Heeft er nog iemand ergens een blikken Tankje zwerven, ongeveer 15 cc inhoud volgens te tekening .Zelf solderen wil effe niet lukken. :-(
Was een beetje aan het stoeien met me laser en op eens las daar een setje van de Sharkface. Kon het niet laten om gelijk te starten met het plakken.
Kwam in Aeromodeller van maart 1971 het artikel tegen van RB stunt met alleen richting. Nu is de informatie over een rubber aangedreven actuator achterhaald, en je HOEFT niet een drukknop zender te gebruiken -hoewel? Als je Bruno even z'n gang laat gaan- maar stunten met alleen richting is toch de zuiverste vorm van radio vliegen! Je clubgenoten geloven het nooit. En, het model op de onderste foto, de Sawdust, is een vergrote Sharkface, van dezelfde ontwerper.
Helemaal mee eens. Prima vondst! Ik heb -inmiddels in mijn jeugd- SC kunstvlucht gepleegd met proportional en dat ging boven verwachting. Ook toen waren de ongelovige reacties niet van de lucht. Ter verduidelijking: ze kwamen van de grond.... Je hebt daar WEL een kistje voornodig met een flinke vleugelbelasting, want anders is de massatraagheid te klein. Mijn Topsy was 450 gram, de bovengrens. Maar een Wen Mac (ook bedacht door Bill Atwood, de ontwerper van de Medaillon en Tee Dee) is duidelijk sterker dan een Babe Bee. Hij ging dan ook als de brandweer. Er zijn nog een paar forumklanten die hem 'live' hebben gezien... Als je hem tegenwoordig maakt moet je flink ballasten wegens gebrek aan RC gewicht. De J-3 waarmee ik mee ben gesignaleerd is de directe tegenpool daarvan. Dat is een echt RC sportmodel Consequentie van een SC stuntkistje is wel dat alles veel vlugger gaat, dus no room for error. Interessant is de hier uitgesproken voorkeur voor een 'sequential' escapement. Kan ik me iets bij voorstellen. Maar ik ben inmiddels weer zo thuis in 'compound', dat me zoiets geen groot bezwaar lijkt. We hebben natuurlijk nu ook de luxe dat we een kistje rustig kunnen trimmen met propo en als dat eenmaal 'in the ballpark' zit, redelijk gevaarloos overstappen naar bang bang SC. Zo'n Sawdust ziet er wel heel aantrekkelijk uit. Alhoewel, Sharkfaces ook met een 1,5 cc zijn aangetroffen... Maar ja, ik heb al 5 projecten plus een (rustig ) druk leven....
Ziet er naar uit dat ik eerdaags met de Sharkface al wat kan oefenen met kunstvlucht. Nog wat servo's erin en we kunnen los gaan.
Oeps vergeet ik nog te melden Frans beste kerel bedankt voor het helpen met de afbeeldingen voor een decal setje te maken. Afbeelding is super en ook de decalwinkel heeft daar mooi werk van gemaakt, is een stevig setje waar je nog lekker mee kunt klooie en schuiven.
Poe hee, ff niet opletten en je hebt zowat een vleugel af. Maar is de schaal wel goed. Het dingetje is maar net ff groter dan het Stabilo van een Mouette
Ik heb hier een ongeduldige en kwispellende sharky die moest en zou meekijken wat er allemaal gebeurt.