Sebart Mini Avanti S met Kingtech K45G

Discussie in 'Turbine aangedreven' gestart door Berto, 6 jan 2016.

1. Berto

Berto verslagschrijvers Forum veteraan

Lid geworden:
    10 okt 2002
    Copy -> paste dan maar ;-)

Hans Rijkuiter vindt dit leuk.
  2. Adop

Adop

Lid geworden:
    22 jun 2007
    Misschien niet de juiste manier maar wel de goede plek , heeft er iemand op dit forum gedeelte een trust tube over van de Avanti, voor een 90mm JP fan , de orginele sneuvelde met een reverse systeem en de 2e zelfgemaakte gaat is inelkaar geklapt ,op 12S komen er toch meer krachten op te staan dan wordt gedacht , op de prijslijst staat het nogal vaag of deze los te krijgen is , en omdat de meeste hier op een turbine vliegen is deze trust tube waarschijnlijk over , wil er gewoon voor betalen .
    ik hoor het graag .

mvg Andre

3. raymon

raymon Forum veteraan

Lid geworden:
    4 mei 2003
    Volgens mij heb ik die van de mb339 mini nog liggen. Is die het zelfde?

4. Adop

Adop

Lid geworden:
    22 jun 2007
    Hallo Raymon

Zojuist opgemeten en de lengte is rond de 50cm , de "oude" had ik nog even hersteld, de tape was losgelaten de laatste 15cm dus het was minder erg dan verwacht ,
    maar ben benieuwd naar de buis van de mb339 hoe lang deze is .

mvg Andre

Laatst bewerkt: 5 aug 2024
  5. raymon

raymon Forum veteraan

Lid geworden:
    4 mei 2003
    Oeps vergeten te kijken vanavond nog een poging.

6. raymon

raymon Forum veteraan

Lid geworden:
    4 mei 2003
    Helaas toch weg gegooid.
    Sorry

7. Adop

Adop

Lid geworden:
    22 jun 2007
    Bedankt voor het kijken in ieder geval .

mvg Andre

8. Danny-P47

Danny-P47

Lid geworden:
    6 feb 2008
    Goedemorgen André,

Je hebt een PB.

Met vriendelijke groet,

Danny

9. Adop

Adop

Lid geworden:
    22 jun 2007
    Even uit nieuwsgierigheid wat is ongeveer de snelheid en vliegtijden van jullie Avanti's met de turbines ?
    Met de 90mm JP Fan op 12S zit ik nu op 259km GPS gemeten
    verbruik is dan tussen de 105-115A max en ongeveer helaas maar 3min vliegtijd bij volgas .
    en weegt nu 4,8kg.

mvg Andre

10. Skyrider71

Skyrider71

Lid geworden:
    15 okt 2016
    André,

Ik heb in de Mini Avanti een Schübeler 90 mm op 12S en 4500 mAh. Die is iets zuiniger en zit maximaal rond de 90 A. Ik vlieg niet constant vol gas maar maak wel een looping, een barrel roll en een fast pass bij elke vlucht. Ik kom ongeveer op 4 minuten uit. Ik gebruik telemetrie om het batterijverbruik te monitoren. Mijn max. snelheid is 248 km/h, wel met de wind langs achter :)

Ik heb dezelfde Mini Avanti met een Xicoy X45. Power is waanzinnig! Ik land ongeveer na 6 minuten en voorlopig heb ik dan nog 40% brandstof over (tank is 1.2 liter). Gisteren heb ik voor het eerst een paar keer vol gas gevlogen en de max. gemeten snelheid is 224 km/u in vlakke vlucht. Volgens mij kan hij nog sneller. Want het ding is dat het even duurt alvorens de turbine zijn volle vermogen bereikt. Dan duurt het nog even om de snelheid op te bouwen. Alles samen spreken we maar over een paar seconden, maar ondertussen is de Avanti dan al bijna uit het gezichtsveld en is het al tijd om te keren en weer wat gas terug te nemen. Waarschijnlijk moet ik eens een volle minuut het gas open laten staan :) Dat gaat wat geven want rondcruisen doe ik met de stick tussen 25 en 50% en dan gaat hij er al behoorlijk vandoor... Het model is niet specifiek gemaakt om extreem hoge snelheden te behalen. Maar constant boven de 200 km/u vliegen vind ik al meer dan behoorlijk en uitdagend :) Ik ben heel blij dat ik overgestapt ben naar turbines: de power die heel de tijd aanwezig is, langere vliegtijden, het geluid, de geur...

mvg,
    Philippe

Laatst bewerkt: 14 aug 2024
    Hans Rijkuiter vindt dit leuk.
  11. Adop

Adop

Lid geworden:
    22 jun 2007
    Hallo Philippe

Ja met een turbine is het geluid fantastisch, helaas mag het niet op ons veld maar ben nu ook tevreden hoe het vliegt en klinkt , valt me inderdaad tegen dat het met de turbine minder hard gaat dan gedacht , dacht meer richting de 300km , de vliegtijden zijn wel super ermee , de 3min zouden meer kunnen maar ik wil altijd de ruimte hebben om even een doorstart te maken , kom vaak op 4400mah uit ongeveer na de landing ,ook met de telemetry gemeten , hoop zodra de juiste lions te koop zijn ook richting de 5-6 min te kunnen,
    Wat weegt ongeveer jouw 12S en de turbine uitvoering ongeveer?

mvg Andre

12. Skyrider71

Skyrider71

Lid geworden:
    15 okt 2016
    Bij ons in Rilland (RMVC Alouette) mag het gelukkig wél.
    Ik zal volgende keer eens aanduiken en het gas goed openzetten. Allicht haal ik dan wel wat meer snelheid. Visueel gaat hij in ieder geval een pak sneller dan de EDF :weetnie:
    De 12S weeg alles inclusief 4488 gram. Met turbine en volgetankt 5003, landingsgewicht 4315 met 350 cc brandstof over.
    Het zou allemaal wel wat lichter kunnen, maar ik heb een beter landingsgestel gestoken (Jet A1) dat wat meer weegt, grotere wielen, sterkere servo's, vleugels verstevigd waar de retracts zitten, grote brandstoftank, ...

Ik heb een Li-ion online gekocht voor de Freewing Avanti: 6S2P 9000 mAh. Vliegtijd is bijna het dubbele dan met een Lipo 5000 mAh. De snelheid is wat lager door de teruglopende spanning van de batterij, maar hij gaat nog snel genoeg.

mvg,
    Philippe

Laatst bewerkt: 15 aug 2024

Deel Deze Pagina