Scania Torpedo R620

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo B-Trucker,

De onderdlen zien er netjes en strak uit op de foto.
De details zijn goed zichtbaar hoor !
Dus vind ik de negatieve berichtgeving over de materialen van Bred Last niet terecht.

Ik heb al vaker cabines van Bred Last gezien en ik vond ze er altijd goed uitzien.

succes met de bouw van de Scania Torpedo.

hallo piet,

Dat jij ze niet terecht vind is jouw mening.
De ervaring op onze vereniging leert alleen helaas dat er toch wel wat mankementen zijn aan de spullen. Nu lijkt het erop dat het materiaal is gewijzigd wat geert gebruikt tegenwoordig?

We hebben hier een scania torpedo (mijn eigen) welke vol met poreuze gaatjes zat wat allemaal dicht gespoten moest worden.

Van een andere torpedo set zijn de treden gebruikt ook deze hadden dit probleem en ook hier ging een dikke laag filler in.

Er is ook een NH12 als ik het goed zeg op de vereniging echter die is in een doos weg gestopt.. want te dichtbij een bureaulamp (30cm afstand minimaal) kan die niet hebben. Het materiaal lijkt wel kaarsvet..

Maar als het nu verbeterd is dan wacht ik het resultaat rustig af!

Vind de set erg netjes gemaakt. En het is erg stevig materiaal. Er moet alleen bij de neus wat bij gewerkt worden namelijk het luchtrooster rechts bovenop. Daar zitten een paar onderbrekingen tussen. Maar dit is makkelijk op te lossen denk ik.

Met andere woorden, ik heb er geen spijt van dat ik deze set gekocht heb van Bred last.

Ben het volledig eens met Adrie , heb zelf al verschillende onderdelen van Bredlast waar onder twee torpedo's (neus) het moet een hobby blijven .

om eerlijk te zijn ik heb geen idee wat de neuzen van bred last kosten en zo op de foto te zijn lijkt het mij een nette neus toe.

zelf heb ik een neus van samo in de kast liggen, gekocht bij Rob in Elst die is best strak maar de prijs sla je van achterover maar goed wie met een dikke neus wil gaan moet pijn in de portomonee weerstaan

om eerlijk te zijn ik heb geen idee wat de neuzen van bred last kosten en zo op de foto te zijn lijkt het mij een nette neus toe.

zelf heb ik een neus van samo in de kast liggen, gekocht bij Rob in Elst die is best strak maar de prijs sla je van achterover maar goed wie met een dikke neus wil gaan moet pijn in de portomonee weerstaan
Ik weet niet wat jij betaald hebt ervoor. Weet niet of ik de prijs mag noemen omdat dit ook niet op de site vermeld staat. Maar idd. Als je iets wil, moet je in de portomonee graven.

ik wil even inhaken op het verhaal van Cheeta..

De neus die hij inderdaad gekregen had was inderdaad op een aantal punten wat scheef/ krom toen hij hem bij de cabine hield. Dit was in eerste instantie niet zichtbaar. Verder zaten er inderdaad "luchtbellen" in van de mal.

Mal fouten krijg je altijd, dat is logisch. Zeker als een product vaak uit 1 mal is getrokken. Dus ik hoop dat Bred last idd meerdere mallen heeft.

De neus van Cheeta is uit eindelijk, na veel werk, ook mooi geworden.
Maar als je ergens aardig wat geld voor neer legd mag je aan nemen dat je er idd niet zoveel werk meer aan zou moeten hebben. Cheeta had dan misschien pech en moest dat wel

ik wil even inhaken op het verhaal van Cheeta..

De neus die hij inderdaad gekregen had was inderdaad op een aantal punten wat scheef/ krom toen hij hem bij de cabine hield. Dit was in eerste instantie niet zichtbaar. Verder zaten er inderdaad "luchtbellen" in van de mal.

Mal fouten krijg je altijd, dat is logisch. Zeker als een product vaak uit 1 mal is getrokken. Dus ik hoop dat Bred last idd meerdere mallen heeft.

De neus van Cheeta is uit eindelijk, na veel werk, ook mooi geworden.
Maar als je ergens aardig wat geld voor neer legd mag je aan nemen dat je er idd niet zoveel werk meer aan zou moeten hebben. Cheeta had dan misschien pech en moest dat wel

Hallo Cotjuh,

Ik geloof Alwin ook wel hoor en ik denk dat hij ook domme pech heeft gehad.

Maar ik bedoelde met mijn opmerking ook niet specifiek Alwin hoor, maar er zijn vaker opmerkingen gemaakt over Bredlast, vandaar mijn opmerking.

Langzamer hand ben ik een lijst aan het maken wat ik moet gaan aanschaffen omdat ik nog een beginner ben.

Nu zal ik hier een lijst neerzetten wat ik te gaan kopen of nog een advies wil van jullie.

* Tamiya Scania R620
* Langere chassis balken (ivm torpedo)
* Langere aandrijfas
* Kogellagers
* Robbe Futaba fc-16 2,4Ghz
* 2x Servo (sturen & schotel)
* Accu's 2x voertuig, 1x zender
* Laders
* Servonaut M20+
* Servonaut SMX (waarschijnlijk)
* Losse led's

Laatst bewerkt:
Langzamer hand ben ik een lijst aan het maken wat ik moet gaan aanschaffen omdat ik nog een beginner ben.

Nu zal ik hier een lijst neerzetten wat ik te gaan kopen of nog een advies wil van jullie.

* Servonaut M20+ (losse truckregelaar niet meer nodig toch?)
* Geluidsregelaar (maar welke)

Hallo B-Trucker,

ik zie dat je al een goede keuze hebt gemaakt door voor een Servonaut M20+ te gaan, voor wat betreft de geluidsmodule zou ik dan ook voor Servonaut gaan mits je budget het toelaat natuurlijk.

Je zou voor de Servonaut SMX (duurste optie) kunnen gaan met Scania V8 geluid, of voor de (goedkopere) Servonaut SMT.

Ik weet overigens niet of dat de M20+ ook met een ander type geluidsmodule kan werken.
Voordeel van de Servonaut M20+ en de SMX/SMT is de goede basis die je neerlegt en die in de toekomst stukje bij beetje zeer goed is uit te breiden.

MVG,
Raymond.
-\8/-

Hallo B-Trucker,

ik zie dat je al een goede keuze hebt gemaakt door voor een Servonaut M20+ te gaan, voor wat betreft de geluidsmodule zou ik dan ook voor Servonaut gaan mits je budget het toelaat natuurlijk.

Je zou voor de Servonaut SMX (duurste optie) kunnen gaan met Scania V8 geluid, of voor de (goedkopere) Servonaut SMT.

Ik weet overigens niet of dat de M20+ ook met een ander type geluidsmodule kan werken.
Voordeel van de Servonaut M20+ en de SMX/SMT is de goede basis die je neerlegt en die in de toekomst stukje bij beetje zeer goed is uit te breiden.

MVG,
Raymond.
-\8/-
Door Opa Will heb ik de keuze gemaakt voor Servonaut m20+. Met deze keuze hoef ik dan geen truck regelaar te kopen?
En hoe is het geregeld met de verlichting? Kan ik voor de verlichting ook een multiswich gebruiken om de verlichting aan en uit te zetten? En uitbreiding van extra verlichting?

Ik wou als geluidsregelaar ook voor de Servonaut gaan, maar wat is het verschil tussen de SMX en de SMT? Of toch helemaal geen geluid ;)

Wat betreft de zender,
Wil je bij een club rijden? Neem dan 2,4Ghz.
De futaba fc-16 omgebouwd naar 2,4Ghz met het metk Jeti is een goede zender.
Jeti ondersteunt ook de aansturing van multi modules. Iets wat bv assan niet ondersteunt.

Mvg jordi

Hallo medetruckers ik zat de topic eens te lezen maar jullie hadden het over een servonaut
nou zijn die volgens mij duur en mfu ook ze zijn allebij prijzig
maar ik weet niet of jullie dit kennen maar dat zal best wel en voor een lage prijs heb je wat de usm 01 of de usm 01 de usm 2 heb een 4gb kaartje kan erin

USM-RC-2

dit is van beier en ik moet zeggen ik heb er ook 1 en het is werelds je kan er alles mee doen en als je het wil veranderen gewoon de stekker in de pc en veranderen die hap ik zoals verlichting en je kan er servo.s op zetten en je kan alles ook via de schakelaars doen op je zender dat kan je allemaal in stellen
hier een filmpje hoe dat allemaal klinkt
[URL="
rc - YouTube[/URL]

nou ik hoop dat jullie hier wat aan hebben
mvg Crazy trucker

Laatst bewerkt door een moderator:
Wat betreft de zender,
Wil je bij een club rijden? Neem dan 2,4Ghz.
De futaba fc-16 omgebouwd naar 2,4Ghz met het metk Jeti is een goede zender.
Jeti ondersteunt ook de aansturing van multi modules. Iets wat bv assan niet ondersteunt.

Mvg jordi
Ik wil zeker wel bij een club gaan rijden. Echter heb ik daar doorde weeks geen tijd voor. Maar om alleen te rijden is ook zo saai ;) Ik zal niet veel op clubavonden rijden, maar meer op evenementen in het weekend. Teminste dat is de bedoeling. Ben er alleen nog niet uit bij welke club ik ga. Maar met een 2,4Ghz hoef je geen rekening tehouden met de andere zenders toch?

Moet je altijd een zender ombouwen of zijn er standaard 2,4Ghz zenders waarmee ik kan uitbreiden qwa kanalen? Want ik wil de verlichting via schakelaars bedienen als dat mogelijk is teminste. Het gaat hier dan alleen om stadslicht, dimlicht, grootlicht, verlichting skirts, zwaailampen en alarm lichten.
Knipperlichten kunnen mooi met de linker stick zoals Opa Will liet zien. Of haal ik nu iets in mijn hoofd wat niet kan?

Wat het rijden betreft,wordt er bij de asfalt rockers op club avonden niet gereden.Op de laatste vrijdag is het clubavond voor een van sectie's van de vereninging er wordt een film vertoond of iets besproken.Ook is het b.v.truck's op tafel wie heeft de mooiste verlichting etc..
Rijden is zowat altijd op zaterdag of zondag. 5 dagen op de ray is een uitzondering.
gr.adrie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back