Voor mijn modelboten gebruik ik een 2 kanaals Futaba zender en ontvanger. Nu heb ik twee Robbe RS 20 servo's liggen: wanneer ik deze van andere stekkertjes voorzie, zullen deze dan werken op de Futaba ontvanger?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Losse stekkers? Of bedoel je stekkers met een snoer er aan?
Als je alleen de stekkers wilt vervangen wordt dat een dure grap omdat je daar een kostbare crimptang voor nodig hebt.
Voor de prijs van die tang kan je heel veel nieuwe servo's kopen! Stekkers solderen is niet aan te raden. Dat breekt gegarandeerd weer af.
johan, ik zie op je foto dat je een mechanische regelaar gaat gebruiken, misschien is het verstandiger om hiervoor een elektronische te gebruiken. de mechanische hebben nogal een slecht regelvermogen. groetjes piet
Dat ben ik niet met je eens.Stekkers solderen is niet aan te raden. Dat breekt gegarandeerd weer af.
Dat ben ik dan weer wel met je eens, je moet wel goed zijn in miniatuursolderen.Heb je weinig ervaring met solderen dan er niet aan beginnen en een mede modelbouwer met soldeerervaring vragen de klus te klaren.
........... Je moet natuurlijk wel eerst solderen en dan de draad MET isolatie onder de trekontlasting vastzetten.
Daar mag geen hard-soepel overgang buiten uitsteken, dan breekt het daarop alsnog.
Ik vind solderen een veel prettiger idee dan een geklemde verbinding. .........
Ik vind solderen een veel prettiger idee dan een geklemde verbinding.
En iemand die niet solderen kan moet het zeker niet met wurgtang gaan proberen