rotzooi in brandstoktank

Was vanochtend mijn wagen aan het klaar maken voor het rijden van vanmiddag.

IK controleerde alle schroefjes en dergelijke en bekeek ook mijn brandstoftank.
IK opende de deksel en keek in mijn tank, ik zag op e bodem toch wat vuiligheid liggen.

Hoe kan ik dit het beste schoonmaken en hoe voorkom je dat de volgende keer wat vuiligheid in je tank komt.

Ik denk dat je de brandstof tank moet schoon spoelen met water.
Dus de tank uit de auto halen vullen met wat water en schudden en dan het water er weer uit laten.
En ik raadt je een brandstof filter aan.
Heb ik trouwens ook ge had bij mijn vorige auto een heb het ook zo op gelost.
Groeten Dennis:cool:

vuiligheid met een keukenrol of wattenstaafje laten absorberen en dan de tank uitspoelen.
waarmee maakt eigenlijk niet zo veel uit als je het maar weer goed droog maakt. tenzij je nitro gebruikt voor het schoonspoelen natuurlijk.

als je de tank vult met een pomp dan zou ik een filter aan de slang hangen.
mocht je tank een opstaande rand rond de vulopening hebben dan kijken of je deze weg kunt halen, dan blijft daar ook geen vuil meer aan hangen.

en iets of wat vuil in je tank is natuurlijk niet goed maar als er een filter tussen de tank en moter zit zal het waarschijnlijk toch niet in je moter komen.

maar het weghalen is natuurlijk wel beter

Vanmiddag zal ik voor de laatste keer rijden deze week, zal komende week mijn tank demonteren en dan goed schoonspoelen.

Er zit volgens mij af fabriek al een filtertje in de tank maar voor de mantis kun je nog met een speciaal bevestigingsblokje nog een extra filter aansluiten en bevestigen.

Ik zal van de week eens zo'n filter halen

Hoi

het kan ook zijn dat er vuil van de uitlaat terug in de tank komt via het overdruk slangetje.
ook daar kan je een filtertje tussen zetten.

gr hans

Vanmiddag zal ik voor de laatste keer rijden deze week, zal komende week mijn tank demonteren en dan goed schoonspoelen.

Er zit volgens mij af fabriek al een filtertje in de tank maar voor de mantis kun je nog met een speciaal bevestigingsblokje nog een extra filter aansluiten en bevestigen.

Ik zal van de week eens zo'n filter halen

Wat vind je nou zelf van deze opmerking???:(
Volgens jouw zit er vanaf fabriek al een filtertje in de brandstoftank, maar wat als deze niet goed werkt. Ik zou eerst tank schoon maken voor ik ga rijden. Als je een beetje vuiligheid in je motor krijgt kun je een nieuwe kopen als het verkeert uitpakt en dat doet het meestal.

Om te voorkomen dat er de volgende keer vuiligheid inkomt is af en toe tussen door schoon vegen met verfkwast of iets dergelijks.
En schoonspoelen zou ik met wat nitro doen en niet met water zoals dennis-elands het doet.

Ja maar hij heeft een XL, die loopt zelfs op water!!!

Gewoon uitspoelen met de brandstof die nog in je tankfles zit, klein laagje erin, flink schudden, dan op zn kop houden, en dan moet die wel leeg zijn, zou sowieso je brandstof dubbel filtere, ik heb ook een filter in mn tank, maar die werkt lang niet zo goed als een gewoon filter.... want in het 2e filter zit ook altidj rommel...

Beter is gewoon te voorkomen dat je vuile brandstof in je tank kiepert :)

In heel veel gevallen zijn brandstof filters probleem veroorzaker nummer 1 als er motor problemen zijn. Het merendeel van deze prullaria zuigt of valse lucht aan of zijn een prachtige verzamelplaats voor luchtbellen en die hebben altijd de neiging om als 1 grote luchtbel eruit te komen waardoor de kans groter is dat je motor afslaat.

Veelal komt er vuil in door het terug gieten in het vat van brandstof wat in je fles zit. Men let meestal niet op of de fles / tuit schoon is en dat kan dus heerlijk in je kan komen.

Beter is gewoon te voorkomen dat je vuile brandstof in je tank kiepert :)

In heel veel gevallen zijn brandstof filters probleem veroorzaker nummer 1 als er motor problemen zijn. Het merendeel van deze prullaria zuigt of valse lucht aan of zijn een prachtige verzamelplaats voor luchtbellen en die hebben altijd de neiging om als 1 grote luchtbel eruit te komen waardoor de kans groter is dat je motor afslaat.

Veelal komt er vuil in door het terug gieten in het vat van brandstof wat in je fles zit. Men let meestal niet op of de fles / tuit schoon is en dat kan dus heerlijk in je kan komen.

Ik heb mijn externe brandstoffilter er ook afgetieft.. had alleen maar problemen. Ik vertrouw nu op de ingebouwde filter.:)

1. Denk een beetje om je woorden. dit is niet de hangbrug.
2. Zou het filter er toch tussen doen, ingebouwde filter zijn 90 procent vn de tijd niet vuildicht. in andere woorden: HIJ FILTERD* NIET!

*Is het met een D of een T, beide zien er niet uit.. Ik filter, zijn filterden.. toch een d... lastig dit, spellen.

Tegenwoordige tijd, altijd met een T... iemand van jouw leeftijd, die hier dagelijks onderwijs in krijgt zou dat moeten weten.

Tegenwoordige tijd, altijd met een T... iemand van jouw leeftijd, die hier dagelijks onderwijs in krijgt zou dat moeten weten.

Je hoeft me niet gelijk zo aan te vallen hoor... vergeleken met hoe ik tiep ben ik nog heilig vergeleken met anderen...
als ik het niet gezegt had, had je het waarschijnlijk niet eens gezien..
daarbij, het voegt niks toe aan dit topic..

On-topic nou!;)

Back