Sharky ontstaan uit de North Star

Discussie in 'Watervliegen' gestart door Ton van Munsteren, 31 mei 2007.

1. Ger Kovacs

Ger Kovacs Guest

Klopt inderdaad wat Ton hier verteld, heb alles een goed doorgenomen met Ton samen en ben tot de conclussie gekomen dat de turbine ( 14 kg trust) die ik heb heel goed op de JetStar tot zijn recht zal komen, dus de bouwtijd/kosten kunnen beperkt blijven.
    Nu nog effe een spanten setje van deze kist regelen, 3 a' 4 weekjes bouwen en dan gaan we de watervliegmeeting van kerodampen voorzien.

Grtz Ger.

2. Ton van Munsteren

Ton van Munsteren PH-SAM Forum veteraan

Lid geworden:
    31 aug 2002
    Zo dit is het uiteindelijk geworden;

Ga nu de onderdelen uit de tekening halen en kijken wie of waar twee setjes voor Richard en Ger wil frezen.

By tvm at 2008-01-14
    By tvm at 2008-01-14
    By tvm at 2008-01-14
    By tvm at 2008-01-14
    By tvm at 2008-01-14
    By tvm at 2008-01-14
    By tvm at 2008-01-14
    By tvm at 2008-01-14
    By tvm at 2008-01-14
    By tvm at 2008-01-14
    By tvm at 2008-01-14

HEHE mijn taak zit er bijna op denk dat de eerst volgende foto van een bouwverslag zal zijn.

Ton

3. Berto

Berto verslagschrijvers Forum veteraan

Lid geworden:
    10 okt 2002
    Ziet er helemaal top uit Ton.

Nou Ger en Richard, wie plaatst de eerste foto van de gevreesde spanten??? ;-)

4. Richard Branderhorst

Richard Branderhorst PH-SAM

Lid geworden:
    2 sep 2002
    Goed nieuws, Harry Goossens gaat het fraiswerk op zich nemen, dit is zijn email:

Beste Richard,
    Een ambitieus project waar ik graag mijn bescheiden medewerking aan wil verlenen.
    Voor het frezen cq laseren van spanten en ribben heb ik een 1:1 dwg Auto-cad tekening nodig.
    Laser snijden is mogelijk voor balsa tot 6mm en triplex tot 5 mm dik.
    Frezen is mogelijk uit elk materiaal en elke dikte.
    Stuur een voorbeeld van een spantje voor proef en je kunt het zelf beoordelen.
    Kosten zijn alleen voor materiaal en transport.
    Gr. Harry

Ton, ik zal het emailadres van Harry naar je sturen!

5. Ton van Munsteren

Lid geworden:
    31 aug 2002
    Richard / Ger

Heb de onderdelen die gefreesd moeten worden uit de tekening gehaald en de file naar Harry gemaild.

De eerste foto is van de onderdelen in Rhino, de tweede en derde zijn de onderdelen in de platen voor het freeswerk.

Misschien als Harry klaar is met de onderdelen een afspraak maken om, even samen te komen om alles even door te nemen.

Triplex 3mm
    Balsa 3mm

En denk eraan willen natuurlijk wel veel foto ziet van de bouw.

Ton

6. Ton van Munsteren

Lid geworden:
    31 aug 2002
    Moest de onderdelen toch nog even aanpassen en hier en daar een deling maken.

Dit omdat Harry geen 2500 x 1000 x 3dik platen zou kunnen frezen en er dus uit 1000 x 600 x 3dik triplex gelaserd gaat worden.

Dus Richard is de bouwplak al leeg het kan elk moment gebeuren dat je aan de slag moet.

Ton

7. Richard Branderhorst

Lid geworden:
    2 sep 2002
    Hij is NOG leeg...nou ja, niet helemaal, nog wat laatste kistjes aan het repareren/updaten, geen grote projekten NOG...

8. Ton van Munsteren

Lid geworden:
    31 aug 2002
    Dat is mooi kun je direct aan de slag, stuur anders Harry even een mail wanneer je de onderdelen kunt verwachten of misschien zou Ger ze kunnen afhalen.

Heb gezien dat hij mijn mail geopend heeft en nog geen reactie terug gehad, file zou dus mogelijk goed zijn en frezen moet dan lukken.

Misschien verstandig om na het ontvangen van de onderdelen even met zijn drieen een keer af te spreken hoe het model te bouwen.

Ton

9. Ton van Munsteren

Lid geworden:
    31 aug 2002
    JOE HOE de eerste onderdelenset van de JETSTAR vanavond van Harry in ontvangst mogen nemen.

Zo wat wordt dat een onwijs gaaf maar vooral groot apparaat zeg.

Deze gaat zaterdag naar Ger dan kan hij alvast een beginnetje maken en de onderdelen controleren voor het frezen van de tweede set.

Het overzetten van Rhino naar Cad gaf toch nog wat haperingen waardoor Harry nog aardig wat werk had om te kunnen frezen.

Een begin is er en we kunnen bouwen wil Ger niet pushen :p maar denk dat we volgende week de eerste bouwfoto's kunnen verwachten.

De set voor Richard zal na het beging van Ger snel volgen, de eerste meeting zou dus ook wel eens een waterjetmeeting kunnen gaan worden.

Ton

10. Berto

Lid geworden:
    10 okt 2002
    Kijk dat gaat goed, en als de watervliegmeeting op Ingen wordt gehouden dan is er mijn inziens ook ruimte genoeg ;-)

11. Ton van Munsteren

Lid geworden:
    31 aug 2002
    Hoewel het omzetten van Rhino naar Cad toch wat problemen geeft heeft Harry een setje gefreesd.

Maandag met Ger even alles doorgenomen zodat hij aan de slag kan en al het een en ander in elkaar gestoken en moet zeggen past prima.

En man wat wordt dat een onwijs gaaf en vooral groot ding, op mijn scherm leek dat wel mee te vallen.

Zou zeggen Ger laat maar eens wat plaatjes zien weet zeker dat je vandaag lekker aan het plakken bent geweet dus..... :D

Ton

12. hannesie

hannesie

Lid geworden:
    18 okt 2005
    Hoi TON,
    heb je je opgesloten in je hobbykamer omdat we een tijdje niets meer van je vernomen hadden?

Mvgr hans

13. Ton van Munsteren

Lid geworden:
    31 aug 2002
    Ja je hebt van die periode's dan is de fut er weer even uit en doe je wat met commercials en ook dat loopt wat stroef en kost veel tijd.

En als dat dan weer achter de rug is, ga je met frisse tegenzin weer verder aan die modellen die weer af moeten.

:DTon

14. Ger Kovacs

Ger Kovacs Guest

plakken

Ben lekker aan het plakken geweest en heb wat fotos gemaakt, alleen doet de foto upload weer vreemd, volgens mij wordt het forum voordurend belaagt door eikels die niets beters te doen hebben dan normale mensen te treiteren.
    Fotos volgen uiteraard nog.

Ger.

15. Berto

Lid geworden:
    10 okt 2002
    Spannend :) ben zeer benieuwd dus we wachten nog even rustig af :D

16. Ton van Munsteren

Lid geworden:
    31 aug 2002
    Zo ik dacht:rolleyes:, ga even kijken of er al wat plaatjes staan:neutral:.

Jammer nog maar even geduld hebben dus:rainbow1:.

Ton

17. Richard Branderhorst

Lid geworden:
    2 sep 2002
    Hoi Ton,
    Ik herken wat je in een vorige mail schreef....het moet wel leuk blijven, het is HOBBY ! Dus als je tijdelijk de pijp even leeg hebt, geen probleem, de wereld vergaat niet als de Northjet pas in het najaar vliegt.....

18. Ton van Munsteren

Lid geworden:
    31 aug 2002
    Hoi Richard,

Ja even rustig aan is ook wel eens lekker, maar hoe is het verder met jou ben je er al weer helemaal bovenop van je valpartij.

Als het bouwen lekker loopt met Ger dan gaat tie van jou ook op de freestafel, zal dus niet zolang meer duren.

Ton

19. Richard Branderhorst

Lid geworden:
    2 sep 2002
    Ton, als ik zie wat je allemaal aanpakt dan kan ik me een kleine "modelbouw burnout" wel voorstellen! Gewoon even lekker wat anders doen zou ik zeggen. Desnoods IDOLS bekijken, haha.
    Ik red me wel, er komt genoeg op me af de komende maanden, want ik hoop komende week de (werk)draad weer op te pakken, mijn (her)keuring heeft nogwal wat voeten in de aarde gehad door een bijgekomen complicatie.
    Maar ik ben weer helemaal gezond, kan alles weer.

Plus er komen nog wat meer leuke modelbouwdingen op me af.....

Groeten en doe rustig an!

20. Ger Kovacs

Ger Kovacs Guest

bouwen 'wetjet'

Eindelijk doet de foto up load het weer.

Het freespakket uitgestald.

Effe passen.

PS de romp staat ingespannen, uitgelijnd te drogen.

Inderdaad heel prettig bouwen zo, alle passingen zitten mooi geklemd in de slotjes, paar kleine dingetjes kunnen beter waarvan Ton op de hoogte is zoals een paar ribben die niet helemaal mooi bol lopen en wat balsa stringers die beter van triplex kunnen zijn.
    Verder gaat het wel goed komen, plaatjes volgen nog.

Ger.

Laatst bewerkt door een moderator: 7 dec 2015

Deel Deze Pagina