simjet 14kilo stuwdruk

Discussie in 'Turbine aangedreven' gestart door wimpy, 1 mrt 2008.

  1. wimpy

    wimpy

    Lid geworden:
    21 dec 2004
    Berichten:
    807
    Locatie:
    Belgie
    hey,

    heb net terug geprobeerd , heb een andere schakelaar genomen , de trimrate op 100percent gezed maar lukt me nog niet syicklo komt er nog op , als ik de gas openzet begint hij met start run maar als de gas dichtzet dan stop alles
     
  2. wimpy

    wimpy

    Lid geworden:
    21 dec 2004
    Berichten:
    807
    Locatie:
    Belgie
    gerald,

    wat bedoel je met idle cut? zelf heb ik een t12mz van futaba
    ik kan de trim wel op een knopje zetten maar dan gaat de trim zelf niet mee

    er is nog werk aan predcies:)
     
  3. frema

    frema

    Lid geworden:
    7 feb 2007
    Berichten:
    1.749
    Locatie:
    Sint-Maartensdijk
    Wat heb je voor zender?

    Het kan namelijk ook helpen als je de sub -trim in het menu naar boven of beneden zet.

    Wat je moet doen is, kijken op je display ,en dan moet de puls tussen de 900 en de 1000 staan als je de trim vol open zet ,dus niet de gashandle. dan komt er ready op het scherm

    En volgas ,dus gas stick en trim naar boven moet je uitkomen tussen de 2000 en de 2100 puls .

    Kijk hier even naar ,want hier zit een foutje in.

    Groetjes,

    Martin.
     
    Laatst bewerkt: 16 mrt 2008
  4. wimpy

    wimpy

    Lid geworden:
    21 dec 2004
    Berichten:
    807
    Locatie:
    Belgie
    hey frema,

    heb een futaba t12mz

    gtjs
    wim
     
  5. frema

    frema

    Lid geworden:
    7 feb 2007
    Berichten:
    1.749
    Locatie:
    Sint-Maartensdijk
    Probeer maar even wat ik beschreven heb ,de fout zit hierin, heb ik zelf ook een keer gehad .

    Het zelfde gedaan wat Gerritjan zei ,maar toch bleef de display sticklo aangeven , toen heb ik met de digitale trim de puls zo gezet dat idle uitkwam op 1000 puls ,en toen opnieuw geprobeerd , en super voor elkaar.


    Soms moet je met digitale zenders wel eens de procenten trim veranderen, je geeft dan als het ware te veel puls ,en dan snapt de ecu het niet.

    Mijn gas uitslag op de gasknuppel , travel adjustment, staat bij mij ook niet op 150 procent ,maar op 120 ,omdat het anders niet ging.

    Groetjes,

    Martin.
     
  6. wimpy

    wimpy

    Lid geworden:
    21 dec 2004
    Berichten:
    807
    Locatie:
    Belgie
    hoi ,

    waar kan ik die puls nakijken?

    gtjs
    wim
     
  7. frema

    frema

    Lid geworden:
    7 feb 2007
    Berichten:
    1.749
    Locatie:
    Sint-Maartensdijk
    Heel simpel.

    Op je display ga naar de page up toets,dat is volgensmij de tweede knop van links.

    Nu moet ik even kijken om mijn ecu , momentje.....



    Ja dat klopt dat is de tweede knop.

    als je hier opdrukt dan kun je het hele programma doorlopen.

    Het eerste schermpje is je toerental temperatuur pompspanning enz...

    Je moet 1 keer drukken op die page up toets en dan zie jrecht boven de zender puls, zet alles maar eens aan ,zonder je pomp accu ,want die moet je er af halen anders begint je pomp te lopen , da moet je maar eens bewegen met je gas stick ,en dan zie je die puls veranderen.

    Er staat ook op het schermpje pulse.

    Ik hoor het wel.

    Groet,

    Martin.
     
  8. frema

    frema

    Lid geworden:
    7 feb 2007
    Berichten:
    1.749
    Locatie:
    Sint-Maartensdijk
    Lukt het ?


    Groet,

    Martin.
     
  9. Sandor

    Sandor Guest

    volgens mij staat je Gas op Reverse
    bij futaba moet deze altijd reversed worden...
     
  10. wimpy

    wimpy

    Lid geworden:
    21 dec 2004
    Berichten:
    807
    Locatie:
    Belgie
    hey,

    sandor reverse is het zeker niet , ik vlieg met de gas op naar achter .

    frema,

    de pulse staat bij mij op 1110 ongeveer , op trim werkt het niet op gas gaat hij naar de 1900

    gtjs
    wim
     
  11. wimpy

    wimpy

    Lid geworden:
    21 dec 2004
    Berichten:
    807
    Locatie:
    Belgie
    het probleem ligt bij de trim is een digitale
     
  12. wimpy

    wimpy

    Lid geworden:
    21 dec 2004
    Berichten:
    807
    Locatie:
    Belgie
    hey,

    mannen tis gelukt , heb gewoon alleen de trim gereversd en het werkt alleen bij ignition slaat hij af wegens bat low , dus nu even de batterij bijladen en straks terug proberen.

    we zijn goed op weg
    bedankt voor jullie hulp hier alvast :)

    gtjs
    wim
     
  13. frema

    frema

    Lid geworden:
    7 feb 2007
    Berichten:
    1.749
    Locatie:
    Sint-Maartensdijk
    Perfect Wim , daar ben je ook weer vanaf.

    Laat maar een keer een paar foto's van je vliegtuig ,en de motor zien ,vinden we leuk.

    Succes,

    Martin.
     
  14. wimpy

    wimpy

    Lid geworden:
    21 dec 2004
    Berichten:
    807
    Locatie:
    Belgie
    hoi,

    alles lijkt goed te gaan tot ignition en hij begint te pompen dan slaat hij uit met de vermelding low batt en de batterij is geladen.

    we zijn er blijkbaar nog niet he:)

    gtjs
    wim
     
  15. wimpy

    wimpy

    Lid geworden:
    21 dec 2004
    Berichten:
    807
    Locatie:
    Belgie
    hey,hey,hey

    tis gelukt twee maal de motor gestart(welleswaar goed laten afkoelen telkens)

    is gewoon speciaal als het je eerste keer is een jetmotor starten en naar het oorverdoven lawaai horen en de verbrande kerosine :):):)

    alleen denk ik dat de motor te krachtig is want op vol gas moest ik de neus erg hard tegenhouden dus denk dat het een goeie keuze is als ik hem voorlopîg wat terugschroef.

    gtjs
    wim
     
  16. Rene microturbine

    Rene microturbine

    Lid geworden:
    13 jun 2004
    Berichten:
    966
    Locatie:
    nvt
    eerste run

    Hoi Wim ,machtig dat je hem goed hebt draaien,ik ken het gevoel de eerste keer dat ie begint te brullen,goed bezig ga zo door ik hoop je weer op rozenburg te ontmoeten.
    Wij komen zeker met twee tt,s .
    gr Rene.
     
  17. butler

    butler

    Lid geworden:
    5 dec 2005
    Berichten:
    786
    Locatie:
    de koepel
    in wat voor een kist gaat de motor?

    je hebt nooit power teveel zeg ik maar zo:hammer:
    altijd makkelijk een beetje extra power , zeker als je van gras moet starten

    gr maikel
     
  18. frema

    frema

    Lid geworden:
    7 feb 2007
    Berichten:
    1.749
    Locatie:
    Sint-Maartensdijk
    Goed om te horen wim .

    Is het toch weer gelukt,maar wat was het nou met de low bat?

    Wat heb je gevonden?

    Groetjes,

    Martin.
     
  19. frema

    frema

    Lid geworden:
    7 feb 2007
    Berichten:
    1.749
    Locatie:
    Sint-Maartensdijk
    He Wim , vind je het gek 14kg ,daar blaas je bijna een huis mee omver.


    Groetjes, en turbien se.

    Martin.
     
  20. wimpy

    wimpy

    Lid geworden:
    21 dec 2004
    Berichten:
    807
    Locatie:
    Belgie
    hoi,

    de turbine zit in een rafale van romplengte 208cm

    het is wel waar dat je power te veel hebt zeker op gras , je kan ook altijd op halve gas vliegen das wel waar maar de kracht die ik moest zetten om hem tegen te houden op volgas was wel enorm waarvan ik toch wel schrok.

    ik zal straks eens een foto van de rafale nemen maar hij is nog niet geschilerd he das voor binnekort nog wel , moet eerst alle servo kabels verlengen om de ontvanger wat verder van de pomp te leggen , hoop hem zeker binnen de 2weken ingevlogen te hebben wat ook zeer spannend gaat worden ,

    frema,

    de low bat , ik heb hem nog eens aan de snellader gehangen en deze heefte r nog 500mah ingeladen en toen ging het wel.

    gtjs
    wim
     

Deel Deze Pagina