SCANIA R620 6x4 LZV met zelfbouw licht en geluid

Discussie in 'Bouwverslagen Trucks en Bouwmachines' gestart door Alicon, 18 dec 2010.

  1. Alicon

    Alicon Guest

    Super-Singels lopen aan

    Ik heb voor deze ombouw super-singels aangeschaft zodat ik de originele wielen kan plaatsen op de voorloopas. Kom er echter achter dat deze aanlopen tegen de binnen spatborden onder de cabine. Heeft iemand nog een oplossing?
     
  2. markioo

    markioo Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 dec 2007
    Berichten:
    6.443
    hallo
    ik denk dat dat komt omdat de wielen iets verder naar buiten staan en je draaipunt op je fusee anders is dan een standaard vooras
    maar je kan het ook eens met de standaard wielen proberen
    of je haalt je binnen spatbord weg
    mvg markioo
     
  3. Timmi

    Timmi

    Lid geworden:
    10 aug 2008
    Berichten:
    970
    Locatie:
    Werkendam
    Hallo Max,

    hier hetzelfde probleem met de super singels.

    Een oplossing zou kunnen zijn door het gat aan de bovenzijde van de as iets op te boren en de as zodoende iets naar voren de verplaatsen.;)
    Je zou ook iets van je spatbord af kunnen halen.

    Ik moet er zelf ook nog mee aan de slag, dus kan je nog niet zeggen wat de exacte oplossing zou kunnen zijn.:confused:

    MVG,

    Raymond.
    -\8/-
     
  4. VOLVO FH 16 750

    VOLVO FH 16 750 In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 jan 2008
    Berichten:
    10.893
    Locatie:
    Haren (Ems) Deutschland

    Hallo Alicon,


    Kijk eens even hier voor de kingpinbesturing, deze kingpinbesturing is door mij zelf gebouwd.

    nieuwe-uitdaging-15

    Succes !
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  5. Marker

    Marker

    Lid geworden:
    2 mei 2011
    Berichten:
    871
    Locatie:
    Rijssen
    Als het goed is, krijg ik deze servotester morgen binnen (en anders woensdag.) Dus we denken al dezelfde kant op. Ik meen trouwens ergens in een ander topic al iets gezien te hebben over deze tandwielen of vergis ik me (of was het bij onze oosterburen of was het Piets topic. )?

    Je hebt een voorloopas en een naloopas. Met de voorloopas rijden vooral de Nederlandse bedrijven en deze as stuurt altijd mee. De as is bedoeld om gewicht te kunnen verdelen over de twee assen. Scandinavische bedrijven gebruiken veelal een naloopas. Deze as kan dan vaak ook gelift worden en zo krijgen ze meer druk op de schotel bij glad weer. De naloopas hoeft trouwens niet altijd gestuurd te zijn. Volgens mij gebruikt men vooral gestuurde naloopassen bij motorwagens en niet bij trekkers. Maar misschien dat iemand wat beter weet dan ik.

    Foto van een naloopas:
    [​IMG]


    Ik had je in een pb al wat voor- en nadelen genoemd van deze set. Als je meer wilt weten, laat maar weten.
     
    Laatst bewerkt: 4 jul 2011
  6. VOLVO FH 16 750

    VOLVO FH 16 750 In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 jan 2008
    Berichten:
    10.893
    Locatie:
    Haren (Ems) Deutschland

    Hallo Erik,

    Klopt is in mijn bouwverslag van de Broshuis Semi-dieplader

    Kijk maar eens even in de onderstaande links

    nieuwe-uitdaging-15

    nieuwe-uitdaging-17

    nieuwe-uitdaging-17


    Voor de volledige bouw van de kingpinbesturing even verder kijken in het topic


    Excuses Alicon voor het vervuilen van jou topic, maar misschien heb je wat aan deze informatie
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  7. Alicon

    Alicon Guest

    UPDATE: LZV / EcoCombi

    Piet, Erik en anderen bedankt voor jullie reactie. Iedere info is welkom. Ik heb bij piet even moeten zoeken maar had gelukkig zijn bouwverslag al helemaal door genomen. Wat een bouwwerk en ook nog binnen budget.

    Ik heb verschillende plannen die nu toch bij elkaar komen. Ik kijk op dit moment naar het stuurbaar maken van de achter assen van de oplegger. Erik werkt aan een stenen trailer en deze heeft de laatste 2 assen van 3 stuks stuurbaar. In de praktijk zie je echter veel dat alleen de achterste as stuurbaar is. Dit is voor mij iets waar ik een keuze over wil nemen waarbij de technische uitdaging en het goed kunnen rijden op een baan voorgaan op de werkelijkheid, de voorkeur gaat uit naar 2 assen stuurbaar.

    Nu kijk ik ook al even rond naar de mogelijkheden van een EcoCombi (zie Link to this Post) en wil mijn combinatie naar een Eco-Combi kunnen uitbreiden.
    Heel mooi zijn de variaties op [​IMG]. In dit geval kan ik mijn oplegger gebruiken maar niet de R620 en ik zie het als een groeipad. Ik kijk daarom meer naar de variant [​IMG] en heb daar ook een filmpje over gevonden.



    In de film zie je duidelijk de Tamiya Reefer terug maar ik heb nu een VOS zeiltrailer en zal werken naar een eenduidige combinatie. De opbouw staat los van de onderliggende techniek en die kan ik dus wel nabouwen. het wordt dus iets van:
    [​IMG]
    Mijn gedachten gaan naar een volledig werkende oplegger dus de wielen zullen onder het frame moeten kunnen inschuiven om de volgende combinatie ook te kunnen rijden.
    [​IMG]
    Nu ontstaat de vraag hoe doe je dat. Ik zit er aan te denken een 2e Carson zeiltrailer te kopen (oeps, wat een geld. Maar daar moet je met deze hobby maar niet te veel bij stilstaan). Het lijkt een hele uitdaging en ombouwwerk om een koppelplaat te bouwen en dit alles intrekbaar te maken. Waar de bestaande basis biedt veel ruimte. Wat denken jullie van dit ontwerp.
    [​IMG]
    Het blauwe gedeelte is de 1e trailer afgeleid van een standaard trailer. De standaard trailer is 980mm wat in werkelijkheid met 13,6m overeenkomt. 8m is dan ca 575mm. Ik heb bij de blauwe versie de opbouw verkort tot een lengte van 575mm. De wielen en de ophanging zijn identiek aan de standaard trailer onderbouw. De kingpin zit bij mijn huidige trailer op een afstand van 140mm en dit wil ik zo houden zodat ik met beide opleggers netjes kan rijden. Het hart van mijn huidige koppelplaat op de trekker ligt 170mm achter mijn achterwand. Neem ik dit over (hier 175mm) dan ligt het hart van de kingpin midden tussen as 2 en 3. De montage van de wielen ligt 42mm onder de onderkant van de opbouw en een koppelplaat met montage is ca 15mm hoog (zie tekening). Neem ik nog 5 mm speling ivm de vrijheidsgraat hoog laag (hoek in wegoppervlak) blijft er denk ik genoeg body over om wat te bouwen. Het groene vlak zou een constructie kunnen zijn die onder de opbouw van blauw schuift. Ik heb hier ca 15mm dus denk ik aan u profielen of hoekprofielen van 10x10 of zo iets.

    Ik zie nog steeds ruimte om ook de achterassen stuurbaar te maken maar de ruimte is beperkt. Ik wil graag bij beide trailers eenzelfde constructie maken en kijk daarom nu naar het geheel. De draaischotels konden wel eens te dik zijn. Ik puzzel nog even door maar oplossingen zijn welkom.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  8. Marker

    Marker

    Lid geworden:
    2 mei 2011
    Berichten:
    871
    Locatie:
    Rijssen
    Max,

    even voor het gemak. Kun jij als sturende assen dan niet beter de achterste as van de reefer gaan gebruiken. Dit kost je geen inbouwhoogte. De draaistellen gaan je hoogte kosten. En dan moet je goed blijven rekenen met de millimeters. De aansturing kan dan nog steeds op dezelfde manier als we voor ogen hebben.

    Stiekem hoopte ik al dat je de assen van de voorste oplegger wilde laten schuiven. Het lijktmij dat je deze constructie zeer goed moet uitdenken voordat je aan de slag gaat. Het gebruiken van hoekprofielen is ook mijn eerste gedacht. Ik neem aan dat jij ook aan deze opzet denkt. (blauw = vast chassis; geel zijn glijblokken; grijs is schuivende deel; rood zijn borgpennen/bouten; zwart is eventueel draaikrans). de schotel laat ik even niet zien, maar die komt op het schuifchassis en steekt iets (5mm) boven vaste chassis uit.

    [​IMG]
    Als ik naar jouw opzet kijk qua millimeters, dan is mijn eerste reactie: oei, nog krapper dan ik dacht. 5 mm speling vind ik in eerste instantie weinig. Stel je staat in een knip met de vering van de truck ongunstig t.o.v oplegger, dan ben je die speling zo kwijt. Maar waarschijnlijk zul je in de werkelijkheid veel op de vlakke vloer rijden. Dus op zich zou het goed moeten gaan. Maar indien mogelijk zou ik zoveel mogelijk millimeters gaan winnen Daarom denk ik dat je naar het 3D geheel moet gaan kijken.

    Nu heb ik thuis (nog) geen beschikking over een CAD-programma om een opzetje te laten zien, maar ik zal het proberen te verwoorden wat ik bedoel. Als ik naar de schotel van mijn truck kijk en ik zet de truck achter mijn oplegger, dan zie ik dat de onderkant van mijn schotel ongeveer gelijk is met de zaagsnede (10mm vanaf onderkant chassis), die ik in het chassis van de oplegger heb gemaakt. (ik ga er eve nvanuit dat de zeilenoplegger hetzelfde chassis heeft, als ik heb.)

    [​IMG]

    Dat betekent, dat jij het deel dat ik heb weggezaagd zult moeten houden. de dikte van de schotel is dan je speling (volgens mij is dit je 5mm.). En dan even het kort de dingen die ik zou bekijken en zou narekenen.

    Even een aanname. Je gebruikt het voor het vaste chassis gewoon het trailerchassis met een binnenmaat van 90mm. Als schuivend chassis gebruik je een truck chassis (hoogte vanaf de grond is 88mm t/m de schotel is dit 103mm. De laatste is voor nu even relevant, maar leuk ter referentie.))

    * de hoogte van het chassis van mijn oplegger is 108mm vanaf de grond.
    * het chassis is 27 mm hoog --. dus je afgezaagde chassis is van 108-17= 91 mm vanaf de grond.
    * je gebruikt een L-profiel van 2 mm dik. Als glijplaat gebruik je strips van 1,5mm. Ik neem even 2mm (voor smeermiddel). Blijft er een hoogte van je schuifchassis over van 91-2-2=87mm.

    Deze hoogte moet dan gelijk zijn met het truckchassis. En dat klopt ongeveer! (Die millimeter win je nog wel ergens.)

    Nu moeten je assen nog aan het schuifchassis en teven kunnen schuiven onder je vaste chassis. De hoogte van mijn draaistellen (zonder krans) is 79mm. Lager kun je niet zonder trucjes uit te halen. Dus als ik dit als basis gebruik.
    * de hoogte van je afgezaagde chassis is 91mm.
    * de hoogte is 10mm --> dus de onderkant komt op 81mm.
    Dus je zou dus onder het vaste chassis door kunnen schuiven!

    Maar nu wordt er wel iets heel belangrijk --> hoe ga je het eens en ander monteren? Ik noem daarom alleen even de volgende tip zonder verder uit te weiden:

    Een tip als je aan het millimeter rekenen bent. Neem als je al zeker weet dat je boutjes gaan gebruiken, de kophoogte mee in je berekeningen. Ik ben hier al tegenaan gelopen. De boutjes waarmee de draaikrans op mijn draaistel gemonteerd zitten, moet verzonken worden omdat ze geraakt worden door de stuurstangen.

    PS: excuseer dat ik het in text doe, in woorden had ik het je zo uitgelegd, maar ik had dus thuis niet de beschikking over de een CAD-programma om even een leuk plaatje te maken. Eventueel kan ik nog je nog wel van een CAD-plaatje voorzien.

    groeten,
    Erik

    EDIT: ik las dit nog eens na en zat te denken. Waarom draaien we het niet om. Je laat het schuivende deel om het vaste deel vallen. (dus het schuifchassis omgekeerd aan wat ik hierboven heb getekend.) De 79mm van de draaistellen geven je een goede basis qua hoogte. Uitwerken kan ik even niet, omdat ik nu op visite mag, maar hopelijk snap je wat ik bedoel.
     
    Laatst bewerkt: 9 jul 2011
  9. Alicon

    Alicon Guest

    UPDATE: Ontwerp stuurinrichting oplegger

    Tijdens het uitwerken, en ook in het filmpje, zie je dat de koppelplaat recht boven de laatste as komt. Dit heeft gevolgen voor de inbouw ruimte.

    Draaibare wielophanging.
    Ik maak niet gebruik van de draaikransen maar denk meer aan kunststof plaatjes, een ring en een circel (hieronder geel). Het paars is de vaste wereld aan trailer 1. Groen kan draaien (Ik denk dat ik het servo aanstuurarmpje aan de onderzijde bevestig) en hier is de wielophanging aan bevestigd. Stippellijn is trailer 2 met de kingpin en de koppelplaat is gemonteerd op paars. Voor het uitschuiven zie onder.

    figuur 1.
    [​IMG]

    Tijdens het uitwerken van figuur 3 bleek dat door de lengte van mijn tandem asser en de lengte van 3 assen op de trailer mijn streeflengte van 575mm onmogelijk is. De lengte van de eerste trailer komt op 630mm. De totale combinatie is nu 1860mm. We gaan dus maar uit van een schaal van 1:13,7 ;) want dan is 1860mm 25,48m :D.
    Ik gebruik L profiel 10x10x2 (bedankt Erik). Figuur 2 is denk ik duidelijk genoeg.

    Figuur 2
    [​IMG]

    Zoals vermeld moet ik naar 635mm. Je ziet in figuur 3 dat verder inschuiven van de wielen gaan botsen met de achterkant van de trekker. Verder lijkt het geheel goed op het voorbeeld uit het filmpje.

    figuur 3
    [​IMG]

    Ik hoor graag tips of commentaar.

    En nog even om het compleet te maken
    [​IMG]

    p.s. Op mijn site kan je nog verder de details bekijken. SCANIA R620
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 23 aug 2011
  10. Alicon

    Alicon Guest

    UPDATE: Ontwerp Draaicircel

    Na verder detaileren volgt de volgende draaicircel.
    [​IMG]
    Ik zie zelf dat de voorloopas 10graden maakt bij voorwielen 30graden. Dit is 1/3 van de stuuruitslag. Herkent iemand dit.

    Ik heb de originele hartafstand trailerassen van 100mm gehanteerd. Zie dan dat ik een aardige hoek kan maken zonder dat de banden elkaar raken. Bij trailer 1 moet ik de achterverlichting wel aan de spatborden monteren. Maar dit is bij de 1:1 ook het geval.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 23 aug 2011
  11. Cheeta

    Cheeta Forum veteraan

    Lid geworden:
    8 jul 2003
    Berichten:
    9.528
    Locatie:
    Nieuwegein
    herkennen zullen de meesten niet zelf heb ik het op gevoel afgesteld.
    er zijn veel variabelen die mee spelen onder andere de as afstand.

    als het goed afgesteld is dan moet die met zeer weinig weerstand vooruit rollen en vooral niet afremmen in de bochten. remt die in de bocht dan wringt die.
     
  12. Marker

    Marker

    Lid geworden:
    2 mei 2011
    Berichten:
    871
    Locatie:
    Rijssen
    Het concept komt overeen met wat ik in gedachten bij mijn ´EDIT´. Ik zie echter nog niet terug hoe je het schuifchassis gaat vastzetten aan de het vaste chassis, maar je zult al wel een oplossing hebben. Ben wel benieuwd naar je idee.

    Wel een opmerking. Bij opleggers met (draaistel) gestuurde assen is de afstand tussen deze assen groter dan de afstand tussen de assen van een oplegger zonder gestuurde assen. Als je fuseebesturing gaat toepassen, dan hoeft de afstand niet groter te zijn.
     
  13. Alicon

    Alicon Guest

    Bij volledig automatisch ging de gedachte de boel te ont/vergrendelen met een servo. Ik heb dan een rem nodig om het deel uit/in te schuiven. Er komt altijd handmatig aansluitwerk bij i.v.m. de electronica. Ik denk daarom meer aan een handmatige vergrendeling zoals de poten onder een trailer.

    Mijn hele constructie is gebaseerd op een draaistel en ik wil dit wel zo houden. Bij fusee moet ik echt alles vervangen. Vanwege de beperkte ruimte zal ik de asafstand minimaal houden. Hoe groot is deze nu bij jou Erik?

    In het filmpje zie ik geen draaistel. De hoek van het bijsturen is ook heel beperkt. Ik heb zelfs 2 assen meedraaien dus moet hij wel goed meesturen. Zonder tegenberichten ga ik er van uit dat deze stuurmogelijkheid voldoende is om leuk op een baan een rotonde te nemen :p.

    Nu maar weer terug naar de uitdaging de potmeter goed in te bouwen. Ik heb weinig ruimte bij de kingpin. De voorbeelden van andere bouwers hebben boven de kingpin ruimte ingenomen maar ik hoop iets te bouwen waarbij ik de laadvloer binnen intact laat.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 jul 2011
  14. Cheeta

    Cheeta Forum veteraan

    Lid geworden:
    8 jul 2003
    Berichten:
    9.528
    Locatie:
    Nieuwegein
    heb hier de echte afmetingen van een stenentrailer welke ik ooit eens opgemeten heb:
    as afstand 150mm op schaal. dit zijn ook assen op een draaischijf.
     
  15. robbert-geveke

    robbert-geveke

    Lid geworden:
    29 dec 2007
    Berichten:
    269
    Locatie:
    Westland
    Nou hebben we op mijn werk kort geleden 3 lzv combie's af geleverd voor de dijco/greenery.
    De voorste trailer had dan maar 2 assen maar daar is de achterste as fusee gestuurd en draait niet de hele as.

    De achterste as werkt stom gezegt als een zwenk wieltje die bij het achteruit rijden word vergrendeld in de middenstand.
    Als ik het filmpje zo zie dat dat bij tracon ook zo gedaan is.

    Zelf denk ik als je je aan de goede maten wilt houden ivm de lenkte dat je ruimte tekort gaat komen onder de voorste trailer.
     
  16. Marker

    Marker

    Lid geworden:
    2 mei 2011
    Berichten:
    871
    Locatie:
    Rijssen
    De afstand tussen mijn assen is 130mm. Een hoekverdraaing van meer dan 45 graden is mogelijk. Volgens mij heb ik hiermee ruimte genoeg en kan het nog wel dichter op elkaar.

    Ben zeer benieuwd naar je potmeteroplossing. Ik heb er gisteren zelf al wat mee lopen stoeien, maar ik kreeg een losse servo nog niet aangestuurd. En ik ben maar even wat anders gaan doen voordat ik heel gefrustreerd werd. :cool:

    En het schoot me nog te binnen. Check even of de stuurstang tussen de 2e en 3e as niet de ophanging van de assen gaat raken (bij iets grotere hoekverdraaiingen) als je deze stuurstang onder de draaistellen hangt.
     
    Laatst bewerkt: 10 jul 2011
  17. Alicon

    Alicon Guest

    UPDATE: Ontwerp stuurinrichting oplegger

    Ik heb mijn combinatie eens op een rotonde van een baan geplaatst (ik heb de plattegronden van een verenging opgezet in visio). Kwam er daarbij achter dat op een baan de 2e as ca 20 graden moet kunnen draaien om mooi de rotonde te nemen. Ik moest daarom de asafstand vergroten tussen de 1e en 2e as. Hierbij was 10mm voldoende. De asafstand is nu 110mm. De 2e as kan nu 20graden draaien en de 3e ruim meer. Via diverse beandering is dit dan ca 38graden. De gehele combinatie wordt nu 1870 mm waarvan de 1e oplegger 640mm. Zie ik dit als 25.5m dan is de schaal 1:13.6. Ach, sommige discussies geven dat ook aan als je alles omrekent. Als het maar een mooie combi wordt.

    Voorlopig zie ik de stuurstangen nog werken. Ik wil wel een Conrad Coreless Digital Servo (l x b x h) 29 x 13 x 30 mm gaan gebruiken. De hoogte van 30mm maakt dat alles goed past. heeft iemand eravring met deze servo's.

    Ik ga voor een eigen besturing met een standaard potmeter. Ik verwacht extra functionaliteit nodig te hebben zoals het beperken van de servoaansturing boven de 20 graden ongeacht de hoek t.o.v. de trekker en eventueel nog andere zaken. De PIC heeft Analog inputs dus lees ik de stand van de potmeter zo in. Wordt een zelfstandig ontwerp, geen koppeling met de rest. Werkt het kan je het eventueel los inbouwen.

    Conrad heeft diverse tandwielsetjes en een klein potmetertje van 20mm hoog. Tussen de plaat van de kingpin en de vloer van de trailer zit 4mm ruimte. Hiertussen wil ik met tandwielen een overbrenging maken verder naar achter. Daar heb ik ruimte voor de potmeter.

    Wij gaan komende week op vakantie dus van echt bouwen komt voorlopig niets. Erik, je zult dus geduld moeten hebben :( of het voortouw nemen ;).

    Even geen foto's/plaatjes, heb problemen met uploaden.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 23 aug 2011
  18. Marker

    Marker

    Lid geworden:
    2 mei 2011
    Berichten:
    871
    Locatie:
    Rijssen
    Qua servo heb ik nog geen keuze gemaakt, maar zonder de siliconensmering op de draaistellen, trok een standaard servo (meegeleverd met F14 zender) het niet. Daarom heb ik tijdelijk even mijn Hyperion Atlas Digital Servo ingebouwd. Deze heeft wat meer power. Die trok het met gemak. Echter de plastic servoheveltjes werden wel kromgetrokken. Maar ik had al een keer een alu-hevel laten komen. En met deze hevel werkt het geheel wel (even getest via de zender).

    Met de potmeter (dezelfde als jij eerder in dit verslag laat zien.) ben ik ook aan het stoeien geweest, maar ik krijg nog geen beweging in de servo. Ik kan horen dat hij stroom krijgt, maar vermoedelijk is het te weinig om de servo tot actie te laten overgaan. Maar misschien heb ik ook wel wat gemold bij het solderen. Hoe ik het precies ga doen weet ik nog niet, maar ik denk dat ik even jouw vorderingen ga volgen (want ik ben zeer geinteresseerd in de lage inbouw) en zelf ga ik proberen om een opzet te maken als in hier: http://www.modelbouwforum.nl/forums/model-truckers/70969-update-scania-b%F6rje-j%F6nsson.html.
    Hiervoor zou ik wel een draadgat voorin mijn oplegger kunnen opofferen om een testrun te kunnen maken. Maar ja, dan moet eerst die potmeter werken. En omdat hij me frustreerde :(, heb ik maar eerst even over de chassis opbouw nagedacht :).

    En ook ik ga (eind) volgende week eerst op vakantie :p. Daarna ga ik weer met frisse moed stoeien met o.a. de potmeter. Ook wordt het dan tijd om verder te bouwen aan de Scania zelf: chassis opbouw en verlichting :D.

    In ieder geval alvast een prettige vakantie toegewenst
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 dec 2015
  19. Alicon

    Alicon Guest

    UPDATE: Ontwerp stuurinrichting oplegger

    De servo heeft een instelkoppel van 46 / 54 Ncm bij een insteltijd van 0,14s. Wel lekker klein (l x b x h) 29 x 13 x 30 mm.

    Hier nog even de rotonde met mijn combinatie. In idt geval met 20 graden en 110mm afstand tussen as 1 en 2.
    [​IMG]
    Tevens de plaatjes in voorgaande posts aangepast.

    Het voorbeeld maakt gebruik van een fusee as.
    Vindt deze wel op ebay.
    [​IMG]
    Maar hoe bouw je dat in onder een carson trailer zonder veel ombouw werk.
    [​IMG]
    Ziet er heel anders uit dan
    [​IMG]
    Wat een verschil in constructie.

    Verder zie je dit in het voorbeeld
    [​IMG]
    Duidelijk meer ruimte dan bij onze (neem ik aan) trailer. De potmeter komt dan door de vloer van de trailer.

    Goed, genoeg om te puzzelen.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 23 aug 2011
  20. robbert-geveke

    robbert-geveke

    Lid geworden:
    29 dec 2007
    Berichten:
    269
    Locatie:
    Westland
    als ik het zo zie is de potmeter de kingpin zelf dat zou ik niet doen ivm de klappen die die krijgt

    zelf heb ik dat anders op gelost zal vanavond even wat foto's maken als je daar intresse in hebt
     

Deel Deze Pagina