Skyartec Mini Skyfun

Discussie in 'Electro vliegtuigen' gestart door R/C, 27 okt 2014.

1. Dylan sys150

Dylan sys150

Lid geworden:
    23 apr 2006
    Hoi hoi.
    Jij vraagt: is het op te lossen?
    Bedoel jij daarmee het Torquen van de motor?
    Want DAT fenomeen hoort er helaas bij.
    Het ene toestel heeft er meer last van dan de andere, en is een kwestie van ervaring met handstarten en eventueel in jouw situatie niet al teveel gas geven op het moment van handstart vliegtuig.
    Helaas blijft het een erg lastig fenomeen dat Torque rollen en ook ik kom het regelmatig tegen bij vliegtuigen waarmee ik vlieg.

Even terug te komen op het feit dat jij melde al vliegervaring te hebben met 3 kanaals vliegtuigen en toestellen van Silverlit.
    Die Silverlit toestellen hebben een wel erg hoog speelgoed gehalte hoor.
    Daarmee leer je weinig tot niet echt vliegen.
    3 kanaals vliegtuigen zijn leuk, maar missen het 4e kanaal en dat is het kanaal waarmee je Ailerons (rolroeren) kunt aansturen.
    Indien je hebt gevlogen met een 3 kanaals vliegtuig en daarna overstapt naar een 4 kanaals toestel dan is het wel even flink wennen.
    Mede omdat een 4 kanaals toestel veel sneller kan reageren dan vaak een goedmoedig 3 kanaals toestel dat alleen een Elevator en Rudder roer heeft en.......ook vaak een V-stelling in de vleugels heeft waardoor het toestel zich behoorlijk zelfstabiliseerd tijdens het vliegen.

Indien jij jouw huidige toestel nog niet hebt Gemaidenen ( eerste vlucht ), dan is het echt raadzaam om de handstart door een kennis/vriend/vliegmaat te laten doen.
    En......niet al teveel gas erop als het toestel de hand van de opgooiende partij verlaat.( maximaal 60%)
    Hiermee kun je het Torque rollen lichtelijk tegengaan, maar de kans is aannemelijk dat het fenomeen blijft.
    Tijdens de handstart gelijk iets tegen corrigeren op de roeren van het toestel zou ook kunnen, maar dat is vaak meer aan te bevelen als je al wat vliegervaring hebt, want overcorrectie is dan gauw gemaakt waardoor het toestel alsnog de grond ingaat.

Last but not least.................
    Zorg er in hemelsnaam voor dat je CG (zwaartepunt) van je toestel JUIST is!!!!
    Kijk in de handleiding, Google erop, zoek op You Tube en kijk en lees op Forums van hoe voorgangers het CG hadden.
    Want geloof me................
    Een toestel met een te achterlijk CG punt is een onhandelbaar item dat met veel pijn, moeite en alleen maar met de nodige vliegervaring Crashvrij kan worden neergezet.
    Liever ietwat te neuslastig dan te staartlastig.
    Want met name dat kistje waarmee jij vliegt of gaat vliegen is gevoelig voor een juist CG punt.
    Sukses.
    Vr Gr Erwin

2. R/C

R/C

Lid geworden:
    13 jan 2010
    30mm van de gyro moet je de batterij plaatsen, ik ga zo even proberen te vliegen met iemand erbij. Ik laat wel weten hoe het gaat.

3. R/C

R/C

Lid geworden:
    13 jan 2010
    De mini skyfun heeft ook een autopilot als die funjet ultra, dus hij moet wat harder gegooit worden om in de lucht te blijven?

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  4. dries_neyrinck

dries_neyrinck

Lid geworden:
    14 aug 2013
    Autopilot? Zelf sturen!

5. R/C

R/C

Lid geworden:
    13 jan 2010
    Ja lol ik weet het maar het heet zo, autopilot is gewoon een gyro.
    Maar ik was vandaag op het veld met een vriend die het vliegtuig zou gooien, ik sluit de accu aan hoorde ik de servo en dan krrrr. Servo stuk, ik had contact opgenomen met de verkoper en ik mag hem retourneren en dan krijg ik geld terug. Dan maar een ander vliegtuig, ik heb mijn lesje geleerd terwijl ik hem niet eens heb gevlogen lol.

6. Dylan sys150

Dylan sys150

Lid geworden:
    23 apr 2006
    Wat jammer dat de servo voortijdig kapot is gegaan.
    Maar wellicht is jou daardoor een Crash bespaart gebleven want denk toch echt dat het toestel jou niet was bevallen hoe ze vloog.
    Aan welk ander vliegtuig zit jij te denken?
    Is iets zelfbouwen geen optie?
    Ik ben zelf een Funbat aan het bouwen en misschien is zoiets ook wel een aanrader voor jou.
    Vr gr E

7. R/C

R/C

Lid geworden:
    13 jan 2010
    Ik zou eigenlijk graag een 4ch vliegtuig willen met wielen geschikt voor een beginner, zit al een paar dagen te kijken op het internet maar ik kan niet iets vinden, ken jij misschien zoiets? En ik wil liever een RTF en daarna kijk ik naar een wat gevorderde ARF vliegtuig. En een Hubsan Spyhawk lijkt me ook wel een leuke vliegtuig.

8. dries_neyrinck

dries_neyrinck

Lid geworden:
    14 aug 2013
    Zie mijn eerste antwoord. U can fly, fun cub, sports cub, easystar, ...
    En koop ineens ook een deftige zender. Spektrum, futaba ...
    Toestellen van e-flite kun je bnf kopen dus met ontvanger en al erin. Lees ook DRINGEND eens het sticky topic bovenaan deze beginnerszone.

9. Dylan sys150

Dylan sys150

Lid geworden:
    23 apr 2006
    Natuurlijk naargelang jouw budget het toelaat kun je alle kanten op. (of....zeer beperkt)
    Wat mijn voorganger reeds melde: indien je serieus besluit om door te gaan met deze prachtige hobby doe jezelf dan een groot plezier en schaf een goede doch degelijke zender aan.
    Hoeft niet de hoofdprijs te kosten, maar een Spektrum DX6i van het nieuwste type zou wel een hele goede betaalbare keuze zijn.

Je kunt dan feitelijk alle modellen van E-flite ermee binden.
    Dat is erg fijn kan ik jou uit eigen ervaring melden.
    En......je kunt kiezen voor een eigen keuze toestel van elk willekeurig merk waar je dan een originele Spektrum ontvanger in kunt plaatsen maar........ook kiezen voor een kloon ontvanger zoals die van Hobbycity genaamd: Orange receiver.
    Neem dan wel de Full Range met satteliet.
    Kost geen drol en is voor mij en miene vliegmaatjes bewezen goed.( en wij vliegen hoog en ver)

De Hype U Can Fly heb ik ook gehad.
    Een eerlijk toestel dat goed te doen is als je net als jij al ervaring hebt met 3 kanaals vliegtuigen.
    Een E-flite Apprentice vliegt ook erg goed, maar zit in een andere prijsklasse. (duurder)
    Al met al keuzes ten over maar zoals gezegt: het ligt er helemaal aan wat jij te besteden hebt en......met name hoeveel centen jij erin wilt steken.
    Sukses.
    Vr Gr Erwin

10. Dylan sys150

Dylan sys150

Lid geworden:
    23 apr 2006
    Enne..........Hubsan Spyhawk.........
    NIET aan beginnen!!
    Je hebt veel betere en goedkopere keuzes.
    De Hubsan Spyhawk is over de top veels te duur.
    Zonde van je centen en laat je niet verlokken door het mooie uiterlijk van dat toestel.
    Het is net als bij vrouwen..........uiterlijk zegt geen ene moer en kan juist misleidend zijn.
    Maak dus een weloverwogen en juiste keuze zonder te kijken hoe mooi je een vliegtuig wel niet vind.
    Een radiografisch F-16 model straaljager ziet er ook gelikter uit dan een Multiplex Easy Star.
    Maar het verschil in vlieggedrag mag zich raden!!!
    Gewoon kalm aan opbouwen deze hobby. ( dus stap voor stap )
    Rome is ook niet in 1 dag gebouwd.
    Vr Gr E

11. dries_neyrinck

dries_neyrinck

Lid geworden:
    14 aug 2013
    IK kan bevestigen dat de nieuwe DX6 (dus niet de DX6i) verdomd veel zender voor z'n geld is.
    Je vind nu ook massa's tweedehands DX6i's op de markt. Een goeie beginnerszender, tweedehands rond de 60-70 euro.

12. Dylan sys150

Dylan sys150

Lid geworden:
    23 apr 2006
    Kiek..........dat is nog eens advies dat goud waard is!!!
    Vr Gr E

13. R/C

R/C

Lid geworden:
    13 jan 2010
    Ik bedoel de spyhawk zonder camera kost maar 72 euro RTF, hetzelfde als de fpv versie van 300 euro maar dan zonder camera en fpv. Zou dat iets zijn?

14. Dylan sys150

Dylan sys150

Lid geworden:
    23 apr 2006
    Ooohhhhhhhhhh...........
    Wist niet dat die Hubsan Spy Hawk ook zonder Camera te krijgen was.
    Tja.........heb geen ervaring met het toestel maar zal vast wel goed vliegen.
    Waar heb jij dat toestel gezien voor die prijs als ik vragen mag?
    Kan jij een Website noemen?
    Vr Gr Erwin

15. R/C

R/C

Lid geworden:
    13 jan 2010
    Ik denk dat je geen links mag zetten in een topic, het was op een NLse site. 72 euro en op nog een andere NLse site staat hij voor 80 euro. Dat is niet veel voor een goede 4CH vliegtuig RTF.

EDIT: Hij is er ook met 5MP camera voor 110 euro maar geen fpv, dus alleen filmen en foto's maken. maar ik vind die extra 40 euro niet waard voor een slechte camera.

16. Dylan sys150

Dylan sys150

Lid geworden:
    23 apr 2006
    Heb nog effe lopen loeren naar die Hubsan Spyhawk.
    Nou...........dat is het dus NIET.
    Voor die centen koop je beter een Multiplex Easy Star of een HobbyCity Walrus elektro zwever bijna kant en klaar op Lipo en ontvanger na voor 65 euro.
    Durf hier wel te beweren dat veel toestellen beter vliegen dan die Hubsan Spyhawk.
    Was het alleen al om het feit dat die Spyhawk op een 2 cellen Lipo packje vliegt en dus GEEN vermogen heeft en licht zal zijn in vlieggewicht dus...vaak een speelbal van de wind.
    Vr Gr E

17. R/C

R/C

Lid geworden:
    13 jan 2010
    Toch de spyhawk gekocht net gevlogen voor het donker werd, en het is precies wat ik wou, ik ben er heel blij mee en hij vliegt ook heel goed.

18. Dylan sys150

Dylan sys150

Lid geworden:
    23 apr 2006
    Dat is fijn om te horen.
    Genietse!!

19. R/C

R/C

Lid geworden:
    13 jan 2010
    Bedankt, jij ook!;)

Deel Deze Pagina