Software en settings voor Castle Creations

Discussie in 'Pylonracen & speedmodels' gestart door jjmouris, 7 jan 2010.

1. Gerben

Gerben Forum veteraan

Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Val,

Luc hebben we 48 rakken zien doen bij Aeroclub Kennemerland, met mindere omstandigheden dan de super condities in Kirberg. Guntmar had nog maar heel weinig motor over na die vlucht.
    Biede heren hebben de potentie om te winnen, maar de kans dat Luc wint is 100% groter, omdat Guntmar er niet bij zal zijn ;)

Groet,
    Gerben

2. val

val

Lid geworden:
    2 okt 2004
    Ik moet ze een beetje bang maken, zodat ze scherp staan. :D
    Val

3. Trichte

Trichte

Lid geworden:
    13 okt 2006
    Ja jongens, spijtig genoeg gaat Guntmar er niet zijn in Heist.
    Maar daarentegen komt wel De Wolf Fickensher.

Wolf is een klasse apart, dat ga je wel zien als je naar Heist komt.

de voorlopige lijst van ingeschreven piloten vind je op onze website van de club.

www.mash.be

grtz,
    Luc

Laatst bewerkt: 9 jun 2010
  4. jjmouris

jjmouris

Lid geworden:
    29 mrt 2009
    Jeetje, ik loop Wolf mis!!! Jammer.

Wat George schrijft is correct.

Let wel, met versie 1.23b moet je liefst opstart medium kiezen, dat is dan best een rustige start. Doe je max dan breekt je RFM prop of iets anders wellicht.

Bij verise 1.56b maakt de opstart niet zoveel uit. Hier is het namelijk onder verdeeld in 2 opties en kan je nu de "responce speed" appart verkiezen. Zet die op 5 of 6 maar niet meer. Als je 8 gebruikt dan heb je dezelfde idioot harde start als bij 1.23b en max.

Geloof mij, ik heb zo een paar RFM breed bladen gesloopt en wellicht is dit ook de reden dat andere mensen de vertraging pinion los breken, spinners slopen en zelfs magneten afbreken. De motor gaat namelijk van 0% naar 100% toeren in 0,0125 seconde. Je zou voor de grap eens responce 10 moeten proberen.... hahaha..... nou de Italianen hebben dat gedaan..... van 0% naar 100% toeren in slechts 4 schakelingen, dus 1 rondje van de prop!!!!

Bij responce 5 (cq medium opstart met de oude software) is het 0,3 seconde. Lekker rustig en voorkomt ook een beetje een overtroken prop wellicht. Het model heeft tijd te acceleren voor de prop volle toeren maakt. Ik heb wel eens minder dan 5 geprobeerd of een delay op de zender en 0,5 seconde of meer verkregen. Dit belast de fets van de regelaar wel meer en zou ik niet doen als beginner. De kans op rook uit de regelaar is zeker aanwezig.

5. dzjaivnt

dzjaivnt

Lid geworden:
    12 aug 2007
    Staan de settings nu goed of moet ik er nog een aantal aanpassen ?

6. jjmouris

jjmouris

Lid geworden:
    29 mrt 2009
    Volgens mij staat er in die text van George naar Alan dat hij High aangeeft voor de responce speed. Dat is dus 8. Dit is te snel naar mijn mening. Neem liever 5 en probeer later 6.

Jos

7. dzjaivnt

dzjaivnt

Lid geworden:
    12 aug 2007
    Zal morgen wel even de castle link koppelen om het aan te passen

Deel Deze Pagina