Ik snap jullie ook niet met al die gaten. Ik wil geen gat in mijn boot hebben hoor. Dan zinkt die. En dat mag alleen gecontroleerd. Hein
hallo ik heb eerst twee ronde gaten geboord met een te klein boortje dan met dat boortje de twee gaten verbonden wel zien dat je in het midden van het malletje blijft dan met een platte vijl de twee rechte kanten gevijlt tot ze zo breed waren als het malletje dan met een ovale vijl de rondingen bij gewerkt een hulpje met sleutel vijltjes om niet te diep te vijlen is door er een stukje plakband rond te draaien sleutelvijltjes zijn namelijk nogal spits en je moet een bepaalde breedte aanhouden voor het gat en op die breedte plak je dus een stuk plakband zodat je niet dieper kan morgen ga ik proberen deze gaten in het dek te maken zo moeten er een stuk of 5 gemaakt worden en ik kan je vertellen die zijn niet makkelijk zo rond gr raf en succes
Nou, dat gaten boren zie ik niet zitten. Ik heb het geprobeerd met een stukkie afval plastic, maar daar zie ik dus geen gat in. Ik durf het niet aan op de boot. Risico dat het vooral niet mooi wordt is mij te hoog... @Raf Waar gaan die spandraden van de voorste duikroeren ongeveer weer de romp in?
hallo harry die gaan eigenlijk niet in de romp maar zitten met een soort van haakje aan de romp vast die van mij gaan wel in de romp daar ik binnen in een inox veer heb zitten die ze alrijd op spanning houd als ik eens iets raak of er tegen stoot bij het uit de kist halen vanaf de ronding in de romp(drukhuid)ongeveer 11 cm daar gaan de draden de romp in gr raf
Als ik me niet vergis lijkt het alsof die draden op de foto van de echte boot een stuk verder naar voren al op de romp zitten..?
hallo het probleem bij het robbe model is dat de voorste duikroeren niet beantwoorden aan de echte boot deze zijn iets groter gemaakt om met het model zoals door robbe bedoelt te kunnen duiken als je de draad langs de duikroeren geleid dan zie je eigenlijk vanzelf waar je uit komt als je ze dichter tegen de duikroeren aan zet dan geven ze echt problemen tijdens het duiken (ik heb een werkende boot) gr raf
Daar heb je helemaal gelijk in raf... nu gaat er weer een lichtje branden. Had immers hetzelfde probleem toen ik bij mijn U-47 die draden er op had gezet! :sleeping: De maximale hoek van de draden is immers gelijk aan de hoek die aan de zijkant van het duikroer zit. Bedtijd!
He mannen, Bedankt. Ik heb gister het gat voor het trekoog in de neus gemaakt. Ik zal er snel een foto van plaatsen. Ik heb een 8 mm rietje voor gebruikt. Het mooie van een rietje is, dat de rand van het gat ook mooi dun blijft. Was wel spannend een flink gat in de romp te boren, maar het is gelukt. Flink in de epoxy gezet en vanavond een paar laagjes plamuur opzetten en in model schuren. Groet, Harry
hallo harry op de laatste foto zie je het gat ook en daar hebben ze als versteviging een rond profiel op gelast LOL daar gaat je dunne rietje theorie hahaha heb gezien dat ik achter aan de brandstof tanks aan de stuurboord zeide nog die drie vloed gaten moet maken morgen maar weer verder want vandaag is de filter van de water partij uitelkaar gevroren deze nacht en daar ben ik niet vrolijk van geworden gr raf
Hoe kan dat nu Raf. Dat iets kapot vriest? De voorspelling waren er toch. Of zat je teveel in je kelder? Dat zal het wel zijn he.
hallo hein nee in de filter zit een lamp en die houd hem normaal warm tijdens de winter zodat hij niet kan bevriezen als hij ontdooit is zal ik eens kijken wat er verkeerd gelopen is het kan natuurlijk zijn dat die lamp de geest gegeven heeft en ja dan blijft hij natuurlijk niet warm of het heeft te hard gevroren en de lamp heeft het niet kunnen bol werken dat kan ook natuurlijk gr raf
Voordat ik vanavond naar een wijnproeverij ga, eerst maar het oog in de neus modelleren. Na een wijnproeverij lijkt mij dat niet handig om dan vorm te krijgen in iets Hier staat dus een klont klei te drogen. Morgen kijken of de plamuur al echt ingehard is, om het tot iets wat op een mooi oog lijkt te schuren. Groet, Harry
Veel te koud buiten en mijn lief is lekker schaatsen....dus.......ik ga maar eens op zolder lekker verder. Eerste aanzet tot het modelleren van de bullnose. Mini schuurblokjes gemaakt en aan de gang gegaan. Het rietje is lekker hard geworden door de putty en is goed in vorm te krijgen. De randen over de neus zijn moeilijk te modelleren, maar ik doe mijn best Het eerste resultaat: ff wachten tot de tweede laag plamuur droog is en dan maar verder Groet, Harry
Priegelschuren heet dat. Maar gelukt! Met het foto's nemen zie je in een keer allemaal foute stukkies, maar dat valt vooral niet op in het eggie Ik ga in ieder geval niet verder meer, want anders verklooi ik het. Grens kennen en weten...hahaha Morgen de boot eens flink in het sop zetten, om op die manier van een kilo schuurstof en vettigheid af te komen Wordt vervolgd Groet, Harry
hallo harry om dat gat voor aan in de boeg te camofleren kan je daar voor de bescherming zetten van het gehoor apparaat wat in de eerste jaren gebruikt werdt deze was alreeds gepost maar om een andere oorzaak te verhelpen gr raf en dat is netjes gedaan
Zo, de eerste 1000 klinknagels zitten op de boot. Het voordek en het achterdek " geklonken". Alleen het voor en achterdek kostte mij al ongeveer 3 uur.......nu de rest nog De netcutter op de boot gezet. Volgende stap is het plakken van de banen op de romp . Dit ga ik doen met 2 mm tape. Wat ik ontdekt heb, tot mijn vreugde, is dat de klinknagels erg subtiel zijn en dat de klinknagels niet enorm uitsteken op de romp. Je ziet wel eens klinknagels zo groot als een hoofd op de romp. De " plak" nagels steken een 0,05 mm boven de romp uit. Het enige commentaar wat je zou kunnen hebben, is dat ze iets te groot zijn. Nou ja, who cares Wordt vervolgd Groet, Harry
En toch maar doorgegaan De banen, waar ik het al over had in het vorige bericht, erop gezet. Mooie rode kleur De zwarte waren op Links en rechts, qua maten, kloppen ook al niet echt. De ballasttanks zitten niet recht tegenover elkaar....tis maar weinig, maar je merkt het met de lijnen trekken. Robbe.....leermoment....... Wordt vervolgd Groet, Harry