Smit Sleper "Drado"

Discussie in 'Werkschepen' gestart door tugspot hooligan, 26 feb 2010.

  1. Henk Barbier

    Henk Barbier

    Lid geworden:
    1 apr 2009
    Berichten:
    76
    Locatie:
    Rotterdam
    De drado had geen schuifdeuren wat ik wel zie is dat de deuren nu rechtsom open gaan dat moet linksom zijn ze komen bij het opgaan tegen het railingwerk van de stuurhut aan
     
  2. Rode Zee

    Rode Zee

    Lid geworden:
    4 apr 2008
    Berichten:
    174
    Locatie:
    Ik woon vlak bij Alblasserdam
    "Zal wel iets niet begrijpen maar de deur schuift toch naar achteren"

    Aan de deurkoven op het model te zien, zouden de deuren inderdaad richting het achterschip schuifen, maar daar hangen nu brandslangkasten in de weg.
    De Drado had inderdaad geen schuifdeuren, maar draaideuren die naar voren open draaide. (zie ook de foto's op Tugspotters)
    De schade valt mee, even op beide deuren een handgreepje op de goede plaats en 3 scharnierpunten maken aan de boegzijde koven verwijderen en klaar is Kees.

    mvg Paul
     
  3. Martin 70

    Martin 70

    Lid geworden:
    6 jan 2010
    Berichten:
    40
    Hmm Henk je hebt gelijk,

    Maar zo als Paul al opmerkte de koof boven de deur deed vermoeden dat het hier om een schuif deur ging. Maar op de foto's op tugspotters zie je een deur met scharnieren. Maar ik zie daar geen koof boven de deur zoals hier op het model :rolleyes:. Er lijkt wel een soort van regen gootje te zitten.

    Dus een paar scharnieren er tegen en opgelost ;)

    Gr Martin :D
     
  4. Dordtsebank

    Dordtsebank

    Lid geworden:
    19 nov 2007
    Berichten:
    597
    Locatie:
    Zuid Holland
    Als ik me niet vergis zijn de schuifdeuren ooit vervangen door de huidige deuren. Op de Frankrijk is dat ook het geval. Heeft geloof ik met een regel te maken ivm de fifi (toen dat nog op de Drado zat)
     
  5. tugspot hooligan

    tugspot hooligan

    Lid geworden:
    24 feb 2006
    Berichten:
    519
    Locatie:
    Rotterdam
    heren om wat duidelijkheid te geven over de deuren en de brand kast aan bakboord.

    De deuren zijn inderdaad gewoon scharnieren deuren. het viel mij ook al op dat ze gaatjes verkeerd zaten voor de klemmen om de deur dicht te houden. de Sb deur zit gewoon prima. die slaat open naar de railing. Verder heeft er een schuifdeur ingezeten.
    Maar bij de echte is dat netjes weg gewerkt en op het model zit dat deel er nog.
    ik laat het zitten voorlopig omdat net alles netjes in de verf staat.

    als ik ooit weer een bui krijg dan ga ik hem verder goed aanpassen want de schoorstenen zijn ook te hoog en moeten ingekort worden. daarnaast zag je de rookkanalen helemaal niet van voor of de zei vandaan. die zijn bij mij zeer duidelijk zichtbaar. en zo is er nog veel meer.

    De Fi Fi gaat er op komen. dat is een feit. Hoe dat het verder dan zit met deuren e.d.
    zal ik toch uiteindelijk iemand tegen moeten komen die erop heeft gewerkt. of bouw tekeningen weten te bemachtigen die ik tot op heden niet heb.

    De Franrkijk zijn inderdaad de deuren later veranderd. Maar dat is P'vas zijn afdeling die weet veel tot zeer veel van die boot af. dus daar ga ik mij verder niet in mengen.
     
  6. tugspot hooligan

    tugspot hooligan

    Lid geworden:
    24 feb 2006
    Berichten:
    519
    Locatie:
    Rotterdam
    hierbij weer wat plaatjes. betrapte mij net op enige spel fouten. mijn excuus daarvoor, maar heb nachtje door gehaald in de stad en ben nog niet helemaal op orde, want ja ik word ook een dagje ouder ;) ( ben immers ook geen 20 meer)

    hier de schoorsteen weer blauw. enige minpuntje waar ik net achter kwam, is dat het het 'nieuwe' smit blauw was. dat is donkerder als het oude smit blauw.
    Misschien dat komend bouw seizoen over doen in een lichtere kleur.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Dit geld dan ook voor de boeing die nu ook weer blauw is.
    De kleur geel moet ik helaas zelf aanschaffen omdat dit zoweinig is
    wat ik moet hebben dat het niet echt de moeite is om dat door
    Smit Transport te laten aan rukken.

    [​IMG]

    en hier een overzichts plaatje van het achter schip nu dat na genoeg klaar is.
    [​IMG]
     
  7. tugspot hooligan

    tugspot hooligan

    Lid geworden:
    24 feb 2006
    Berichten:
    519
    Locatie:
    Rotterdam
    ja uiteraard moet dat netjes afgevlakt worden, geschuurd en zelfs een likje verf erover.
    maar vond mezelf wel knap dat ik die *** randjes erop heb gekregen. was voor mij de eerste keer dat ik eigenlijk deed. dus ja dan ben je al snel trots op je werk en zet ik persoonlijk dingen wel eens neer als klaar, maar dat is dan niet zo. ;)
     
  8. Henk Barbier

    Henk Barbier

    Lid geworden:
    1 apr 2009
    Berichten:
    76
    Locatie:
    Rotterdam
    Goeden Middag

    De schuifdeuren zijn vervangen door zeegaande deuren i.v.m met 60 of 90 mijls keuring toendertijd, en inderdaad door het wifi certificaat
     
  9. tugspot hooligan

    tugspot hooligan

    Lid geworden:
    24 feb 2006
    Berichten:
    519
    Locatie:
    Rotterdam
    Henkie :)

    zoiets hing mij bij dat je dat eerder had gezegd ja.
    Maar als ik mijn foto's goed heb bekeken is dat al in de NA tijd geweest (Nederlandse Antillen) want daar had ze al Fi Fi en geen schuifdeuren meer zover ik zie.
    zal later foto bijvoegen. Dus dat is dan al vrij kort na de nieuwbouw aangepast.
    __________________________________________________________________________

    hier moet ik mijzelf retificeren, het was na de NA tijd.
    ik heb verkeerd gekeken.
     
    Laatst bewerkt: 28 mrt 2010
  10. tugspot hooligan

    tugspot hooligan

    Lid geworden:
    24 feb 2006
    Berichten:
    519
    Locatie:
    Rotterdam
    en hierbij de laatste plaatjes van deze dag.

    het voor dek is netjes groen geworden en het casco weer zo goed als geheel zwart.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  11. Rode Zee

    Rode Zee

    Lid geworden:
    4 apr 2008
    Berichten:
    174
    Locatie:
    Ik woon vlak bij Alblasserdam
    Na al dat gezeur over wat er allemaal anders moet en kan op een model,
    Wil ik hierbij even een compliment plaatsen.
    Ik vind het een zeer mooie sleper worden je Drado, waar je mee gezien mag worden. Op elk model valt wel wat af te geven, zeker als je gaat vergelijken met de echte. Daarbij komt dat de echte schepen continu aan verandering onderhevig zijn.
    Misschien zien we hem life in Heemskerk op de werkschependag op 13 mei as.

    mvg Paul
     
  12. Henk Barbier

    Henk Barbier

    Lid geworden:
    1 apr 2009
    Berichten:
    76
    Locatie:
    Rotterdam
    Ik ben het helemaal met paul eens ziet er schitterrend uit zo Maurice
     
  13. tugspot hooligan

    tugspot hooligan

    Lid geworden:
    24 feb 2006
    Berichten:
    519
    Locatie:
    Rotterdam
    slijmbal hahahahaha, maar Paul & Henk heel erg bedankt. eindelijk mensen die inzien dat een model 'nooit'af is omdat de boten altijd veranderde.

    ben nu druk met het behangen van Drado, let wel met autobanden.

    is dan weliswaar van uit de Antillen tijd, maar goed ziet er grappig uit en zo spaar ik mijn model weer voor eventuele schade's ;)
     
  14. tugspot hooligan

    tugspot hooligan

    Lid geworden:
    24 feb 2006
    Berichten:
    519
    Locatie:
    Rotterdam
    als ik maar iets in de vorm van vervoer heb ben ik zeer zeker met de Drado aanwezig op WSD.
    Ook mijn eerland 17 wil ik eigenlijk meenemen voor een 2de proefvaart.

    afijn de schepen die aangemeld staan, maar nogmaals afhankelijk van vervoer van een ander omdat ik geen roze papiertie heb.
     
  15. P'vas

    P'vas

    Lid geworden:
    26 nov 2008
    Berichten:
    248
    Locatie:
    Pernis
    Hallo Maurice,

    Ook ik ben het met Paul en Henk eens dat je boot eigenlijk nooit klaar is, er is altijd wel iets wat je aan je boot kan toevoegen als je hem aan de hand van foto's gaat vergelijken met de echte.
    Het is een mooie sleper en hij ziet er levendig uit. Compliment.

    Groetjes,
    Peter
     
  16. tugspot hooligan

    tugspot hooligan

    Lid geworden:
    24 feb 2006
    Berichten:
    519
    Locatie:
    Rotterdam
    wouw wat een complimenten allemaal, dank jullie wel hoor :)

    dan laten we lekker wat het is op mijn gemak het Fi-Fi spul nog in orde maken
    binnenkort en dan is ze klaar voor WSD straks :)
     
  17. F.van.Gent

    F.van.Gent In Memoriam

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    7.800
    Bij mijn weten was FI FI een hondje van zo.n kakmadam Waar staat dat FI FI toch voor
    mvg
    Frederik:D
     
  18. Raoul

    Raoul

    Lid geworden:
    16 jan 2010
    Berichten:
    4
    Locatie:
    Hellevoetsluis
    FIre FIghting :eek: :D
     
  19. tugspot hooligan

    tugspot hooligan

    Lid geworden:
    24 feb 2006
    Berichten:
    519
    Locatie:
    Rotterdam
    de term Fi- Fi word al heel lang gebruikt in de bergings wereld en is niet anders als raoul al vermelden Fire Fighting. dit omdat de voertaal bijna overal engels is.
    maar is gewoon oridinair brandblusser. Maar staat volgens mij al wel meer op het forum vermeld.

    hier een foto van wikipedia met een schuim installatie in actie.

    Bestand:USNS Apache (T-ATF-172) and Tahoma Reefer.jpg - Wikipedia
     
  20. tugspot hooligan

    tugspot hooligan

    Lid geworden:
    24 feb 2006
    Berichten:
    519
    Locatie:
    Rotterdam
    ondertussen vandaag de buiten boeing af gemaakt en is nu weer geel / blauw.

    daarnaast een over ijverige werkbui gekregen en ook maar de kraan opnieuw oranje gemaakt.
    Kwam verder tot de conclusie dat ik autobandjes te kort had dus die gelijk maar bij besteld bij Frank :)

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     

Deel Deze Pagina