Zojuist de YGE Gov Store ingeleerd aan de esc. Dit werkte mooi met de Prog Card. Dus nu ook vliegen met govenor, maar dan niet gekoppeld aan vstabi. Tja... whatever Tevens een setje Rail 516's besteld. De huidige bladen zijn zodanig beschadigd dat ik 'm daar niet hard mee de bocht door wil trekken. Het einde van de bouw is in zicht
ik zou zeggen, top zo, sommige willen graag de V-bar governoor maar het vliegt ook zonder ... Gr. Uwe
jaja .. later als ik groot ben ... gut als ik toch m'n vingers zo snel heen en weer beweeg ligt de heli echt in de prak hoor..
Heren, ik zit met een uitdaging, gister de gov. van de yge geprogrammeerd. Normal op 65% / Idle 1 70 en Idle 2 80% Nu heb ik alleen een vreemd resonerend geluid bij idle 2, en kom er niet achter wat het is. Ik vermoed dat het met de staart te maken heeft, als ik tegen de belt aandruk als de heli op toeren draait, dan verdwijnt het geluid. Belt schuurt nergens tegenaan. Iemand suggesties? Youtube filmpje: [media=youtube]uE1chOqQ7cI[/media] De opstart is overigens ook wat raar, ik heb ook in normal gewoon een vlakke curve, en start dan door throttle cut uit te zetten, dan zou hij in een soft start moeten optoeren, maar hij lijkt een hikje te hebben in het begin
Na lang zoeken en internetten en dingen monteren / demonteren aan de goblin denk ik dat ik het uiteindelijk gevonden heb. Een lager zit los in de tail case en kan de tail shaft 1mm op en neer bewegen met lager erbij... dit lijkt me niet helemaal de bedoeling. Morgen weer verder, lager goed vast zetten en hoop dat dit het probleem oplost.
lagers en geluid, heb je vaak bij kromme as en natuurlijk kapot lager (versleten) of >>> alle bij !! suc6 Sven
as is niet krom, lager zit gewoon los in het frame waardoor je dus een mm speling op en neer hebt. Lijkt me niet handig gezien zo'n staart asje aardig wat toeren draait.
Met een stift een streepje op het lager zetten en onthouden hoe het staat. De heli weer een paar keer optoeren en kijken of het streepje nog op de zelfde plaats staat. Dan weet je het gauw genoeg of het lager los zit. Weet je trouwens wel zeker dat de lagers die je opnieuw gelijmd heb goed vast zitten? mvg. Freddie
ik had je post op het andere forum gezien freddie en je daarop geantwoord Inmiddels gelijmd en weer gemonteerd. Ik laat nog even de lijm goed uitharden en dan even weer testdraaien. lagers zijn nog prima namelijk
top man, ik twijfelde eerst iets met dat vast-plakken, als dat lager niet 100% goed zit, gaat het toch ook mis ... ??
ik begrijp het uwe, het is opzich een heel simpel design. 2 frameplaten met een gat. Daarin gaat een lager met flens. Ook in de manual staat heel duidelijk dat dit gelijmd moet worden met CA, en niet met loctite o.i.d. Lagers zitten nu gewoon muurvast, en zo ontstaan er dus ook geen trillingen meer die dat geluid veroorzaakten. Kon ook geen lijmresten ontdekken aan de lagers, dus ik denk dat de vorige bouwer dat dus niet heeft gedaan ... of de verkeerde lijm.
Mooi dat het nu opgelost is Sven. Bij mijn Goblin 700 waren ze trouwens van af de fabriek verlijmd. Succes met de verdere afbouw. Mvg. Freddie
bij de 500 niet volgens de manual. afijn, nog even de juiste lagers voor de kop bestellen, de bladen komen morgen binnen, en dan kan hij hopelijk volgend weekend de lucht in voor de maiden.
Helaas helaas, Het wachten is nog even op de lagers voor de kop. Die moeten nog uit duitsland komen. Hopelijk met een beetje geluk volgend weekend de maiden