Scania R470 "Broersma"

Discussie in 'Bouwverslagen Trucks en Bouwmachines' gestart door sjon_r, 11 aug 2008.

1. Robert-10

Robert-10

Lid geworden:
    9 jan 2008
    ????

Sjon, zitten daar perongeluk mixers in??

Robert

2. sjon_r

sjon_r

Lid geworden:
    16 okt 2006
    eh, in de zender?! niet dat ik weet........

3. Arno Verstegen

Arno Verstegen

Lid geworden:
    1 apr 2008
    Hallo Sjon,

X 412 is een 6 kanaals zenderset in 40 mhz en heeft mogelijkheid voor een V mixer.

Dit even opgezocht

4. sjon_r

sjon_r

Lid geworden:
    16 okt 2006
    en kan iemand mij in Jip en Janneke taal uitleggen hoe dat werkt.....
    Zal vanavond de handleiding ook wel ff opzoeken.... Ik heb de zoekfunctie van dit forum reeds gebruikt, echter ik snap het nog niet helemaal.

Sjon

5. Robert-10

Robert-10

Lid geworden:
    9 jan 2008
    mixers

Sjon,

Je kunt waarschijnlijk ook meerdere modelen in je zender zetten...

Als je nu eens een nieuw model aanmaakt....... heb je dan dit probleem nog????

Robert

6. sjon_r

sjon_r

Lid geworden:
    16 okt 2006
    Zo, dit is allemaal nieuw voor mij..... De X412 heeft volgens mij geen mogelijkheid voor meerdere modellen. tenminste, ik zou niet weten hoe ik dat kan invoeren en/of kan zien. Zit geen schermpje op oid.
    Het blijft me een groot raadsel......

7. yveske

yveske

Lid geworden:
    17 jun 2007
    ik heb paar dagen geleden een truckje bijgekocht en hierbij zat dezelfde zender
    dit is geen computer zender maar een simpele zender waar je geen modellen kunt inzetten

achteraan in het batterij vak zitten schakelaars om de kanalen om te switchen
    en er zit een extra schakelaartje,dat dient om een v tail mixer in nte schakelen of uit te schakelen.
    Bij mijn zender zit dit als ik de achterkant bekijk juist boven de kanaal omswitch schakelaars.En staat dit naar rechts geplaatst.

Vermoedelijk zal dit bij jou naar links geplaatst zijn,dus ik zou zeggen verzet dit en probeer.

8. sjon_r

sjon_r

Lid geworden:
    16 okt 2006
    Hoi allemaal,

Dat schakelaartje stond bij mij ook naar rechts. Ik heb hem even naar links ongezet, weer geprobeert maar geen verschil!! (wat doet v mixen überhaupt?!)
    Ik zal al mijn verlichtingzooi er eens uithalen, misschien maakt dat verschil..... Voordat ik dat erin had deed hij nl. normaal.
    Keep you posted !!

Sjon

9. Robert-10

Robert-10

Lid geworden:
    9 jan 2008
    V mixer

Sjon,

V mixer wordt voor vliegtuigen gebruikt, je hebt een T-staart dan heb je hoogte en richting.
    En je hebt een V-staart dan zijn de helften en hoogte en richting, dit wordt met twee servo's aangestuurd die dan dus samen moeten werken.

Robert

10. SJD

SJD

Lid geworden:
    23 aug 2007
    Mooie Scania geworden Sjon.
    Nu op fotos wachten van sticker op de trailer ;)

11. jordi

jordi

Lid geworden:
    25 feb 2008
    mixen kan je op een truck ook gebruiken. ik gebruik het om de naloop-stuuras samen met de vooras te laten sturen.
    je stuurt met 1 beweging van de stick 2 servo-kanalen aan.
    nadeel van het mixen in mijn geval is dat je een extra kanaal gebruikt op de ontvanger maar wanneer je er 1 over hebt is het wel makkelijk.
    je kan ook een y-kabel gebruiken om 2 assen te laten sturen. maar geeft weer meer kabels om weg te werken.

bij het mixen kan je de beide servo's apart ompolen en trimmen via de zender. bij een y-kabel reageren beide servo's op de weizigingen van het kanaal.

12. sjon_r

sjon_r

Lid geworden:
    16 okt 2006
    @ jordi: Thanx, ik snap het een btje... Moet er zelf maar een smee gaan prutsen.

maar goed, mijn storing is nog niet weg. Gisteravond de electronica maar eens wat verwijderd, voornamelijk mijn eigenbouw verlichting projekt. Prompt stoort hij minder.......
    Misschien toch een MFU gaan aanschaffen.......... Ik ga vanavond een andere ontvanger proberen, misschien dat het daar aan ligt. en anders haal ik alle verlichting er eerst maar eens uit. Ik weet helaas niet meer zo goed hoever ik was toen we in Dr88 reden..... toen stoorde hij ook niet. Daarna heb ik iets gedaan waardoor.......... hmmmm, grijze massa maar eens goed aanspreken.

De bestickering op de trailer wordt moilijk geloof ik.... de bestickeraar (van het origineel) heeft het bestand niet meer (of wil het niet geven)..... We gaan weer verder zoeken..

Sjon

13. jordi

jordi

Lid geworden:
    25 feb 2008
    heb je de antennedraad via een zo lang mogelijk traject verwerkt in je truck? als dt niet zo is moet je eens proberen de draad zo lang mogelijk neer te leggen. dus voor het idee in een rechte lijn. mogelijk is er weer een stukje storing weg genomen.

wanneer de draad dicht bij elkaar ligt en vooral wanneer de draad over elkaar ligt is dit storings gevoelig.

t is maar een idee. wellicht scheelt het nix in jou geval. bij mijn scania flipte de servo's regelmatig. wanneer ik de draad languit had gelegd was het zo goed als over.

14. sjon_r

sjon_r

Lid geworden:
    16 okt 2006
    Hmmm, van't weekend maar even een andere ontvanger aangelsoten op de scania (de 6 kan. uit mijn Knight Hualer) en ziedaar..... geen problemen meer.
    Ergens had ik al gehoord dat Modelcraft ontvangers icm een ander merk zender storing kan opleveren, dat is dus bij mij ook het geval.......
    Probelm solved....

Sjon

15. sjon_r

sjon_r

Lid geworden:
    16 okt 2006
    Kleine update:
    Graupner soundmodule geplaatst, leesvoer en kaarten toegevoegd op dashboard, kentekens geplaatst (truck en trailer) en alweer een begin gemaakt met de verlichting..... Dat zal voor Zwolle niet klaar zijn maar goed, dan is het toch licht. ;)
    Zit nu met smart te wachten op de bestickering voor mijn trailer..... duurt lang, duurt lang. Hopelijk heb ik het op tijd binnen zodat het in Zwolle geshowd kan worden. fingers crossed.....

16. htenbrinke

htenbrinke

Lid geworden:
    31 mei 2008
    ---

Laatst bewerkt: 2 mrt 2010
  17. sjon_r

sjon_r

Lid geworden:
    16 okt 2006
    jaja, die gaan mee....of slippers.
    Hoeveel wagens neem jij mee hans?!

18. sjon_r

sjon_r

Lid geworden:
    16 okt 2006
    YES,YES,YES........bestickering is onderweg !! Hopelijk is morgen binnen, kan ik zaterdag plakken en is ie zondag in vol ornaat te zien.

19. htenbrinke

htenbrinke

Lid geworden:
    31 mei 2008
    ---

Laatst bewerkt: 2 mrt 2010
  20. sjon_r

sjon_r

Lid geworden:
    16 okt 2006
    dat zal echt een genot zijn zondag.... ach, ga ik in de rij staan voor een knijper.... ;)

Tot zondag Sjon

Deel Deze Pagina