Schaalmeeting Stadskanaal 2009

eterij enz. is er.

vakantie2009053.jpg

Taco.

Zo, net terug van een mooie dag in Stadskanaal. :D

Alles perfect geregeld incl. de heerlijke BBQ. Jammer dat de wind voor de meeste modellen toch wat parten speelde. Hieronder een eerste indruk van de volle flightline:

59584a86ff990fb1e.jpg

59584a86ff9853943.jpg

59584a86ff9797ef3.jpg

59584a86ffbd708e2.jpg

59584a86ffbe34ba0.jpg

59584a86ffbf383fb.jpg

59584a870033bf02e.jpg

59584a8700338469b.jpg

59584a870032cd2cd.jpg

59584a8700867f1a2.jpg

59584a870087ac784.jpg

59584a87008865315.jpg

59584a8700b935bb2.jpg

59584a8700b7e319c.jpg

59584a8700b72eb12.jpg

59584a870103def3d.jpg

59584a87010496357.jpg

59584a8701055023a.jpg

59584a870123a2461.jpg

Gr. Teus

Laatst bewerkt door een moderator:
Geweldig :D

De wind was wel wat aan de harde kant maar het weer verder wel okee.
Zo tie zien hebben jullie weer een gezelluge meeting achter de rug :d

Als de wind er niet was was het ook niet te doen geweest. Helaas stond de wind precies over een rij bomen en zorgde voor enorm veel turbulentie. Voor veel kisten was die de reden om beneden te blijven. Het ging soms maar net goed...

Even foto's uploaden :)

Heb ook een leuke dag gehad ondanks de bijna 600km zitvlees die ik eraan over gehouden heb!!

Zoals al vermeld bleven jammergenoeg maar wel begrijpelijk vele kisten aan de grond.

Ikzelf heb dacht ik zo'n 5 vluchtjes gemaakt!
De laaste vlucht begon erg hobbelig omdat de Storch compleet van z'n startplaats op de landingsstrip zo'n halve meter in stilstand even werd opgetild door een windvlaag!
Gouw het gas erop om snelheid te maken om vervolgens snel hoogte te winnen.
Ondanks de wind lekker vliegen en weer landen!
Landing ging goed tot het laatste moment dat de kist tot stilstand kwam werd ie weer door een windvlaag gegrepen en kwam op z'n kop te liggen.
Hierdoor een klein beetje schade aan de vleugelophanging in de romp maar dat is met een paar kleine aanpassingen zo weer te herstellen.

Ook Teus had wat pech dat na een tijdje vliegen de motor slecht begon te lopen.
Alles nagekeken maar niets gevonden!
Motor gestart en weer lopen als een zonnetje!
Na verloop van tijd weer een haperende motor!
We zaten te denken aan een slechte onstekings accu!

Ook gingen er 11 kleine elektro kistjes tegelijk de lucht in en vlogen een eenvoudig kunstvluchtprogramma'tje tegelijk!
Ik dacht bij mezelf als dat maar goed gaat zonder mid air.
Dit hebben ze dacht ik 3 keer gedaan en bij de laaste keer tegelijk vliegen vlogen er inderdaad 2 tegen elkaar aan waarvan er 1 gewoon door kon vliegen!

Jammer dat er teveel wind stond want ik had graag de Bleriot en de Demoiselle in de lucht zien vertoeven!!
Heb hele leuke gesprekken met deze mannen gehad en hoop dat ik deze kisten nog eens in het echt mag meemaken!!

Mvgr hans

Laatst bewerkt:
Heb zelf ook een beregezellige dag gehad,
dat was de rit wel waard hoor!
5:30 de wekker gaat 6:00 vertrekken (de wagen 's avonds al geladen) en om 8:00 stond ik op het veld.
(kreeg gelijk een bak koffie in m'n handen geduwd), de wind was toen al behoorlijk stevig maar toch een paar vluchtjes kunnen maken met de Moth.
Beetje tricky met landen (gaaf hoor; de Tiger Moth plotseling in meskant op 1 1/2 meter hoogte = ff flink knuppelen!)
Taco en consorten hadden alles goed geregeld,
leuke gesprekken gehad met Taco zijn (jongste) zoons trouwens; super enthousiast, zo jong als ze zijn;

volgend jaar weer hoor :D

Frank

Wie/wat heeft de prijs voor mooiste model gewonnen? :confused:

Ben wel benieuwd naar de (volledige) uitslag! :p

En ja, jammer van zoveel wind . . . :(

Had graag de Bird Dog even voorgevlogen! ;)

jan.

Zo, ik ben ook weer boven water. Gister erg vermoeid geweest, alles laten bezinken, en gelijk weer denken aan volgend jaar..............
De dag zelf was ook behoorlijk vermoeiend, maar dat ligt allemaal aan mijn gesteldheid.

Ik ben heel blij dat iedereen is gekomen ondanks de wind.
We hebben een heel mooie dag gehad. Ook veel publiek gezien. Dat is vooral leuk voor de piloten.

Hieronder een link naar video's en foto's van één van de media-mensen.

Regio Events: Schaal en semischaal meeting Stadskanaal

De eerste prijs (en ook de 2e) zijn weggegaan naar vliegtuigen waar ik het niet van verwacht had.
Maar het is net als Teus zei: het publiek kijkt met andere ogen naar de vliegtuigen dan dat wij doen. Ook dacht ik dat we geen schijn van kans hadden tegen die 2 mooie oudjes. Alle aanwezige vliegtuigen hebben bijna één of meerdere stemmen gekregen. Zo zie je maar weer.

Ik zal nu wat foto's uploaden, en dan hier laten zien.

Taco.

mmmmm de foto,s van regio events krijg ik er niet op

Ik zou het niet weten, ik kan ze wel zien.
Als je op die site komt, een stukje naar beneden scrollen, klikken op foto's enz.
Dan word je doorgelinkt naar photobucket.

Nog even over de stemmen van het publiek:

15 vliegtuigen hadden 1 stem
6 " " 2 stemmen,
4 ' " 3 stemmen,
6 " " 4 stemmen,
1 vliegtuig had 7 stemmen
1 vliegtuig met 10 stemmen (grote Nomad, Flying Doctors),
en 1 vliegtuig met 25 stemmen (Airtruck).

105 mensen hebben dus gestemd op het mooiste vliegtuig.

Ik kan dit niet verklaren, waarom mensen zo divers stemmen.
Gerekend naar schaal / minder schaal, zou je bij een stuk of 5 vliegtuigen blijven steken.

Taco.

Mijn heli had er ook 1 :) En dat is niet eens een vliegtuig ;)

Totaal dus 34 toestellen met een stem... Smaak verschilt he :)

Jammer dat er teveel wind stond want ik had graag de Bleriot en de Demoiselle in de lucht zien vertoeven!!
Heb hele leuke gesprekken met deze mannen gehad en hoop dat ik deze kisten nog eens in het echt mag meemaken!!

Mvgr hans

Hans, met een beetje geluk komen ze volgend jaar weer. Ik heb het aan hun gevraagd, en in principe zijn ze accoord.

Taco.

ik vond het jammer dat ik er niet bij kon zijn

Ach, jammer is het wel, maar ik probeer volgend jaar weer een evenement neer te zetten. Dan ben je van harte welkom.
Zoals het nu lijkt wordt dat 21 (of 28 ) Aug. 2010.

Ik had me trouwens goed voorgenomen iedereen eens de hand te schudden van het forum, zodat ik weet wie wie is, maar verdraaid nog aan toe, het is me niet gelukt.
Sommigen heb ik nóg niet gesproken. Jammer.

Taco

Back