Spares, reserve onderdelen etc.

Goedendag iedereen.

Ik ben sinds kort de eigenaar van een hormann ht2. Dit is ook gelijk mijn eerste bigscale auto.

Nu vroeg ik me alleen af wat de belangrijkste onderdelen (etc.) Zijn om alvast op voorraad te hebben.

Of wat sowieso een must have is, als je bigscale rijd.

Nu was ik al aan het kijken naar reserve wielbouten, maar nu weet ik niet welke maar ik moet hebben, en zelf borgend of niet.

Alvast bedankt voor de reacties

Verstuurd van mijn HTC One

hoi hoi
Wielbouten? je zal moeren bedoelen,ik zelf gebruik altijd zelf borgend met een ring er onder.
Je hebt ze ook met een kraagje er aan met kartels worden ook veel gebruikt.
Draagarm pennen is altijd handig.
Slijtbusjes. Als je nog met een delrin tandwiel rijd dan is dat ook iets en natuurlijk kogelkoppen.
Ligt ook een beetje aan je rijstijl natuurlijk.
Boutjes en moertjes.
Draagarmen dat soort dingen kan je reserve kopen maar gaan zga niet kapot.
Het hoeft allemaal niet maar al je naar huis moet omdat je een boutje of moertje niet hebt is dat vaak een domper op de dag.
Vul je woonplaats eens in misschien is er iemand in de buurt die je het een ander kan laten zien.
www.rcbigscaleforum.nl is een goed begin om alles eens door te lezen.

Hee

Ik kom zelf uit Etten-Leur.
En ja ik bedoelde wielmoeren haha, foutje.
En welke maat moet ik hebben, ik zie m3 tot m5 voorbij komen.
Zijn de bouten en moeren op het hormann redelijk dezelfde maten, of moet ik veel verschillende aanschaffen?

In ieder geval bedankt voor je reactie

Bedankt voor de info, kan ik die bouten inderdaad in zo'n set kopen als bij fg, of moet ik alles los aanschaffen

De FG set heet niet voor niks FG set natuurlijk. er zullen vast boutjes en moertjes in zitten die je in je hormann kunt gebruiken. maar ga er niet van uit dat alles het zelfde is.
Beter is het om de bouw tekeningen die hedibi je gegeven hebt na te lopen om te zien wat er zo al in de auto zit en daar dan van op voorraad te nemen.

Nou als je zo info gebruikt zeg ik zoek nog even verder,
SORRY HOOR DAT IK INFO GEGEVEN HEBT.

Ik stel je info zeer op prijs. Alleen ik vroeg me af of ze niet gewoon in de. Set te koop zijn. Of dat ik los al de schroeven moet gaan zoeken
Daar kan je ook gewoon normaal op reageren

FG in alu en Hormann HT-2 komen allemaal op het zelfde neer naar mijn mening. Zeker dat elcon ;)

Ik zou gewoon zo'n zakje bestellen en klaar is arie

Idd gewoon los bestellen wat je nodig hebt volgens de handleiding. Zo'n FG setje heet toch niet voor niks een fg set. En nee er zijn idd geen standaard sets voor de hormann.

Ja normaal reageren valt niet mee;).
Zeker niet als de antwoorden van iemand van 14 serieuzer genomen worden.:rolleyes:
Ik rij nu ongeveer 27 jaar met rc wagens van nitro tot electro tot bigscale .
En weet nu wel wat er wel goed is en wat niet.
Zou zeggen doe er je voordeel mee als er ervaren rijders info geven.
En lees eens berichten van div mensen dan weet je ook of het ervaring is of gewoon over geschreven.:p

Achh.... Die mensen hou je altijd Hedibi ;-)

Dat zoiets simpels als een bouten/schroeven/moertjes set voor 99% van de bigscales hetzelfde is dat kan natuurlijk niet :rolling:

Ze laten allemaal hun boutjes speciaal op maat maken ipv ze gewoon in bulk te kopen bij waarschijnlijk dezelfde leverancier ;-)

Verzonden vanaf Tam-Tam V1.2.5

Oké oké, daar heb je een punt. Ik zie op tapatalk dan ook totaal geen informatie, maar dat daar gelaten.
Heb je toevallig wel tips hoe/waar ik makkelijk een set bij elkaar sprokkel.

Dan heb ik nog even een vraag. Ik ben nog opzoek naar goede 2takt olie (en ja, ik heb al research gedaan). Nu hebben ze hier wel de power RS, de vervanger van TTS. maar daar kees ik veel negatieve verhalen over. Nu zou ik nog wel even bij de benzinepomp kunnen kijken. Maar ik heb dus geen idee welke ik moet hebben, en wat nu precies het verschil is tussen de verschillende oliën.

Mvg

Olie zijn al zooooo verschrikkelijk veel topics/vragen/gedoe over geweest....

Beetje lezen en je komt.er vanzelf uit wat beter is.

Ik ging meestal gewoon voor wat er makkelijk te krijgen was , TTS en daarna power RS in mijn geval.

Olie zijn al zooooo verschrikkelijk veel topics/vragen/gedoe over geweest....

Beetje lezen en je komt.er vanzelf uit wat beter is.

Ik ging meestal gewoon voor wat er makkelijk te krijgen was , TTS en daarna power RS in mijn geval.

en jij bent gewoon tevreden over de power rs? nooit problemen mee gehad?
dan ga ik die gewoon morgen aanschaffen.

Back