Setup KJ66 tekeningen van astunnel en andere delen.

Discussie in 'Turbine aangedreven' gestart door Rene microturbine, 31 jan 2007.

1. henkbraam

henkbraam

Lid geworden:
    11 jul 2004
    tjonge,wat een commotie als iemand bij het lezen van het woordtje gepruts,zich meteen op z,n ....getrapt voelt.
    neem maar van mij aan dat we de afgelopen jaren wat afgeprutst hebben,het ligt er maar aan hoe je het leest,bijna iedere zaterdag,kwamen wij(rene en ik) op mijn hobbykamer in doetinchem aan onze turbine prutsen.
    met goede hulp en advies van een mede forumlid zijn we nu zover dat we een betrouwbare turbine hebben,en hij draait als een tierelier.
    we hebben regelmatig met de fadec van sandor gedraaid en getaxiet met de scout achter ons huis,na het vele gepruts,(lees geexperimenteer)is er wat mis met de fadec,pomp of halsensor,of een combinatie van afstelling.daarom besloten wij het eens met een gewoonregellaartje te proberen,met zelfde pomp(flightworks-200A)om e.e.a. uit te sluiten.nou het pompje deed het prima,hij ging in een paar seconden als een raket,teveel brandstof dus,we hebben hem gewoon over de kop gedraaid,ondanks direct stoppen,het voorste lager kaduk.
    geen schade verder dus dat viel mee,turbine is mechanisch oke,het is nog ff verder prutsen met de ecu,en dan op een trainer,en vliegen maar.gr,henk

2. Jaap Gaasbeek

Jaap Gaasbeek

Lid geworden:
    22 apr 2006
    Hoi Robbedoes/Robert,

Toppie zo denk ik er ook over, we spreken elkaar eerdaags.

Hoi Rufter,

Waar heeft U het over ?? ik adviseer niemand hier, ik laat alleen zien met foto`s hoe ik wat maak en wie ben ik in deze kleine wereld, ik kom net kijken ma kweet wel veel van mechanika, ja 1 x heb ik advies gegeven aan Rene en dat wilde hij niet, twas prutswerk, alleen na een tijdje nam hij mijn advies wel over, dus twas geen pruts idee zoals velen mijn mening delen hier, dus waar heeft u het over ??, als u niks zinnigs te melden hebt doe het dan niet hier, doe het op een draadje op non modelbouwcafe en hou verder je mond hier.

Inmiddels heeft Rene zijn excuus aan mij en zijn rot opmerkingen ten aanzien van mij verwijdert van het forum, dat is natuurlijk een achterbakse streek, maar hij weet nu dat hij niet kan sollen met mij.

Zo en nu verder met onze hobby graag

3. robbedoes

robbedoes Guest

Sorry maar je hebt denk ik mischien mijn verhaal verkeerd begrepen. Het gaat mij niet om wel of niet als prutser genoemd te worden want dat interreseerd ons helemaal niks. Ze kunnen namelijk beter over je praten dan van je eten lol. Mijn insteek van het verhaal was eigenlijk dat er mensen zijn die andere afkatten wat nergens voor nodig is omdat we volgens mij allemaal met een liefhebberij bezig zijn! Het moraal van het verhaal moet zijn als je maar leut hebt in de dingen die je doet. Ik ga me verder ook niet in een discussie mengen want volgens mij heeft dat geen enkele zin. Hier nog ff een plaatje van onze motoren om weer even on topic terug te komen. De voorste is een KJ-66 en de achterste een Kamps. De KJ-66 heeft een gegoten turbinewiel met keramische lagers en is goed voor 9 kg. De Kamps is voorzien van een eigenbouw turbinewiel en normale stalen SKF lagers en haalt om en nabij de 5 kg. De Kamps is eigenlijk ook ons leermoment geweest dat ding heeft wat branden en vastlopers moeten doorstaan! Inmiddels is er ook een 2e KJ-66 klaar om op de testbank te gaan.

Groetjes Robert (Die hierbij de discussie voor gezien houdt!)

4. Jaap Gaasbeek

Jaap Gaasbeek

Lid geworden:
    22 apr 2006
    Hoi Robert,

:thumbsup:

5. be005182

be005182

Lid geworden:
    5 nov 2005
    ik pruts al 50 jaar en ben er nu 57. Is het niet aan( 14 ) kj66 -achtige zelfbouw motoren , dan wel aan experimenteel zelfbouw instrumenten.
    Fier dat ik kan prutsen.
    jacques

6. be005182

be005182

Lid geworden:
    5 nov 2005
    een oud spreekwoord luidt: al doende leer je
    Jacques

7. be005182

be005182

Lid geworden:
    5 nov 2005
    We prutsen graag aan ons prutsmoteurke met veel geluid, in vergelijking met de zwaardere 'echte '( voorbijgestreefde) engines. Toch is het misschien de toekomst op middellange temijn( nanotechnologie)
    Jacques

8. verfbrander

verfbrander

Lid geworden:
    23 dec 2005
    Hallo Jacques,

Binnenkort met je mooie turbine fiets onder de parapente op het strand van Knokke? (Rondje om de pier bij Blankenberge)

Volgens mij zit je al in die richting te broeden :D

groet,
    Jacques

9. be005182

be005182

Lid geworden:
    5 nov 2005
    Jacques,

Je raadt het. Ik geniet van je bijdrage in dit draadje!

Groetjes
    Jacques

10. Rene microturbine

Rene microturbine

Lid geworden:
    13 jun 2004
    Hallo,Hei... ehh Jaap ,voor alle duidelijkheid,ik werk in een rvs verwerkend bedrijf :idea: waar ik de turbine delen achterdiffusr as ketel en nog meer spulletjes samen voor twee turbines heb gemaakt,wat een PRUTSWERK is dat maar dat kon natuuuurlijk niet op een Hobbykamer gedaan worden,zie het al voor me diffuser tiglassen op een zolderkamertje .
    Drie jaar geleden ben ik begonnen Samen met H v Hoorn ,die door drukte wk vrijevlucht geen tijd meer had en stopte met de bouw.
    Toen begon m,n Broer Henk steeds meer interesse te krijgen voor de turbine en dus gingen we samen verder.
    En nu hebben we een perfect DRAAIENDE turbine waar we nog heel wat uurtjes draaiplezier aan hopen te beleven.
    De twee de turbine willen we ook gaan bouwen,maar eerst gaan we lekker :banana: op de HOBBYKAMER een A1 Jet Bouwen en dan maar vliegen,Ja vliegen kan die henk :wink: ,maar dat wist je al.
    Foto van de Hobbykamer kun je binnenkort zien op de site.

11. Rene microturbine

Rene microturbine

Lid geworden:
    13 jun 2004
    Hallo,Hei... ehh Jaap ,voor alle duidelijkheid,ik werk in een rvs verwerkend bedrijf :idea: waar ik de turbine delen achterdiffusr as ketel en nog meer spulletjes samen voor twee turbines heb gemaakt,wat een PRUTSWERK is dat maar dat kon natuuuurlijk niet op een Hobbykamer gedaan worden,zie het al voor me diffuser tiglassen op een zolderkamertje .
    Drie jaar geleden ben ik begonnen Samen met H v Hoorn ,die door drukte wk vrijevlucht geen tijd meer had en stopte met de bouw.
    Toen begon m,n Broer Henk steeds meer interesse te krijgen voor de turbine en dus gingen we samen verder.
    En nu hebben we een perfect DRAAIENDE turbine waar we nog heel wat uurtjes draaiplezier aan hopen te beleven.
    De twee de turbine willen we ook gaan bouwen,maar eerst gaan we lekker :banana: op de HOBBYKAMER een A1 Jet Bouwen en dan maar vliegen,Ja vliegen kan die henk :wink: ,maar dat wist je al.
    Foto van de Hobbykamer kun je binnenkort zien op de site.
    Groetjes Rene.

12. Jaap Gaasbeek

Jaap Gaasbeek

Lid geworden:
    22 apr 2006
    Hoi JAQUES,

Als je met die turbinefiets gaat rijden geef even een seintje , dat wil ik graag zien en rij graag even na knokke, toppie man

13. be005182

be005182

Lid geworden:
    5 nov 2005
    Jaap , laat ik zeker weten. Media komen ook.
    Jacques
    België

14. Rene microturbine

Rene microturbine

Lid geworden:
    13 jun 2004
    Ik ook :lol:

15. frema

frema

Lid geworden:
    7 feb 2007
    Hallo Rene.

Bedankt voor het plaatsen van het filmje op jou site.

Ik heb nog wat fotos van mijn motoren op mijn onderwerp gezet ,kijk er maar naar als je tijd hebt,

Groetjes,

Martin.

16. Rene microturbine

Rene microturbine

Lid geworden:
    13 jun 2004
    Staan al op de site :wink:
    groetjes Rene.

17. frema

frema

Lid geworden:
    7 feb 2007
    Hallo Rene.

Bedankt weer.

Ik heb de jj1400 op ebay gekocht van een particulier uit australie.

Hij liep absoluut niet ,en omdat ik redelijk contact heb met wren ,en o.a Mike Murphy ,kon ik goed koop aan onderdelen komen zodat ik de turbine toch aan het draaien heb gekregen.

De starter in de neus heb ik zelf ook maar gemaakt ,want die zag er niet uit toe ik hem kocht

Ik heb er mischien een koper voor ,maar als die hem niet wil hebben ,dan zet ik hem gewoon op het forum.

Heb een nieuw filmpje op het forum gezet van de 44 motor , maar het geluid volgas is vervormd . :?:

Groetjes, en succes met alles,

Martin.

18. frema

frema

Lid geworden:
    7 feb 2007
    Hallo Rene.

Limme is vandaag bij mij op bezoek geweest met de kj66.

We hebben samen een hele lollige ,en plezierige dag gehad,jammer dat je er niet bij kon zijn ,maar dat komt vast wel een keer goed, toch? :wink:

We hebben allebei ongeveer 5 keer gedraaid, heel veel volgas , om echt te kijken wat de kleine 44er deed, en de grote kj.

Ongeloofelijk hoe mooi beide motoren liepen,en allebei heel laag in temperatuur ,zo rond de 550 graden celcius.

Limme's kj loopt heel geruisloos ,terwijl de 44 motor een heel schel geluid heeft,maar beide motoren perfect uitgebalanceerd hoor, geen trillingje er in.

Hoogste toerental kj66: 120.000 tpm en egt van 530/550 graden.
    Hoogste toerental frema 44: 163.000 tpm , en egt van 550/600 graden.

Het was heel lekker weer ,en we konden dus lekker buiten testen, en ik woon in de polder op een boerderij, dus van buren geen last.

Nog een foto van Limme's kj op vol vermogen.

Groetjes ,en succes met alles.

Martin.

19. Rene microturbine

Rene microturbine

Lid geworden:
    13 jun 2004
    Hallo martin ,zeker kom ik binnenkort even langs maar dat spreken we wel af ,trouwens ik heb net filmpje bekeken ziet er goed uit,en zet hem op de site.
    Vandaag ben ik naar duitsland geweest en heb toch nog even de thundertail bouwdoos besteld bij Rob.(rbc kits) :banana:
    dus hopen we binnen kort lekker te kunnen bouwen.
    Mooi dat je alles kunt laten zien aan mede turbine bouwers en andere belangstellende.
    groetjes Rene.

Deel Deze Pagina