Sebart mini mb339

Discussie in 'Turbine aangedreven' gestart door raymon, 23 apr 2023.

  1. Jonkje

    Jonkje

    Lid geworden:
    29 jun 2009
    Berichten:
    4.514
    Locatie:
    Heerenveen
    Is die pluk mos van die ene avond? Jij moet vaker visuele inspecties doen Raymon haha.
     
  2. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.469
    Locatie:
    Groningen
    Als er los gras op het veld ligt controleer ik dat elke start......
     
    Berto vindt dit leuk.
  3. raymon

    raymon Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2003
    Berichten:
    6.501
    Locatie:
    Creil vlieg bij lvc emmeloord
    Ja die avond dat je de viperjet mee had.

    @Tadango
    Had wel los in de romp gekeken maar is niet tezien zonder je die kap los schroeft. Dus daar moet ik ff gewoon schroefdraad in maken ipv parkers
     
  4. arjan.grolleman@hotmail.c

    arjan.grolleman@hotmail.c

    Lid geworden:
    20 aug 2014
    Berichten:
    273
    Raymon,
    Heb vorige kunnen zien wat butterfly of crown kan doen bij een mini avanti.
    Had met de mijne ook altijd het probleem met te snel binnenkomen.
    Clubgenoot heeft zijn kist tip top afgesteld blijkbaar.
    Kon toch met een mooie daalhoek zijn snelheid onder controle houden met gas erop.
    Denk dat hij minstens 3 a 4mm ailerons omhoog had bij vol flap.
    Flap echt ook volle bak.
    Dat heeft destijds de koper van mijn avanti ook gedaan en dan pas vertraagd hij goed in de landing.
     
  5. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.469
    Locatie:
    Groningen
    MB is toch anders. Die rechte vleugel gaat niet lekker hangen en de flaps remmen niet genoeg. Valt mij erg op bij mijn MB en is bij de Sebart niet veel anders denk ik.
     
  6. raymon

    raymon Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2003
    Berichten:
    6.501
    Locatie:
    Creil vlieg bij lvc emmeloord
    Vanavond weer gevlogen onder het motto van proberen kan je leren.
    Voor de start heb ik ca 80m nodig met windstil. Landing van de 1e vlucht was bijna te langzaam. Drijgte weg te vallen 1 meter boven de grond. 2e was beter. Wel beide keren ca 60 tot 80 meter nodig om te landen. En vroeg het gas dicht.

    IMG-20240625-WA0024.jpg

    Vind hem wel klein. Denk dat ik beter voor een slag groter had kunnen gaan
     
    Berto vindt dit leuk.
  7. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.469
    Locatie:
    Groningen
    Tja, kleiner is meestal sneller in de landing in verhouding. Toch zal hij niet 60-80 meter uitrollen dus eigenlijk heb je niet zoveel grond nodig. Je moet beginnen met landen voor het veld en daar zit het lastige deel. Ik ben wel benieuwd hoe hij vliegt tov mijn H9 MB339. Keertje samen afspreken ergens?
     
  8. raymon

    raymon Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2003
    Berichten:
    6.501
    Locatie:
    Creil vlieg bij lvc emmeloord
    Nee staat zo stil. Eerste landing bijna overtrokken leek het. Maar.hij is zo klein en gaat best snel. Heb met de laatste bocht dat ik het gas al dicht doe. Ga nog wel iets meer down mee mixen.

    Keer samen vliegen is zeker leuk plan. Kunnen we wel even plannen.
     
  9. raymon

    raymon Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2003
    Berichten:
    6.501
    Locatie:
    Creil vlieg bij lvc emmeloord
    Gaas voor de opening gemaakt in onder de romp. En houd ook groot en deels tegen uit de happers bij de vleugel.

    20240801_224146.jpg

    20240801_224153.jpg

    Mischien zondag weer vliegen. Dan nog even kijken met butterfly en eventueel de kleppen meer zetten
     
    gpman vindt dit leuk.
  10. raymon

    raymon Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2003
    Berichten:
    6.501
    Locatie:
    Creil vlieg bij lvc emmeloord
    Pffff vandaag wilde ik er nog een vlucht mee maken. Daarna kon die in de verkoop. Heb er niet de klik mee als ik met de avanti heb... getankt.. neus in de wind (die er amper was) motor toert op. En in eens vlam achter de motor. Motor stopt met optoeren en vlam komt bij de motor ook omhoog. Brandblusser er bij. Gelukkig na genoeg geen schade. Motor gaat morgen op de post naar luxemburg.
    Staart wat folie weg gekrompen en roet in de romp.
    Hopelijk niet de epoxy laag beschadigt. Hoe kan ik dat controleren???

    20240811_172804.jpg
    20240811_172832.jpg
     

Deel Deze Pagina