Skywatcher bij Kassa! vanavond.

Beste mensen,

Van Marcel de Graaf van Vasco ontving ik onderstaande mail:

Beste Robert,

Zoals je vast wel weet is er veel te doen om de omstreden Nikko Skywatcher (een r.c. helikopter voor de kleintjes)
Samen met de KNVvL hebben wij de Skywatcher getest met een zeer slecht eindresultaat.

Wat een nog veel vreemdere zaak is ia dat dit stukje speelgoed genomineerd is voor speelgoed van het jaar !
Vanavond gaat het programma KASSA – van de Vara- de fabrikant een aan de tand voelen, want men blijft beweren dat de Sky Watcher wel een goed toestel is.

Ik zal daar mijn versie (bevindingen) ventileren aan de fabrikant dat het echt niet mogelijk is om fatsoenlijk met dit toestel te kunnen vliegen.

Kijken dus!

Robert

Foei Robert!
Dit had in het draadje 'Skywatcher op TV' in het cafe gekunt!

Draai om je oren van 1 van je onder-modderrators ;)

Kan iemandt opnemen, cq filmpje van maken?

Vindt het handiger om dit per programma te "topiceren" ;-) , Dit omdat er ook vaak vervolgacties op volgen..

Rober

Als Satoer nog even een mailtje naar Kassa stuurt kan hij zijn ervaringen en zijn modified Nikko daar vanavond in de uitzending tonen ;)

Roelof zei:
Als Satoer nog even een mailtje naar Kassa stuurt kan hij zijn ervaringen en zijn modified Nikko daar vanavond in de uitzending tonen ;)
We worden al op de site genoemd hahaha:
http://kassa.vara.nl/portal?_scr=forum_dialoog&cat=854&frm=36071
NIKKO R/C heli lijkt goed te verkopen maar zal na de feestdagen tot veel frustratie leiden als blijkt dat er totaal niet mee te vliegen valt. We hebben er drie gekocht en zijn na vele uren en crashes nog steeds niet in staat om zoals de instructie DVD moet doen geloven een eenvoudig rondje te vliegen zonder neer te storten. Bij het zoeken op het internet naar eventueele slechte ervaringen van anderen kwam ik een forum tegen van hobbyisten die geavanceerdere modellen vliegen, Heli`s en vliegtuigen, zelfs zij waren niet instaat om de NIKKO heli zodanig in de lucht te houden zodat er enigzins plezier aan beleeft kan worden. Hoe groot is dan de kans dat een kind van 12 dit wel lukt? Daar de meeste Sky Watchers in de kast zullen blijven liggen tot Sinterklaas of Kerstmis verwacht ik niet veel reacties voor degene die dit lezen en nog van plan zijn om er een te kopen doe dit niet zonde van het geld. Vliegen zoals in de reclame video en instructie video is onmogelijk.

Oproep voor degene die de heli wel al hebben aangeschaft, klagen bij NIKKO en verzoeken om het onding om te ruilen voor verbeterd model of een ander product.

Video gemaakt door de heren die er hun hobby van hebben gemaakt is te vinden op www.modelbouwforum.nl of op www.satoerdesign.nl/downloads/nikko-Sky-Watcher.wmv

Die filmpjes dit ik gemaakt heb van die Skywatcher zwerven echt overal op internet. Zag laatst een Franstalig forum met die filmpjes :lol:

Wat een ophef over een stukje speelgoed....

[EDIT]
@ Vassago:
Zeker geen geld te veel, ik voel me absoluut niet horen bij de doelgroep van dit apparaat :-). Ik koop liever iets waar ik zelf helemaal achter sta.

Wel is het zo dat ik meer geld uit geef dan 100 euro aan een heli. Alleen
heb ik het gevoel dat het nog niet genoeg is :oops: , en idd als ik m'n heli's in de lucht zie wanneer ik zelf aan het vliegen ben, dan voel ik mij zo rijk als een koning! ONBETAALBAAR! :-)
[/EDIT]

Bah, net gemist, zag dit berichtje net te laat.... Mijn dochter zit al de hele dag achter de tv naar alle afleveringen van Zoop te kijken.

Hopelijk kan ik later de aflering nog wel online kijken.

Ongelooflijk hoe een "niet heli vlieger" bij hoog en bij laag durft te beweren dat dat pruts-ding echt vliegt.... En dat terwijl er een instructeur tegenover hem aan tafel zit.

heb het gezien, leuke felle discussie. alleen wat weinig tijd.
volgens mij heeft die vent van 'speelgoed van het jaar' iets heel anders gezien als een skywatcher. misschien net zo en als Satoer heeft gebouwt.

Groeten Halmar

Inderdaad veel ophef, maar het gaat erom dat ze dit als speelgoed van het jaar betitelen.
Die meneer van die verkiezing is alleen zo eigewijs en volhardend dat dat ding vliegt, maar voor hem/hen is het natuurlijk moeilijk om toe te geven dat ze op de een of andere manier de fout zijn ingegaan met die verkiezing. Je kan toch moelijk toegeven dat een organisatie waar veel mensen hun geld aan verdienen, een wassen neus is.
Als ze daadwerkelijk dat ding hebben zien vliegen dan moeten ze gefopt zijn met een apparaat zoals Michel heeft gebouwd. O nee , das waar ook die vloog ook niet. ...
Dat is trouwens de enige sky-huppeldepup die ik ooit gezien heb, dus mijn mening is ook niet helemaal je van het.
moest dit even kwijt,
en heeft iemand dat filmpje gezien wat ze achter die man afspeelden??

benjamin2004 zei:
Bah, net gemist, zag dit berichtje net te laat.... Mijn dochter zit al de hele dag achter de tv naar alle afleveringen van Zoop te kijken.

Hopelijk kan ik later de aflering nog wel online kijken.

http://www.debaanbrekers.com/ftp/nikkokassa.avi

AUB ;)

geen beeld ??? -> even naar www.divx.com de free codec downen

Maar inderdaad, hoe kan je iets wat niet voldoet aan de verwachtingen tot speelgoed van het jaar bombaderen ?

Roelof,

Bedankt voor de link super! Wat een grap is dat ding zeg. Voordat ik van vliegtuig naar heli overstapte heb ik dat ding nog even overwogen als beginnersmodel. Voornamelijk vanwege de nominatie. Ben blij dat ik een Dragonfly heb gekozen inplaats van dat ding. De DragonFly vliegt tenminste echt.

Back