Short Course wedstrijden en welke accu

Hallo,

Weet iemand wanneer er electro 1.10 short course wedstrijden gereden worden ?

Welke accu's (Lippo) mag ik gebruiken hiervoor ?

Wat zijn de regelementen voor deze wedstrijden ?

Groet,
John

De Belgische FBA kent een competitie en dus ook reglementen online.

Hallo Roelof,

Zijn de regelementen van de FBA (België) ook van toepassing in Nederland, of hebben wij hier in Nederland een ander regelement ?

Groet,
John

In Nederland is er wat ik tot zover weet geen nationale competitie en kom je uit bij de verenigingen die hier wat mee doen. Nu zijn clubreglementen niet zo streng en zal de 1e eis een hardcased 2S accu zijn. Dan kan er hooguit nog iets van een stockmotor en regelaar verplicht zijn maar in de offroad is dat niet zo snel van toepassing.

Dan moet je verder bij de club kijken waar je dan wil gaan rijden.

MAC Vlijmen heeft ook een clubkampioenschap (net afgelopen), daar doen ook genoeg sc- trucks mee.
Regels zijn meestal dat je SC wielen en banden gebruikt (geen 1/8 buggy of 1/10 truck dus), de banden moeten binnen de body vallen en alleen 2s lipos of 7.4v(of zoiets) nimh dacht ik.
In de wintermaanden organiseerd MAC Vlijmen de winterkampioenschappen gehouden in een manege.
De SC - klasse is altijd erg goed vertegenwoordigd met soms zelfs 30 starters, erg leuk om mee te doen!!

zo ver ik weet zijn idd Vlijmen en Bergschehoek de enige die Short-Course in hun programma hebben.
voor Lipo geld dan hardcase, 2 cell max (7,4 volt) en denk dan aan 5000 mah of hoger met 50C of meer
in Belgie zal het wel ongeveer het zelfde zijn.

In België is het 2S hardcase lipo (of Nihm, maar dat wil je niet), SC velgen en banden, SC body die de wielen bedekt. Regelaar en motor zijn vrij te kiezen.

Heb ooit een BK shortcourse meegedaan en was zeer leuk om te doen. Daarna nog eens een clubwedstrijdje op BPT Merchtem en ook dat was zeer leuk om te doen.
Was met een Tekno en dat ding rijdt echt goed!

Als je je aan de belgische regels houdt gaat ge volgens mij overal in Nederland mee mogen rijden.

Oke allemaal,

Bedankt voor de info.

Zal binnenkort 2S hardcase Lipo's bestellen..

Iemand nog tips voor een goede Lipo accu ?

Groet,
John

Waarom raadt niemand turnigy nano techs aan? Die dingen zijn net zo goed als de 120 euro lrp die ik heb gehad, alleen voor een kwart van de prijs.

Waarom raadt niemand turnigy nano techs aan? Die dingen zijn net zo goed als de 120 euro lrp die ik heb gehad, alleen voor een kwart van de prijs.

Ze gaan veel eerder bol staan dan de genoemde merken (weet ik uit ervaring) in 1e instantie zijn de prestaties wel gelijk, dat wel.

Ze gaan veel eerder bol staan dan de genoemde merken (weet ik uit ervaring) in 1e instantie zijn de prestaties wel gelijk, dat wel.

Hmm als ik mijn jaar oude turnigy met mijn jaar oude lrp vergelijk, dan zijn die turnigys nog iets beter. Daar gaat nog 6000 mah in en de lrps komen niet verder dan 4,15v per cell en ik kan nog maar 5500mah vd 6000 gebruiken.

Maar die andere merken heb ik niet gehad, dus daar kan ik niet over praten.

ik gebruik ook turnigy en Gens Ace en beide voldoen prima en nee ik doe zeker niet altijd balance laden.... (zeker bij short-course niet)

Vreemd...ik reed eerst bijna alleen maar met Turnigy, heeft me veel geld gekost.
Ik rijdt nu met LRP, ik heb een goedkoop adresje daarvoor, en deze gaan langer mee.

Vreemd...ik reed eerst bijna alleen maar met Turnigy, heeft me veel geld gekost.
Ik rijdt nu met LRP, ik heb een goedkoop adresje daarvoor, en deze gaan langer mee.

Kan natuurlijk zijn dat jij een slechte batch turnigys hebt gehad en ik juist slechte batch lrps.
Maar gaan jouw lrps 4x langer mee om die prijs verschil goed te maken?

[mod]Wen, mensen hebben nu eenmaal hun eigen ervaringen en die hoef jij hun niet op te leggen. [/mod]

[mod]Wen, mensen hebben nu eenmaal hun eigen ervaringen en die hoef jij hun niet op te leggen. [/mod]

En ik heb ook mijn ervaring. Dat hoef je mij ook niks over te vertellen.
En al helemaal niet op zo zielig manier met je mod perks.

Gezien de foto van gies, heeft die denk ik eigen hobby winkel en kan hij die lrp voor veel goedkoper krijgen dan wat wij in de winkel moet betalen. Dus voor hem kan het misschien wel beter zijn. Maar zal jij elke dag bij shell tanken als de benzine daar 4x duurder is dan bij bp en je net zo lang op 1 tank shell benzine kan rijden als bp benzine?

Back