Schlachtschiff Bismarck 1/200 van Trumpeter

Discussie in 'Bouwverslagen - Schepen' gestart door erikborgers, 23 okt 2016.

1. erikborgers

erikborgers Vriend van modelbouwforum.nl

Lid geworden:
    15 nov 2014
    Knap vervelend zeg. Ik lees dat meer op forums. Zwaar balen zeg. Ik heb gelukkig een goede set gehad, maar niks dubbel.

2. erikborgers

Lid geworden:
    15 nov 2014
    Ik bestelde hem via eBay in australie maar dus voor 59 eu verzendkosten! Er staat op hun site: de eerste is 59 eu, en daarna die 12 eu (13 AU dollar) voor elk volgend pakketje. Nou nog mooier!?Toen ik bezwaar aantekende kreeg ik een auto reply van ... DNAMODELWORLD. En die is weer op zijn website erg onduidelijk over verzendkosten. Ik wacht nog even af. Als ik nou een engels alternatief had met spullen in stock, dan draaide ik die creditcardoverboeking terug.

3. Bouwer

Bouwer

Lid geworden:
    18 dec 2011
    Nee hoor!

Kijk even op dit plekje, dan kun je zien of er eventueel iets verandert dient te worden met je nieuwe set die er aankomt.
    http://pontosmodel.com/html/21001f1.html
    Op die handleiding een beetje onderaan op blad 3 kun je dat allemaal zien.

4. Bouwer

Bouwer

Lid geworden:
    18 dec 2011
    Nu ga ik even terugkijken wat Dumoulin gedaan heeft in de Giro, want ik weet nog steeds niets (hele dag weggeweest).

5. Bouwer

Bouwer

Lid geworden:
    18 dec 2011
    Gewoon terugdraaien die hap en eventjes een paar weekjes wachten dan totdat ze weer in voorraad zijn in Engeland.
    Vraag het ze gewoon even wanneer ze de nieuwe set verwachten, volgens mij zijn ze al onderweg vanuit Zuid-Korea.
    Vindt het echt zonde van de centen als het ergens anders goedkoper kan.
    En nu ga ik echt naar Tom kijken.

6. Wimo

Wimo

Lid geworden:
    16 mrt 2008
    Vandaag de Pontos F1 set uit Australië binnen gekregen, en zoals verwacht zonder naheffing van de douane. Heb de set nagekeken en is helemaal compleet. Wat mij vreemd deed opkijken is, dat er onderstellen bijzitten die bij de 4-ling 20 mm flak horen boven in de voorste opbouw. deze onderstellen ken ik van de schaal 1:35. Ze worden gestouwd aan de opbouw van het hoofddek. Een uitdaging zullen ook de messing paravanen zijn die in de F1 set zitten.

Heb de F2 set ook nagekeken, ook alles compleet.

Groeten,
    Willie

7. Bouwer

Bouwer

Lid geworden:
    18 dec 2011
    Bij mijn Add-on set basic, zat ook een extra etchplaat en nog een duister etchplaatje met onderdelen wat er niet bij hoorde zo te zien.
    Heb ik toch voor de zekerheid maar bewaard en in de doos bij de set gedaan.
    Pontosmodel blijft toch een enigszins rommelig zuidkoreaans bedrijf wat met kwantiteitscontrole weinig op heeft, maar de kwaliteit is dan weer erg goed.

8. Wimo

Wimo

Lid geworden:
    16 mrt 2008
    Tot nog toe geen problemen gehad, prima spul. Het is alleen het net even afpluizen waar het voordeligst is.

9. Wimo

Wimo

Lid geworden:
    16 mrt 2008
    Ik was eerst van plan om hem RC te maken, ben daar van afgestapt. Nu heb ik een ander idee, het wordt een semi-statisch model, dus onder de stofkap, maar toch enigszins bedienbaar, denk aan draaien van geschut, draaiende schroeven, verlichting enz.

10. Bouwer

Bouwer

Lid geworden:
    18 dec 2011
    Ja, dat verlichting zit ik ook nog steeds mee op de rit.
    Ik heb al een paar railtjes aangelegd binnen in de hull.

11. erikborgers

Lid geworden:
    15 nov 2014

Weer een mini stapje verder. De onderstellen voor de vliegtuigen op de katapult.

12. erikborgers

Lid geworden:
    15 nov 2014
    De partij geeft geen thuis. Ik bestelde een uur na de bestelling af, men bevestigde, maar toen bleek het 3 dagen later toch op de post. Al 2 maal geprotesteerd maar geen reactie meer van "amodeler". Zijn eerdere claim: moet van ebay extra verzekerd, daarom zo duur en moet van ebay dezelfde werkdag verzonden. Ja ja. Ik wacht eerst maar even af. Wil graag er postage verschil terug, maar ik nu weer ga bestellen krijg ik waarschijnlijk 2 pakketten in huis!

13. Bouwer

Bouwer

Lid geworden:
    18 dec 2011
    Tja, van dergelijke ervaringen leren wij.
    Zelf houd ik het zoveel mogelijk bij een paar betrouwbare leveranciers.
    Altijd vraag ik de laatste jaren her en der, ook tot in het buitenland, welke betrouwbaar zijn en welke niet.
    En het beste voor mij is nog altijd, dat als er een leverancier in Nederland is, het zelf op te gaan halen; dus van Groningen tot Maastricht, Den Helder en Vlissingen.

Oh, en de katapult stoelen heb je maar weer mooi geklaard!

14. Wimo

Wimo

Lid geworden:
    16 mrt 2008
    Heb nu alles binnen om een eventuele bouw te starten. Wordt alles bij elkaar genomen een kostbaar model. Ik schat ruw dat inclusief het model zelf, ik tegen de €950,- uitkom. Maar dan heb je ook wat.

Gr,
    Willie

15. Bouwer

Bouwer

Lid geworden:
    18 dec 2011
    Dat bedrag van mij zit ook in de portemonnee van iemand anders.
    Ik reken op een bouw van 1,5 tot 2 jaar en dat is dan veel plezier voor nog geen €2 per dag.
    Dat klinkt geheel anders, niet waar?

erikborgers vindt dit leuk.
  16. erikborgers

Lid geworden:
    15 nov 2014
    Eindelijk een reactie en ze geven me het verschil als refund. Wel als tegoedbon op hun site bnamodelworld.com, maar vooruit dan maar

17. erikborgers

Lid geworden:
    15 nov 2014
    En zo is het maar net

18. erikborgers

Lid geworden:
    15 nov 2014

Vandaag de 2 stuks 20mm flak 30 af. Wel wat stukjes gebroken en geïmproviseerd. Ook klopt de handleiding niet 100% (wat stukjes niet geduid), maar het ziet er voor mij ok uit.

19. erikborgers

Lid geworden:
    15 nov 2014
    Zeker. Vooral dingen elke keer apart bestellen tikt bij mij ook aan. Verf hier, speciale lijm daar, gereedschapje, veroudermateriaal. Elke keer verzendkosten.

20. Wimo

Wimo

Lid geworden:
    16 mrt 2008
    Ben vandaag toch een beetje begonnen met de bouw van de Bismarck, Ben net als jij Erik met het bonusdoosje begonnen. De aparte geschutstoren. Ik ga de grijze onderdelen wit verven. Er staat verder geen kleurcode bij de onderdelen, maar ik ga er van uit dat alles wit geschilderd was in de torens, ivm het donker zijn bij de schaarse verlichting in dezen. Bij pantservoertuigen is dit ook zo. Voor de doorzichtige onderdelen heb ik speciale canopy-lijm gekocht.

Het werk tot nu toe.
    P6050003.JPG

P6050004.JPG

Deel Deze Pagina