Scania LZV met 2 Wipkarren

We zijn weer aardig gevorderd met de bouw van de LZV.

De bakken zijn inmiddels gespoten.

39072778dz.jpeg

39072779wn.jpeg

39072781qk.jpeg

39072780de.jpeg

39072782vc.jpeg

39072783os.jpeg

Alle 3 de chassis delen zijn ook gespoten in de originele Scania kleur.

De onderrijbeveiligingen zijn ook gespoten, wat ook geldt voor de laadkleppen.

Ook begonnen de verlichting te monteren.

Alle zijmakeringsledjes gemonteerd en de kabelbomen van alle 3 de delen netjes in kabelgootjes weggewerkt.

Komende dagen verder met de electronica inbouwen.

39072819rd.jpeg

39072802oj.jpeg

39072807ak.jpeg

39072808pl.jpeg

39072811nm.jpeg

39072812sb.jpeg

39072813qq.jpeg

39072814nx.jpeg

Dank voor de reactie’s. Ik zal het aan haar zeggen dat het spuitwerk is goedgekeurd :)

Wat ik nog was vergeten te melden, ik vond de LEDjes in de onderrijbeveiliging veel te fel tijdens het testen.

Heb ze toen getest in serie per 2 en per 3 LEDjes, Uiteindelijk voor per 2 in serie gekozen, dan kwamen ze mooier uit.

Er komen overigens nog geel/oranje glaasjes voor te zitten waardoor het meer echt lijkt.

Hallo Doberman,

Mooi spuit en plakwerk van je schoondochter, Super !
SMILEY APPLAUS.gif
SMILEY APPLAUS.gif

De combinatie ziet er realistisch uit, gelijk aan de 1:1 combinatie.

Als de combinatie straks klaar is en je zet de combinatie op een asfalt wegdek neer, met een mooie achtergrond, dan is de combinatie nauwelijks te onderscheiden van de 1:1 combinatie.
Smiley  2 Dikke duimen - TOP.jpg

Hallo Doberman,

Mooi spuit en plakwerk van je schoondochter, Super !
Bekijk bijlage 391348 Bekijk bijlage 391348

De combinatie ziet er realistisch uit, gelijk aan de 1:1 combinatie.

Als de combinatie straks klaar is en je zet de combinatie op een asfalt wegdek neer, met een mooie achtergrond, dan is de combinatie nauwelijks te onderscheiden van de 1:1 combinatie.
Bekijk bijlage 391351

Dankjewel !

Plakwerk gewoon zelf gedaan hoor, ze mag niet alles doen ;) :thumbsup:

Als de combi klaar is komt ie naast de 1:1 versie te staan voor een uitvoerige reportage.

Tot op heden ben ik zelf ook erg blij met het realistische resultaat.

@luchard
@huenenbedden

Dankewel, de cabine wordt nog een uitdaging omdat de echte LZV geen dakspoiler heeft, en alleen maar zijfenders.

Als je naast de echte staat zie je dus niet het gat wat bovenop tussen de cabine en opbouw zit, bij het model ziet dit er niet uit en heb ik al van alles geprobeerd om dat gat dicht te krijgen, tot andere daken en dakspoilers aan toe.

Uiteindelijk maar zelf aan de slag gegaan met als resultaat een klein dakspoilertje om het inkijkgat dicht te maken.

Wordt vervolgd......

Back