Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
wie heeft er nu een gps nodig op zijn 16e![]()
ik gebruik een eagle tree datalogger met gps expander. kunt je je route in google earth uitlezen, maar bijvoorbeeld ook kijken wat je amperes/voltages zijn op topsnelheid en tijdens accelereren en remmen. daarnaast is de datalogger zowiezo een handig apparaatje en de gps expander is erg klein.
……Heb altijd al iets willen hebben waarmee ik snelheid kan meten van rc wagen……Weet dat er verschillende manieren zijn maar verder is kennis hiervan 0……Zou graag eens de voor en nadelen van alle soorten weten……waar te verkrijgen……
Ok lijk me wel duidelijk dat voorkeur van meeste naar gps gaat alleen spijtig dat dit je dan alweer 100€achteruit zet enkel om snelheid te meten.
Denk dat ik nog eventjes zal gokken naar mijn snelheid
Toch bedankt voor de mooie uitleg
Een rollenbank is leuk, maar is nog onnauwkeuriger dan een gps……Een rollenbank kan natuurlijk best goed de maximum snelheid van je auto bepalen, maar in het echt zul je waarschijnlijk veel moeite hebben om dit te halen…..Als ik mijn e-revo op zo'n bank zou zetten, zou ik waarschijnlijk zonder al te veel problemen 150km/u op de teller kunnen zetten (als ik mijn bandjes netjes aangepast heb en er een lekker zware vertanding op gooi)……Echter om in werkelijkheid je auto met die snelheid aan de grond te houden is bijna onmogelijk. Daarbij neemt de weerstand tijdens het rijden over het algemeen exponentieel toe, waardoor je die snelheid dus niet meer zult halen……..GPS is echt de enige meest accurate manier.
Maar??? Dit was toch juist de inhoud van mijn eerste post over de rollenbank???“Inderdaad een rollerbank is leuk”, je wint er geen race mee, hij is niet accuraat tegenover de reële snelheid, maar als je de informatie juist weet te interpreteren, is het een “leuk hulpmiddel” (speelgoed).
Dus wat ik al reeds zeiAls je een afstand van 100m uitzet kun je timen met een stopwatch (zit tegenwoordig op menig mobiele telefoon al), en kun je de snelheid uitrekenen.
Nu kun je misschien zeggen van ja wat een moeite, daar heb ik helemaal geen zin in; maar het werkt wel, en kost niets. Grotere afstand nemen voor nouwkeurigere meting.
Over uitgesproken meningen gesproken.
Hoe je uit mijn vorige post zou kunnen opmaken dat ik kennelijk niet op de hoogte ben van de techniek van een rollenbank is mij een raadsel……Nu vaart mijn boot wel meer lange rechte stukken dan een model autootje. En ik denk inderdaad dat hoe kleiner de auto en afstand waarop gereden wordt, hoe onnauwkeuriger de meeting zal zijn……..Ik heb nooit gezegd dat gps de enige goede manier is om snelheid te meten, wel dat het voor onze toepassingen de eenvoudigste en nauwkeurigste manier is……Eerst zeg je dat ik geen kennis van zaken heb en dat ik je niet weet te overtuigen en daarna bevestig je zelf precies wat ik in mijn post vermeld…….Ik begrijp hem niet meer![]()