was toen nog niet zo goed als nu maar men hoorde het wel. Hein
Hans, als je een boot wilt bouwen zo als hij was moet je het ook goed doen. Tijdens de gevechten zaten die ogen er niet op en dat is ook logies. Er circuleren zo veel foto's van de verschillen op de boten maarde meeste zijn in dok of haven. Van op zee maar weinig detail foto's. En je zult een keus moeten maken, gevecht situatie of rust situatie. En in zout water werken onze schepen wel hoor. Tot twee centimeter diepte. En als je niet in de gaten hebt dat je in brak water vaart denk je dat je storing hebt. Je kijkt raar op hoor, fail safe aan, boot boven en weer signaal. Boot gaat weer onder en weer fail safe aan. Dat is lang zoeken voor dat je weet wat het is. En zeker als je in een stadsvijver vaart. In Emden, Duitsland. Hein
Ben ik niet helemaal met je eens... Heb nu eindelijk de 4 originele fotoboeken van Lothar Gunther Buchheim compleet. Zijn allemaal boeken uit mid jaren 80. ( de kriegsmarine correspondent die mee is geweest op de U-96 en wiens roman later verfilmd is met jawel de gelijknamige film.. Das Boot) Die fotoboeken staan vol met veel scherpe detailfoto's van de boot en bemanning op open zee. En het bijzondere is dat veel van die foto's nog niet op internet circuleren. Een ander boek met alleen maar scherpe (detail) foto's en een absolute aanrader is U-boat war patrol, the hidden photographic diary of U-564. Als u-boot liefhebber mogen die eigenlijk niet ontbreken. Voor de liefhebber heb ik een van Buchheims boeken nog dubbel, originele druk uit ik geloof '85 ( U-boot krieg) in perfect condition. Buchheim boeken zijn in het Duits, U-564 is in het engels.
@Jonkje, weet je van wie het model was die mee gespeeld heeft in de film? Het varende schipwas een model van Peter Wieland, de "U-Boot Proffessor aus Köln" uit Keulen dus. De ouderen hier zullen hem nog wel kennen, Raf kent hem ook nog wel. Hij was een van de mede grondleggers van de modelduikbootbouw in Duitsland. Hij had al tekeningen van de boten terwijl ze nog op de werf lagen. En zijn varend model stond bij HDW als het origineel te water werd gelaten. En hij vertelde 25 jaar geleden al dat er gen enkel hetzelfde schip te water gelaten is. Maar deze discussie is hier al vaker gevoerd met de reden waarom er zo veel verschil tussen de boten was. Hein
Ik heb " U-boat war patrol, the hidden photographic diary of U-564" meteen maar besteld bij amazon. Goede tip, Jonkje Groet, Harry
Daar ga je veel leesplezier aan beleven. Hier staat het boek al bijna 2 jaar op de plank en ik blader er met regelmaat nog doorheen.
hallo ik vind hier prijzen tot 419 euro das pas heftig 9781591148906: U-Boat War Patrol: The Hidden Photographic Diary of U 564 (Used, New, Out-of-Print) - Alibris gr raf
Ik heb er 24,90 incl. Verzendkosten aan eurootjes voor betaald bij Amazon UK. Er zijn uitgaven van rond de 100 Euro heb ik gezien. Kijk, ze kunnen er wel veel voor vragen, maar of ze dat ook krijgen??? Een beetje verder kijken als je neus lang is, levert meestal op
De prijs die jij betaald hebt Harry is wel correct hoor. Heb de mijne daar ook weg. Ondertussen ook vanuit de U.K. de kriegsmarine vlag binnen voor op de U-869. Ironisch dat er juist in Engeland een modelvlag firma zit die ze in verschillende schalen standaard in de collectie heeft. Modelflags.com Voor zover ik weet de enige die deze vlaggen dubbelzijdig bedrukt in stof levert. @ Hein: Dat er bijna geen enkele uboot gelijk is natuurlijk zoals gezegt algemeen bekend en daardoor ook des te leuker over het algemeen. Dat probleem kom ik behoorlijk tegen met de zoektocht naar gegevens en vooral foto's van een type IXc/40 met 2 x flakzwilling, een flak vierling, schnorchel en een boeg zonder de versmalde modificatie. Ohwja en een logo op de toren... Hopeloos
hallo ja kan ik van mee spreken het logo dat ik op de boot wil is een visje (niet de zaag vis)maar nergens vind je dat in kleur alleen in zwart wit de shop wil me hier eentje printen maar ik kan toch moeilijk zomaar kleuren bedenken gr raf
hey raf Ik heb je een mail gestuurd met een bestandje met info over kleuren en details over duitse u-boten van de 2 wereldoorlog gr mick
Gisteravond de hele boot weer geschuurd. Van de 4 tubes die ik erop gezet had, heb ik er weer 3 afgehaald Zo meteen de " heilige dagen" opnieuw in de putty zetten en die ook maar weer afschuren. Het moet strak worden en ik heb nog 4 tubes putty over.
Verloren uurtje maar gebruikt voor de tweede keer in de putty zetten. Ik kijk alweer uit naar het schuren ervan Morgen ga ik daarmee maar beginnen en dan komt het grote moment, het plaatsen van 6000 klinknagels en de lasnaden maken op de ballasttanks Wordt vervolgd Groet, Harry