Als piep echt zo slecht is, waarom wordt het dan veel toegepast op prestatiekisten? F3A kunstvlucht modellen hebben heel vaak een piepschuim vleugel, net als pylonmodellen. Als het zoveel zwaarder zou zijn, dan denk ik niet dat dat het hiervoor gebruikt zou worden.
Het heeft volgens mij geen zin om te discussieren over wat het beste is. Alles heeft zijn toepassing. En de ene werkt graag puur hout, de andere is handig met piep.
Ik vind dat je voor jezelf en per model en per onderdeel van model best kan afwegen wat het beste is.
En hierbij rekening houden met een aantal zaken:
- gewicht vs sterkte; wat wordt er van het model verwacht?
- bouwgemak
- gereedschap ter beschikking om het matteriaal te bewerken
- kostprijs
- de tijd die je erin steekt
- ...
het is soms een beetje zoals hier op het werk: de oude garde is wantrouwig tegen vernieuwingen omdat ze het niet kennen en vasthouden aan het vertrouwde, de jongeren willen het nieuwste en vergeten de oude methodes die soms wel eens beter kunnen zijn. Ideaal is een mooie mix van de twee.