Richard Branderhorst
PH-SAM
hier nog een uitleg (als je wat Engels begrijpt) waarom de Va LAGER wordt als je gewicht MINDER wordt. Je zou denken dat je met een zwaardere kist juist voorzichtiger moet doen!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Och, en toch kan het allemaal best wel wat hebben hoor... Een standaard gebouwd Chartertje, mits de bouwbeschrijving goed uitgevoerd, kan al zomaar 6 G hebben bij 2,5 kilo vlieggewicht, en navenant meer als je hem lichter weet te houden. Mijjn deelbare vleugel haalde dat al met gemak, en dat is nog maar zeg maar, tot waar ik durfde te testen, de "breek-waarde" ligt vermoedelijk nog fors hoger.licht gebouwde kisten met ribbenvleugels zoals weleer (of nog steeds?) zijn veel kwetsbaarder voor het breken van vleugels. De vleugels zelf houden het wel maar de hoofdligger(vleugel verbinder) in het midden niet.
Bert, dan lees je (of schrijf je het) verkeerd, het is juist andersom. Een lichte bak breekt zijn vleugel EERDER, dwz bij een LAGERE snelheid, dan een zwaardere!!! Zoals ik hierboven al zeg, het komt onlogisch over, maar het is wel zo.
Enne, die 6G, hoe kom je daar aan? Er zijn weinig mensen die met een G-metertje in een Charter rondvliegen![]()
Nee hoor... Dan zit je er helemaal naast. Want de vleugel zelf "draagt zichzelf" over de gehele lengte, dus de massa van de vleugel doet niet mee in het moment aan de vleugel wortel (uitgaande van ruwweg gelijkmatig verdeelde lift en ruwweg gelijk verdeelde massa van de vleugel zelf). Een vleugel zonder romp (gewichtsconcentratie) in het midden breekt niet. En per vleugelhelft zal het "zwaartepunt" van de lift op ruwweg de helft van het midden liggen dus als je aan de tip ondersteunt, heb je twee keer de armlengte vergeleken met de werkelijke armlengte in vlucht.6G bij 2,5 kio, dan zou je 15 kilo op een ondersteunde vleugel moeten kunnen zetten.
Allemaal niet zo erg maar aangezien ik getransplanteerd ben en maar 1 maand extra medicijnen mee heb wil ik weten waar ik aan toe ben.
Na een maand ga ik dood zonder medicijnen.
Sterkte GJ! Ik hoop voor je dat je weer veilig en wel thuis komt!Nou, KLM mag hier gewoon landen en ze vliegen wel naar Singapore.
Maar door niet naar dps te vliegen sparen ze een bemanning uit.
Ik heb ze op alle manieren proberen te bereiken en uiteindelijk maar gebeld, dan krijg je een doos aan de lijn die vraagt waarom ik bel want de vlucht gaat pas de 30e, u kunt 72 uur voor de vlucht weer bellen en verbreekt de verbinding.
Als er na 6 dagen nog geen enkel antwoord is dan klopt er iets niet.
Allemaal niet zo erg maar aangezien ik getransplanteerd ben en maar 1 maand extra medicijnen mee heb wil ik weten waar ik aan toe ben.
Na een maand ga ik dood zonder medicijnen.
Garuda vliegt wel dus heb ik daar maar een ticket geboekt, dan ga ik naderhand wel bij klm claimen.
Ik was al 1x eerder met klm gegaan, ook geen succes.
Volgende keer dan maar weer met cathay, singapore of emirates.
Daar zit je koffer en stoel ook nog bij de standaardprijs inbegrepen.
Nog even een vraagje, heeft misschien ook wel wat met modelvliegen te maken.
Ik heb een tijd op airside Schiphol gewerkt en het viel me op dat het leek alsof de kisten krabbend, dus schuin, op de landingsbaan afvlogen.
Je zag het goed als je wat verder voor of achter de baan ging staan.
Net of de aarde onder het vliegtuig door draaide.
Is dat verbeelding of draait de aarde echt onder het vliegtuig door.. en nee, ik had geen paddo's gegeten.
GJ
Ja en? Ken jij de momentenstelling niet? Dat totale gewicht op het plaatje van Richard, komt ongeveer neer op de helft van het gewicht maar dan op de tip geconcentreerd.Brutus, ik schrijf 15 kilo op een ondersteunde vleugel, dus alsof hij in de lucht is.
En het laatste plaatje van Richard laat zien wat ik bedoel.
Wat betreft Bali, er is hier nog weinig besmetting of het word onder de pet gehouden.
Ik probeer wat afstand te houden maar bij balinezen is dat nogal lastig.
Kreeg net een mailtje dat mijn poging om op 3 april via Garuda hier weg te komen ook geannulleerd is.
Plan 2 nu maar proberen, medicijnen op laten sturen zodat ik een paar maanden uit kan zingen.
Helaas heeft fedex nog niet gereageerd.
Ja, dat kost je 30 euro per dag en dat kan hard oplopen...Ik ga zo naar immigrasi want mijn visum loopt de 11e af