Snelle, sterke auto.

Discussie in 'Electro auto's' gestart door RCRacer, 15 mei 2012.

1. RCRacer

RCRacer

Lid geworden:
    20 jun 2010
    Hahaha, ja!
    Dit had ik al door dat deze vele male sterker en sneller was. Maar heb je geen overhittings problemen met je rustler op 3s? Heb je enige koeling op je motor/regelaar staan?

2. Rajeev

Rajeev

Lid geworden:
    30 jun 2010
    Sorry voor mijn late reactie, had even geen tijd om het forum in de gaten te houden.

Ik heb op mijn ESC een standaard Velineon koeler zitten (kost 20 euro). Dit is gewoon puur voor de zekerheid dat de ESC niet oververhit raakt. De motor kan wel behoorlijk wat hebben, dus daar maak ik mij geen zorgen om. Verder moet je met 3S niet gaan offroaden, doe dat maar met 2S. Met 3S is de kans groot dat je motor oververhit raakt, omdat deze meer koppel moet leveren aangezien je toch door gras etc. heen moet komen, en dus heter wordt. Met 2S kan je probleemloos offroaden.

Sowieso zou ik de koeler aanschaffen, dit is gewoon voor de zekerheid, en schaf hem zeker aan als je op 3S gaat rijden en/of als je gaat offroaden (met welke accu dan ook). Als je met NiMH gaat rijden hoeft het niet, maar rij gewoon met LiPo, dat is echt vele malen beter!

Dus gewoon aanschaffen die koeler als je de Rustler VXL neemt. Beter dat je nu 20 euro uitgeeft, dan dat als het mis gaat, dat je een ESC van 150 euro moet gaan kopen.

Verder gewoon voor de Rustler VXL gaan. Geeft geen problemen, heel snel en sterk etc.

Succes!

Deel Deze Pagina