Serval bouwproject

@frank, zou je mij ook de tekening willen doorsturen?
zal dan wel even mijn mail door pb'en.
en zou een 6.5 of 10cc met reso pijp er ook op kunnen want die heb ik nog liggen.

groetjes max

Met een 6,5 cc zal ie zeker vliegen. Maar of ie fijner vliegt is de vraag. En sneller? Ook dat is de vraag.
Je hebt de pdf's al in je mailbox Max.

Grtz Frank

binnenkort maar ergens laten uitprinten. denk niet dat het A4 is.
en maar eens kijken of het wat word. zolang het maar hard gaat :D

groetjes max

en wat is eigenlijk het verschil tussen de V2 en de V2(V3?) en is er in vliegeigenschappen nog verschil of ook niet echt?

groetjes max

En jawel hoor, vanaf morgen starten we met een bouwprojectje. D'r gaan de komende winter zo'n 12 Servals geboren worden in Weert... (+2 Batplanes.. ;-) )

Max, ik ken het verschil niet tussen de V2 en deV3..
Heb je de tekeningen al laten plotten?

Grtzz Frank

ik ga er bij zijn frank,
het wordt de bedoeling om van mijn serval een echte jager te maken en zeker me te doen aan vossenjachten enz
grzz cas

heb nog niet laten plotten.
maar er gaat weer druk gebouwd worden zie ik.
dus in totaal zo'n 14 servals en 2 batplanes? wordt druk in de lucht (vooral bij jullie in weert)

groetjes max

gister begonnen aan mijn nieuwe ( 2e ) serval, het was redelijk druk op de bouw avond maar het wordt nog drukker, ik heb mijn ribben al klaar dus dan kan ik ze gaan lijmen

kreeg vandaag de tekeningen binnen. maar mijn vraag is, hoe komt de vleugel aan de romp? eerst een halve vleugel bouwen dan de latjes door de romp steken en dan de rest van de vleugel bouwen, of toch anders?

groetjes max

eerst de ribben maken, daarna het rompje (klaar) daarna maak je de vleugel zo dat het rompje precies tussen de vleugel past en dan snij je een paar gleufjes je laat hem er in zakken je lijnmt hem vast je maakt die gleufjes dicht en zo moet het volgensmij
grzz cas

hier die van mij

de motor komt d'r zo op(waarschijnelijk wel met een reso pijp)

of zo
met de uitlaat er boven op

nu nog servos regelen. motormount er op maken er er net zoals jorrit ook een soort kapje overheen maken, bespannen en vliegen.
moet hard gaan :D:D

max

ik heb nog folie liggen. fluoriserend groen en blauw, dus waarschijnelijk die kleuren.
als motor komt d'r een oude webra 6.5cc met reso pijp op.
is volgens mij wel een snelle want zit ook zo'n kam op de cilinder dat hij beter loopt of zo.
alleen de uitlaat poort is stukken groter dan die van de bocht. dus heel misschien nog een andere bocht. zal morgen even foto's maken de motor.
ook deze morgen op het vliegtuig zetten.

groetjes max

motor komt er inderdaad gewoon recht op.
rubbers of een hydromount lijken mij niet echt nodig XD
zal zo ff paar foto's van de motor uploaden.

groetjes max

Back