daarom gaat het ook niet, ik zeg alleen, dat ik met de nitro-heli naar huis ga, even een doekje overheen, en in de hangar een eronder, een lipo van de servo's laden en klaar, bij een elektro heb je ook vet en olie van de lagers, dan 3 uren lipos laden en de boel na lopen, en diep in de nacht ben je klaar met je makkelijke elektro-heli, zooo, nu is het uit, ha ha Uwe
In afwachting op de lagers voor het transmissiehuis kon ik nog niet veel doen. wel alvast even de ESC geplaatst onderin het frame en een begin gemaakt met het "sleeven" van de servo bekabeling. Daarnaast ook even de kop gedemonteerd, en helaas ook deze lagers zijn niet geweldig meer. De onderdelen draaien opzich allemaal wel soepel, maar als je goed voelt.. dan dan voel je toch een lichte ribbeling tijdens het draaien. ik ga de lagers goed schoonmaken en wat vetten, en hopelijk was het dan gewoon vuil in de lagers... zo niet, moeten ook hier nieuwe lagers in.
als ik eerlijk zou zijn Sven, zou ik nieuwe lagers gebruiken, de boel is nu toch uit elkaar, het weer speld niet altijd mee (behalve morgen, morgen ben ik vrij) en het komt veel last op de lagers bij een 500er, omdat hij ook hard gevlogen word, denk ik ...
tja er zit wat in uwe... 14 euro aan lagers .. ik maak ze even schoon en kijk even hoe dat uit pakt. Ik voel niet direct speling, kan dus best wezen dat het gewoon vuil is
Voor dat bedrag zou ik het risico ook niet nemen Sven. Als ik zo die foto's zie met je zwarte vingers dan moet ik meteen denken aan een heli van iemand die ik laatst voorbij zag komen. De eigenaar had alle bewegende onderdelen gesmeerd. Dat was ook een smeerboel. Lijkt me haast dat zoiets hier ook de oorzaak moet zijn.
het is natuurlijk wel zo dat die open druk lagers erg toegankelijk zijn voor vuil. maar na een montage van de kop is 't probleem niet weg .. 't draait wel soepel.. maar toch geeft t geen fijn idee... kortom ... nog meer geld in de goblin .. als je alles toch op voorhand kunt voorzien he
sommige heli's, ik bedoel de lagers, bewegende onderdelen, assen etc. hebben wel een smeer en olie behandeling nodig, voor al de ouderen modellen, nieuwere heli's met veel plastic tandwieltjes hebben soms geen smeermiddel nodig.
Okej .. trek net de lagers uit de bladegrips zelf.... vol met zand o.i.d. als je ze draait. Die kunnen de container in.
.. en hoe komt die zand daar in ? heeft die toevallig maar op de zijkant geparkeerd ? .. een bladhouder-lager voelt zo, als het versleten is of naar een crash, daar denk je het zit zand in, heeft te maken, dat op het lager grote krachten komen en dat lager niet veel draait .. .. en lager, dat snel draait zonder grote krachten voelt dan heel anders b.v. een TT-lager heeft dan veel speling ..
Oke dank uwe dat bedoelde ik ook een beetje inderdaad, het voelt als zand .. oftwel, het zal wel een keer een opdonder hebben gehad. ik vervang ze wel.
Die wordt vast weer spik en span! Je hebt wel een uitdaging gekocht Sven! Maar als ie weer net zo netjes wordt als je andere heli's, dan wordt het weer een heel mooi en strak ding. De eerste Goblin bij de DLC, tussen een zee van Trexen (en 1 Gaui X7, sorry Walter ;-))
Dankje Henk Tja je kent me, .. liever een week langer bouwen dan een heli die naar mijn zin niet af is haha. En tja het is inderdaad een projectje geworden, .. maar de lagers voor het transmissie gebeuren zijn binnen, nog even wachten op de groene loc-tite die ik nog verwacht, en dan kan ik weer een hele stap maken met de bouw. En Heren, alle input is welkom natuurlijk. Zal straks ook nog wel even op weg moeten worden geholpen om de samenwerking tussen de YGE Esc en Vstabi aan de praat te krijgen, en dan bedoel ik met name de govenor. Maarrr... dat duurt nog wel even een weekje of 2 denk ik.
Voor lageronderhoud heb ik dit: The Greaser Bearing Greaser-Heliproz Hiermee kan je het oude vet verdrijven met nieuw vet. Gebruik niks anders dan vet! En dan moet je nog controleren of het vet wat je hebt wel voor lagers geschikt is.
Groene loctite? Zet je daar je lagers mee vast? Mocht je nog Loctite 641 (lagerlijm) nodig hebben, ik heb nog staan.
Ja henk, heb veel rond gezocht op fora's en dit werd me geadviseerd. Het moet er ook nog weer ooit een keer uit kunnen he . Overigens het nummer is 648 wat ik besteld heb
Dankje laurens, Opzich ben ik wel voorstander om lagers juist niet extra te vetten. Er zit al vet in en daar zou het goed mee moeten werken. Maar als je ze inderdaad gaat reinigen is een beetje nieuw vet niet verkeerd. Heb nu de keus gemaakt om ze maar te vervangen omdat ze eigenlijk al te ver heen waren.
Er komt wel wat extra vet in, maar alles wat teveel is wordt eruit geslingerd. Dit tooltje gebruik ik nu al jaren, na gebruik kan je veel beter beoordelen of je lager stuk is of niet. Overigens gebruik ik ook groene loctite, 603. Welke methode gebruik je om de lagers te monteren en demonteren?