Snelheid meten helicopters

Er is vast wel iemand die hier ervarig mee heeft.

Hoe kun je de snelheid meten van een helicopter, we zijn namelijk een paar TDR's aan het testen.

Ik heb al gezien dat er een radargun van Bushnell evetueel gebruikt kan worden.

Er zijn ook gps logger's wie kan daar iets over vertellen, zat zelf te denken aan de jLog2 met een gps module.

Mvg

Ed

Wij hebben dit al gedaan met een radargun en werkt relatief goed.
Is ook de goedkoopste optie lijkt me, met GPS loggers geen ervaring, noch een idee van de prijs eigenlijk.

met spektrum STi en telemetry kun jij wel alles meten(rpm,voltage ...)en nog veel meer, ik stuur je pb paar foto's van wat
ik als telemetry gebruikt en als je beschikt over een iphone dan zou het super zijn.

Idd, dat was inderdaad ook hetgeen ik me zat af te vragen.

Vlieg je met Futaba? Ik heb iets gelezen van nieuwe telemetry modules met weergave van hoogte EN snelheid!

robbe%20telemetry.JPG

Ik vlieg inderdaad met Robbe maar zo'n set van Robbe komt met een gps module op 400 euro en dan heb ik nog geen verdere sensors erbij.

De Jlog2 komt op 80 euro maar is weer alleen voor de Kontronik regelaars een gps module kost zo'n 120 euro.

Een Bushnell radargun komt uit op 130 euro hier in Europa.

Het voordeel van de bushnell is dat je hem voor alles kunt gebruiken mits het apparaat goed werkt voor de modelbouw. Zodoende mijn vraag of iemand ervaring hiermee heeft.

Ik heb een bushnell radargun en ik zou er niet aan beginnen zonden van je geld.
Het is heel moeilijk om een meting te krijgen ,je moet heel dicht bij vliegen om een goede meting te kijgen en dan leukt het misschien van de 10 keer proberen 2 keer.

Gr Imre

OP de club heeft iemand ook een lasergun, dacht ook een Bushnell

Op zich gaat dit best

Ik moet dan wel even goed in de peiling houden dat ik ver weg omdraai, en al helemaal op snelheid ben nog voor hij voor me is
meestal kom ik dan nog op 10 a 15 meter afstand voorbij schieten
gebeurt wel eens dat hij hem niet pakt, maar dat ligt ook een beetje aan de vast hand van de schutter..

Mijn trex is iig op die manier gepeild op 116 km/u

Alleen kleine vliegtuigen, zeker schuim is onze ervaring, willen nog wel eens een uitdaging voor hem vormen

Die doppler heb ik ook op de iphone gehad werkt voor geen meter 10X proberen 1 keer een redelijke waarde maar de vraag wat is redelijk.

Ik denk dat het toch maar een gps logger gaat worden waarmee ik de gegevens dan via google earth kan bekijken.

Mvg

Ed

OP de club heeft iemand ook een lasergun, dacht ook een Bushnell

Op zich gaat dit best

Ik moet dan wel even goed in de peiling houden dat ik ver weg omdraai, en al helemaal op snelheid ben nog voor hij voor me is
meestal kom ik dan nog op 10 a 15 meter afstand voorbij schieten
gebeurt wel eens dat hij hem niet pakt, maar dat ligt ook een beetje aan de vast hand van de schutter..

Mijn trex is iig op die manier gepeild op 116 km/u

Alleen kleine vliegtuigen, zeker schuim is onze ervaring, willen nog wel eens een uitdaging voor hem vormen

Nou dat is een hele andere er varing dan ik heb met de bushnell radargun .

Die GPS logger gaat ook niet werken, de snelheid die deze zal gaan aangeven komt helemaal niet overeen met de werkelijke snelheid. Om de een of andere reden kan de GPS de G-krachten die wij trekken met onze toestellen niet aan en geeft dan grove fout meldingen. Hierover worden al vele discussies gevoerd op het rc-network forum.

De beste methode is via een lichtsluis zoals men in Duitsland doet bij de speedwedstrijden. Het beste alternatief is het radarpistool. Dat werkte het beste bij ons op de speedmeeting en zat niet ver af van de werkelijke snelheid.

Nou dat is een hele andere er varing dan ik heb met de bushnell radargun .

We hebben ook wel gemerkt dat het toestel erg veel uitmaakt, en weer doet ook wel eens e.e.a. verzieken
maar de 600 en een raptor 50 pakte hij best wel constant..
je moet alleen wel van redelijk veraf recht voor je langs vliegen, en al "schieten" voor hij bij je is, dus continu de knop ingedrukt houden

Die van de club laat dan automatisch zijn hoogste waarde zien als je de knop loslaat
was een apparaat van 70 of 80 eur, dacht ik
viel ons iig alles mee, zeker als je de reviews her en der leest

Alternatieven zijn eigenlijk best wel vele malen duurder..

Nou moet ik eigenlijk toe geven dat ik eigenlijk nog nooit een heli heb geprobeert besef Ik me nu ,alleen snel vliegende vliegtuigen.
Ik zal het eens gaan proberen of het wel lukt op mijn TDR.

In funjets gebruiken ze vaak de Voltron Mini gps, Deze sluit je gewoon aan op een leeg kanaal vn de ontvanger, en werkt erg goed! Zit er over te twijfelen zelf ook 1 aan te schaffen, want duur is die niet.

Velocity-RC.com

Hoe werkt die STI precies? Ik heb een zowel een TM-1000 als TM-1100 module in men heli's hangen.

je hoeft alleen maar die STi kopen(omdat je al beschikt over een TM-1000)en
klaar maar je moet ook sommige acces
appart kopen en nog een ding dat deze setup werkt met iphone en software is gratis te downloaden bij app store.
het is niet te geloven, je kan hem via bluetooth van jou auto radio horen elke
10sec(tijd kun je zelf afstelen)
gr,
aria

Alvast bedankt voor de tips maar de STI geeft toch geen snelheden weer?
alles geeft ie door(altitude(hoogte meter),rpm,temperature,
flight pack voltage,reciever voltage)
al deze optie kun jij zien en of horen.
ik heb zelf deze op mijn heli's.
gr,
aria

Back