Spartan DS760 configuratie (flash-link)

Discussie in 'Electronica' gestart door Helihabit, 4 nov 2008.

  1. Helihabit

    Helihabit

    Lid geworden:
    18 mrt 2008
    Berichten:
    801
    Locatie:
    Den Haag
    Hier mijn nieuwe instellingen en hier m'n eerste ervaring ermee.
    [​IMG]
     
  2. Funky

    Funky

    Lid geworden:
    20 jan 2008
    Berichten:
    789
    Locatie:
    Genk - Belgium
    FF dit topic omhooghalen.

    Intussen, nadat hij meer dan 2 maanden klaarlag, mijn Spartan ook in gebruik genomen, icm een JR3500G tailservo op de T-Rex500.

    T500 is uitgerust met een torque tube, vliegt voorlopig nog op 5S lipo's, maar ik vrees dat ik binnen de maand die allevier uitgeput heb en zal overstappen naar 6S. Om reden van afzwakkende 5S lipo's heb ik al mijn feathering shaft lseeve verwijderd en heb ik de stock 80 shore dampers vervangen door de grijze 70 shore. Nu gaat het iets beter met de hobbelende staart, maar ik moet nog voorzichtig zijn met de collective.

    Ik ben gestart met een vrij standaardinstelling :

    [​IMG]

    Ik heb zo'n 8 vluchtjes gemaakt, en ben tevreden over de hold, maar heb wel een zachtjes wiebelende staart bij het hoveren. Straks thuis eens kijken welke mijn gaininstelling is. Ik ben in ieder geval begonnen met een gain van 37 in HH mode (op aanraden van Bert Kammerer :

    Bert Kammerer R/C Helis Spartan DS-760 Setup Tips )

    Gezien ik bijna 3 maanden niet meer met de 500 gevlogen had wegens kapot, was ik zo blij hem weer vliegend te hebben dat ik de eerste vluchten doorgevlogen heb, nu moet ik me eens gaan toeleggen op het wegwerken van de wag.

    Ik heb de servo een verdiepje lager geplaatst, op de receiver tray. Reden : waar hij nu staat kan ik, mede door het gebruik van het schuimpje, het metalen plaatje, en de dubbelzijdige tape netjes aan de PC-aansluiting door een gat in het frame. Foto's volgen nog. Misschien heeft dat er ook mee te maken, en is de receivertray niet rigide genoeg ?

    Ik zal mijn bevindingen hier posten.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 nov 2015
  3. EricW

    EricW

    Lid geworden:
    22 mrt 2007
    Berichten:
    4.246
    Locatie:
    Raamsdonksveer
    Ik vlieg met dezelfde setup in mijn Protos.
    Ik heb mijn gain wat lager staan dan jij, 34%.
    Maar het is afhankelijk van heel veel factoren op welke gain je uitkomt.
    Ik stel hem vrij hoog in, en zak net zo lang tot de kwispel eruit is.
    Dan wat harde rondjes, pirootjes en wat pitchpumps om te kijken hoe hij houd.
    Daarna kan je kijken naar je gewenste pyrorate en evt. naar stops, versnelling, rudder gevoeligheid.
    Dat laatste ben ik eigenlijk nooit aan toe gekomen, want hij doet het voor mijn niveau perfect, komende zomer zal ik wel wat meer gaan sleutelen om dit ook helemaal naar mijn zin te gaan zetten.
    Het stalen stabilisatie plaatje heb ik trouwens niet gebruikt, is m.i. vooral bedoeld voor het wegnemen van trillingen in brandstof heli's.
    Het is wel zo dat een wat lage en onregelmatige headspeed het moeilijk maakt voor iedere Gyro om de juiste correcties te maken.
    Van bijv. de Align snelheidsregelaars is redelijk bekend dat je ze niet kan gebruiken in Governor mode...dan krijg je je staart namelijk nooit goed, wat je ook probeert.
    Dus een stabiele staart moet je m.i. niet alleen zoeken in de Gyro werking, maar als eerste in Lipo en regelaar (constante headspeed), soepel staartmechaniek + aansturing en de juiste staartbladen.
    Ben benieuwd naar je bevindingen als je eenmaal de nieuwe 6S lipo's gaat proberen.

    Grt.
    Eric
     
  4. Funky

    Funky

    Lid geworden:
    20 jan 2008
    Berichten:
    789
    Locatie:
    Genk - Belgium
    Ik vrees ook dat ik met het deftig instellen moet wachten tot de 6S lipo's in gebruik zijn. 1 van de 4 5S is nu definitief afgeschreven, tailwobble vanaf dat de heli van de grond komt, de tweede heeft het al moeilijk en de 2 overige krijgen het allebei naar het einde van de vlucht. Gelukkig liggen er al 3 6S 3300 mAh paketten te wachten, ik moet enkel de battery tray verlagen en de pinion veranderen.

    Later meer nieuws.
     
  5. Bullet3030

    Bullet3030

    Lid geworden:
    7 jun 2010
    Berichten:
    1.038
    Locatie:
    Heemskerk
    Iemand enig idee hoe ik de configuratie software kan laten opstarten? Ik heb de drivers geinstalleerd van de spartan flaslink(rode sticker) en de lampjes branden maar ik kom op de pc niet in de software.
     
  6. EricW

    EricW

    Lid geworden:
    22 mrt 2007
    Berichten:
    4.246
    Locatie:
    Raamsdonksveer
    Heb je de software ook geinstalleerd?
    Zo ja, start deze helemaal niet op?
    Start hij wel op maar werkt hij niet, of leest hij de gyro niet uit...
    Zet dan eerst spanning op je ontvanger.
     
  7. Bullet3030

    Bullet3030

    Lid geworden:
    7 jun 2010
    Berichten:
    1.038
    Locatie:
    Heemskerk
    Nee alleen de drivers. Er zat niks bijna verder aan software en op de site kan ik ook niks vinden.Hij linkt wel met de pc maar er gebeurd niks.Dus ik kan ook niks instellen, alleen handmatig zeg maar met de zender.
     
  8. EricW

    EricW

    Lid geworden:
    22 mrt 2007
    Berichten:
    4.246
    Locatie:
    Raamsdonksveer
    Spartan RC
    De software installeren van deze site, dan zou het moeten lukken.

    Grt,
    Eric
     
  9. Bullet3030

    Bullet3030

    Lid geworden:
    7 jun 2010
    Berichten:
    1.038
    Locatie:
    Heemskerk
    Hey top die zoek ik! Stom dat ik hem zelf niet kon vinden ik heb me rot gezocht op die site maar kwam telkens weer uit bij de drivers. Bedankt !
     
  10. EricW

    EricW

    Lid geworden:
    22 mrt 2007
    Berichten:
    4.246
    Locatie:
    Raamsdonksveer
    Graag gedaan :)
     
  11. Naopa

    Naopa

    Lid geworden:
    11 mrt 2010
    Berichten:
    66
    Locatie:
    Meppel
    Is er ook zo een programma voor de spartan Quark?

    Bert
     
  12. Helihabit

    Helihabit

    Lid geworden:
    18 mrt 2008
    Berichten:
    801
    Locatie:
    Den Haag

Deel Deze Pagina