Snelheid meten.Beste manieren

Heb altijd al iets willen hebben waarmee ik snelheid kan meten van rc wagen.Weet dat er verschillende manieren zijn maar verder is kennis hiervan 0.
Zou graag eens de voor en nadelen van alle soorten geweten en mogelijks linkjes waar te verkrijgen
Alvast bedankt

²²²²²²²²²²²²²

Tja nuttig, echt een ENORME toevoeging aan het onderwerp..... Blijf dan lekker in het vliegtuiggedeelte posten!

Voor de topicstarter, er zijn ook systemen die je via de zender kunt uitlezen verder zou je het natuurlijk kunnen berekenen door over een vaste afstand je tijd te meten, dan is het slechts een kwestie van terugrekeken. Anders gps, werkt heel simpel (al voelt het wat onnatuurlijk aan om je dure telefoon op de auto te tapen haha)

Tja nuttig, echt een ENORME toevoeging aan het onderwerp..... Blijf dan lekker in het vliegtuiggedeelte posten!

Voor de topicstarter, er zijn ook systemen die je via de zender kunt uitlezen verder zou je het natuurlijk kunnen berekenen door over een vaste afstand je tijd te meten, dan is het slechts een kwestie van terugrekeken. Anders gps, werkt heel simpel (al voelt het wat onnatuurlijk aan om je dure telefoon op de auto te tapen haha)
Jah, ik deel zijn mening...

Een GPS kan de topsnelheid bewaren, dus kan je hem achteraf gewoon uitlezen.

Voor 39 euro haal je de Venom Speed Monitor, dezelfde apparaat is ook van Robbe verkrijgbaar.

Heb je een spectrum zenderset is een telemetrie set mogelijk.

En als je low budget wilt zet je op 10 meter van elkaar een streep, plaats je een filmcamera (fotocamera met film optie) zo dat je de 2 strepen in beeld hebt. Zet de camera op opnemen en scheur een paar keer over de strepen heen. Thuis kan je op basis van de FPS van de camera de hoeveelheid frames bepalen en dus de tijd die de auto over die 10 meter doet. Dan is het een simpele rekensom....

mij lijkt het ook wel leuk,
wat voor gps moet je gebruiken? en hoeveel kost zo'n ding
om m'n Iphone op m'n T-maxx te leggen heb ik ook niet zoveel behoefte aan

eigenlijk doen we hier echt moeilijk hoor.

Ik heb de spektrum DX3S en die heeft telemetrie:mrgreen: dus telemetrie aan sluiten en hopakee je hebt je snelheid afgelezen. op zich niet zomoeilijk dus. alleen moet je wel een telemetrie zender kopen.;)

groeten,

Robert

eigenlijk doen we hier echt moeilijk hoor.

Ik heb de spektrum DX3S en die heeft telemetrie:mrgreen: dus telemetrie aan sluiten en hopakee je hebt je snelheid afgelezen. op zich niet zomoeilijk dus. alleen moet je wel een telemetrie zender kopen.;)

groeten,

Robert

:sleepy:

Zeg dan gewoon niks als je er niks vanaf weet.

Zoals gezegt, een GPS slaat vanzelf de snelst bewogen snelheid op.
Dus gewoon nauwkeurig, alleen sleep je wat extra grammetjes mee.

gezegD...

² = second = ik deel uw mening..

Nuja, meet jij maar met iets anders. Ik hang er wel een GPS in alsk wil weten hoe hard mijn auto's gaan.

@byte: Houden die dingen eigenlijk wel rekening met tire ballooning enzo? Erg nauwkeurig lijken die dingen toch niet om snelheden te meten.

Laatst bewerkt:
Welk gps om te sporten is dat dan?
Leuk om te weten welke methoden gebruikt worden + bijbehorende onderdelen/meetapp.

Garmin Forerunner serie, kweet niet vanbuiten welke het is. Mijn vader is nogal een diehard loper en gebruikt dat ding om te trainen. Werkt ook goed in de auto enzo.
Kheb em wel nog niet getest in een RC wagen. Zal dat eens doen als mijn MMM setje hier is. Dan kan ik zien hoe nauwkeurig die topspeed analysators zijn.

Als je achteraf uitleest op de computer krijg je dit: (hier staat de snelheidscurve wel uit, kun je aanzetten in die dropdown menu's met kleurtjes)
2415479713_fa0f97352b_o.jpg

Laatst bewerkt:
ik gebruik een eagle tree datalogger met gps expander. kunt je je route in google earth uitlezen, maar bijvoorbeeld ook kijken wat je amperes/voltages zijn op topsnelheid en tijdens accelereren en remmen. daarnaast is de datalogger zowiezo een handig apparaatje en de gps expander is erg klein.

Back