Slechte reclame (LB-combat, Tiel)

Discussie in 'Algemeen modelvliegen' gestart door ron van sommeren, 19 aug 2013.

1. Bruno van Hoek

Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

Lid geworden:
    23 aug 2002
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Nee dat is het niet, dat is de vooraankondiging van 14-08.

Ik ben benieuwd naar het door Dennis genoemde voorpaginaartikel van 21-08 en hoop dus dat hij een beetje scherpe foto van die krant kan plaatsen zodat we even mee kunnen lezen.

2. ron van sommeren

ron van sommeren Forum veteraan

Lid geworden:
    31 aug 2002
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Van die reacties word je ook niet vrolijk.

Laatst bewerkt: 23 aug 2013
  3. classicracer

classicracer

Lid geworden:
    2 sep 2005
    Inderdaad. Begrip en verdraagzaamheid zijn een verloren deugd...

4. Rhelie

Rhelie Forum veteraan

Lid geworden:
    16 sep 2004
    Het leuke is, als ze daadwerkelijk aan het schuren waren geweest, was er niks aan de hand geweest. Dit soort volk vind je overal, hun gedrag komt meestal voort uit falen op het werk of in de liefde. (of geldgebrek) Zij voelen zich rot en gunnen anderen daardoor geen plezier, want als ik mij rot voel, gaan we niet feesten.

5. DennisK

DennisK

Lid geworden:
    28 feb 2004
    Ik scan het nog wel even in.

6. DennisK

DennisK

Lid geworden:
    28 feb 2004
  7. Bruno van Hoek

Lid geworden:
    23 aug 2002

8. ron van sommeren

Lid geworden:
    31 aug 2002
    Schuren is nuttig, het moet een keer gebeuren, geen hobby (althans, niet mijn hobby). "Hobby is overbodig", zo'n gedachte zal (onbewust?) het verschil in waardering/irritatie be-invloeden: onbekend maakt onbemind.
    Altijd al gezegd dat LB een laag-bij-de-grondse activiteit is ;) Je vergeet dat LB behalve niet zo hoog ook niet zo ver vliegt als RC, nog een reden dat LB-geluid niet zo ver reikt. Maarrrr ... het geluid van een ongedempte hoogtoerige combat-motor is heel anders dan het geluid van een laagtoerende in horizontale vlucht zelfs viertakkende kunstvlucht motor.
    Kan ook in vergunning opgelegd zijn. En misschien zijn clubleden wel steeds in de buurt die 23m cirkel, zou ook reden kunnen zijn. Giswerk mijnerzijds. Classicracer kan er wat licht op werpen.

Waarom gebruikt F2B kunstvlucht wel dempers? Verplicht, of zelfregulering?
    (F2D is speed-klasse.) Dat zijn toch pure resonantie-pijpen Bruno, voor meer vermogen, zonder (na)demper? Of heb ik dat verkeerd gezien (kazerne Grave)?
    [URL="[/URL]

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  9. PH_AJH

PH_AJH Forum veteraan

Lid geworden:
    16 feb 2007
    Grappig! Gister tijdens de vliegshow in Ede was er weer een demo combat-LB. En ja, ik vond het met afstand het meest spectaculaire onderdeel van de show. Maar....Laat me je even uit de droom helpen.:sleepy::schrik::teacher::proost: (hihi) Het was zelfs naar mijn maatstaven enorm luidruchtig en ik in mijn oren was het exact hetzelfde geluid is als in de periode dat ik als 16-jarige in Amerongen de WK (?) wedstrijden bezocht.Ok, dat is 30 jaar geleden en geen 40 maar mijn punt blijft staan.

Het geluid is oorverdovend en indringend (voor mij onderdeel van het spektakel!) maar ik was ook erg blij dat het na een minuut of 6 weer over was want een gesprek voeren was nauwelijks mogelijk. Ik kan me helemaal voorstellen dat mensen in een woonwijk daar niet zo blij van worden als herrie niet onder je grootse interesses valt.

Er is ook een stukje film van, vanaf 20 seconden ongeveer.

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  10. Jonkje

Jonkje

Lid geworden:
    29 jun 2009
    Pfff...filmpje na 5 sec stop gezet, zelfs vanaf de ipad een hatelijk geluid! Pluspunt... Mensen die beweren dat brandstofheli's irritant zijn laat ik dit gewoon horen :D

Edit: niet bevordelijk voor de huidige hoofdpijn hahaha

11. Heli-Uwe

Heli-Uwe Forum veteraan

Lid geworden:
    9 apr 2012
    zelfs ik als brandstof-vlieger vind het een irritante geluid, hmm
    is maar zo,

groetjes, Heli-Uwe

12. ron van sommeren

Lid geworden:
    31 aug 2002
    Jonkje, Uwe, beoordelen van geluidsvolume aan de hand van een opname is moeilijk. Hoe dichtbij/verweg was de microfoon, richtings-karakteristiek van microfoon, opname-niveau. Soortgelijke parameters, mutatis mutandi, ook aan de afspeelkant. Ik vermoed dat Bruno gezien zijn beroep/vak, hier heeeel veel over kan vertellen.

Laatst bewerkt: 25 aug 2013
  13. PH_AJH

PH_AJH Forum veteraan

Lid geworden:
    16 feb 2007
    Dat is een feit. Vandaar dat ik ook mijn eigen subjectieve beoordeling van het geluid heb vermeld :)
    Om misverstanden te voorkomen, ik vind het heerlijk, dat geluid, maar kan me erg goed voorstellen dat niet iedereen dat zal vinden. En daar kan ik alle begrip voor opbrengen.

14. Rhelie

Rhelie Forum veteraan

Lid geworden:
    16 sep 2004
    Hee Ron, hoe kun jij iets quoten wat ik niet geschreven heb ? Ik doel op het gebruik van dempers.

15. ron van sommeren

Lid geworden:
    31 aug 2002
    Sterker nog, ik had twee keer onterecht geciteerd, het betrof citaten van Bruno. 1 citaat had ik al aangepast, het ltweede heb ik over het hoofd gezien. Nu klopt het allemaal weer.

Ik kan me voorstellen dat je niet voor/met Bruno aangezien/geassocieerd wilt worden, en omgekeerd :D

Laatst bewerkt: 25 aug 2013
  16. Bruno van Hoek

Lid geworden:
    23 aug 2002
    Ach we zijn toch allemaal modelvliegers?
    Erger kan het toch al haast niet?:rolling:

17. serge pot

serge pot Forum veteraan

Lid geworden:
    20 feb 2009
    Heb afgelopen zaterdag ook het combatten mogen aanschouwen op de hei in Ede.
    Ja het is luid ,maar dat is een turbine die net 10 meter voor je staat met de staart naar je toe ook .Bij de turbine stop ik een vinger in het oor tot dat hij weg is en vliegt en dan opeens is het geluid mooi en schaal .
    Lijn besturing maak je mee van dichtbij en dan is alles intenser aanwezig .
    Autootjes met 3,5 cc motoren die 40000 rpm draaien zijn ook luid en daar hoor je niemand over ..
    Ik heb afgelopen zaterdag op de vliegshow dan alleen maar enthousiast publiek gezien achter de lijn tijdens het combatten van de 2,5 cc .Geeneen heeft geklaagd over het geluid .
    Mijnsinziens denken we te zwart en moeten we maar weer eens beginnen met genieten van de hobby .

18. Johaver

Johaver

Lid geworden:
    19 aug 2011
    Jep, we hebben pagina 6 bereikt.
    Tijd dus om hier een slotje te plaatsen.

Johan.

19. ceppodo

ceppodo Guest

@Serge..
    En daar zit het hem nu net in.
    Jullie gingen bewust naar de afgelegen heide om naar het vliegen en de combat te kijken.
    De reacties op het krantenartikel zijn eigenlijk allemaal van dezelfde setting.
    Alle klagers reageerden tegen de plek in de buurt van de woonwijk ivm geluidsoverlast.
    Getuige deze reactie in de krant....

Nee, dit soort mooie wedstrijden moet natuurlijk gehouden worden, maar op een zeer afgelegen gebied. de mensen die er van willen genieten kunnen het dan zelf opzoeken. Ik word er gestoord van en meerdere mensen met mij heb ik begrepen. Voor een naastgelegen wijk is dit pure overlast..........

Blijf erbij dat de lokatie gewoonweg erg ongelukkig is.
    De wereld wordt gewoon wat voller.
    Daardoor is er nu eenmaal wat minder ruimte.
    Ik wil ook geen overlast van de hobby van mijn buren.
    Zo willen de omwonenden dat niet van onze hobby.
    Ondanks dat het mijn vrijheid beperkt om overal maar te kunnen vliegen,kan ik voor de reactie van de omwonenden wel begrip opbrengen.

m vr gr
    Gerald

20. TC01

TC01

Lid geworden:
    17 jun 2010
    Ach, wat stellen jullie je allemaal aan, vandaag 3 keer getuige tegen mijn wil geweest van een demo met 4 en 3 pulsjets tegelijk, ik hoor ze nu nog steeds................... Ik had ze liever niet gehoord, maar wilde zelf ook vliegen vandaag.........

Deel Deze Pagina